---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 30 مرداد 98 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

های وب

شرکت داده گستر عصر نوین از برنامه افزایش سرمایه 30 درصدی از محل سود انباشته خبر داد ."های وب" درصدد است در صورت موافقت سازمان بورس سرمایه فعلی را از 400 به 520 میلیارد تومان برساند.
وبرق

سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 200 درصدی از دو محل خبر داد."وبرق" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 6.7 به 20.1 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار پایه ب فرابورس از دو محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به جبران سرمایه گذاری های انجام شده طی سال های مالی گذشته،کاهش ریسک کمبود نقدینگی در سال های مالی آتی ،سرمایه گذاری های جدید و تکمیل طرح نیمه کاره شود.

سایپا دیزل

معاون فنی گمرک ایران از ترخیص امروز محموله‌های متوقف سایپا دیزل در گمرک بندرعباس و بعد از یک سال خبر داد.محموله‌های متوقف سایپا دیزل به دلیل مشکلات مالی بیش از یک سال در گمرک بندرعباس متوقف شده بود که این مساله موجب عدم انجام تعهدات در قبال مشتریان و نارضایتی را فراهم کرد. چرا که شرکت نمی‌توانست تعهدات خود را نسبت به پیش‌فروش‌هایی که تعهد کرده بود، انجام دهد.

فسازان

فرایند عرضه اولیه 20 درصد از سهام غلتک سازان سپاهان در بازار دوم معاملات بورس تهران شروع و طی آن هر سهم این شرکت 840 تومان کشف قیمت شد.این عرضه شامل 75 میلیون سهم با محدوده قیمت 800 تا 840 تومانی هر سهم و سهمیه 200 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی بود که مانند همیشه به دلیل استقبال زیاد متقاضیان مقرر شد به هر کد 117 سهم تعلیق گیرد که به نقدینکی حدود 98.7 هزار تومانی نیاز است.این کاهش سهمیه منجر شد تا بیش از 641 هزار سهامدار قادر به خرید سهام "فسازان" شوند و با ثبت رکورد جدیدی در عرضه های اولیه ، بورس تهران از این لحاظ از فرابورس پیشی گرفت .

پتروشیمی

قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با کاهش ۹۴۷ ریال به دلار ۱۱۳۵۰۵ ریالی اعلام شد.

تحلیل تکنیکال انرژی 3

این سهم چنانچه موفق شود سقف ۸۴۰۰ تومان را بشکند، سقف و مقاومت تاریخی را از پیش رو برداشته و در این صورت احتمال رسیدن به اهداف بالا بسیار قوت خواهد گرفت.

شپنا

پالایشگاه اصفهان برنامه افزایش سرمایه اعلامی سال گذشته را تغییر داد و اعلام کرد به جای ۹۵ درصد، خواهان ۲۲۰ درصد و از دو محل سود انباشته و اندوخته است.

تأسیس پالایشگاه ها و پتروشیمی ها

تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا موجب شده تا پکن خواهان افزایش سرمایه‌گذاری در ایران از جمله ترمینال صادرات بندر جاسک و تأسیس پالایشگاه ها و پتروشیمی های بزرگ شده است.

دابور

شرکت داروسازی ابوریحان از برنامه افزایش سرمایه 55 درصدی خبر داد.داروسازی ابوریحان در نظر دارد سرمایه فعلی را از 38.8 به 60 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "دابور" درصورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

سپرده

با موافقت هیات پذیرش فرابورس، نماد سپرده گذاری مرکزی به عنوان صد و هفدهمین شرکت از بازار پایه به بازار دوم معاملات این بورس منتقل و درج شد.

تاپیکو

هلدینگ تاپیکو در خصوص جزئیات خرید 5 درصدی از سهام سرمایه گذاری صدرتامین، فروش 1.16 درصدی از سهام شرکت زیر مجموعه و اثر سود آن توضیح داد و آماده بازگشایی نماد شد.براین اساس، نقل و انتقال سهام شامل خرید 5 درصد از سهام "تاصیکو" به قیمت پایه 2765 ریال و مجموع قیمت 275.4 میلیارد تومان و فروش 1.16 درصد سهام تاپیکو از کد گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین(شرکت زیر مجموعه تاپیکو با مالکیت 100 درصدی) موجب شد مبلغ 122.5 میلیارد تومان به سود حاصل از فروش سهام در گروه صنعتی تامین گستر نوین برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ و همین مبلغ به سود سرمایه گذاری شرکت اصلی تاپیکو برای سال مالی منتهی به اردیبهشت ۹۹ اضافه شود.

عرضه اولیه فسازان

20 درصد سهام شرکت غلتک سازان سپاهان دوشنبه در بورس تهران عرضه اولیه می شود.در عرضه اولیه این شرکت ، 75 میلیون سهم با دامنه قیمت 800 تا 840 تومانی هرسهم و سهمیه حداکثر 200 سهمی هر سهامدار حقیقی و حقوقی از طریق کارگزاری بانک ملی واگذار خواهد شد.
شصفها
پتروشیمی‌ اصفهان‌ درباره ارزیابی بخشی از دارایی های ثابت ( زمین ) توضیح داد.اکبر ترکان مدیرعامل "شصفها" با اشاره به افشای 13 مرداد اعلام کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته مطابق تبصره 2 ماده 6 دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار مبنی بر عدم اظهار نظر گزارش حسابرسی شده آخرین صورت های مالی حسابرسی شده (سال مالی منتهی به 29 اسفند 97) در حال حاضر انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ( زمین ) مقدور و امکان پذیر نیست.این شرکت که ( در ترکیب سهامداری آن برداران ریخته گران و در حبس حضور دارند) پیش از این اعلام کرده بود: با توجه به وجود بستر قانونی جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و معافیت مالیاتی ، اقدامات اولیه در خصوص انجام مکاتبه با کانون کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان مبنی بر ارزیابی بخشی از دارائی های شرکت (زمین) در 13 مرداد 98 صورت پذیرفته اما قطعی نبوده و منوط به اخذ نظریه کارشناسان رسمی دادگستری، اخذ مجوز هیئت مدیره و سهامداران عمده و انجام مراحل قانونی و .. است .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی