امروز درحالی رئیس شورای رقابت از نمره مثبت و منفی کیفیت محصولات دو غول خودروساز و تصویب افزایش قیمت ۱.۸۱ و ۰.۴ درصدی محصولات ایران خودرو و سایپا خبر داد که شاخص بورس با ریزش 239 واحدی مواجه شد و رقیب سنتی سایپا یعنی ایران خودرو با افت و دو تومانی بهای هر سهم روبرو شد ولی سهام سایپا با رشد 3.3 درصد به حدود 160 تومان رسید.
این رویداد علاوه بر اینکه ناشی از اثر اخبار دیروز این شرکت و مواضع معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری و... بود به یک اتفاق دیگر هم مرتبط بود.
این اتفاق ناشی از معرفی شدن رسمی سایپا به عنوان شریک تجاری سیتروئن و اعلام آن در سایت این شرکت فرانسوی بود که در شبکه های اجتماعی هم به سرعت منتشر شد.
همکاری سایپا با شرکت سیتروئن به سال های اولیه تاسیس این شرکت و تولید محصول ژیان باز می گردد. از دیگر همکاری های مشترک می توان به تولید زانتیا از سال 1380 اشاره کرد.
شرکت سیتروئن در سال 1934 اولین تولید انبوه اتومبیل های چرخ محرک جلو در سطح جهانی را پایه گذاری کرده و از سال 1976 بخشی از گروه صنعتی پژو سیتروئن شده است.
با این اوصاف در حالی مهدی جمالی اعلام کرده مذاکرات خوبی با سیتروئن و رنو مذاکرات خوبی انجام شده و در مراحل پایانی است که باید منتظر روزهای آینده و تقابل دو گروه موافق و مخالف صنعت خودرو در عرضه و تقاضای سهام این صنعت بود.