عرضه اولیه شوینده
100 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، روز سه شنبه 17 بهمن به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. حداکثر سهمیه هر کدحقیقی و حقوقی 1500 سهم و محدوده قیمتی آن 260 تا 273 تومان تعیین شده است.
شکبیر
شرکت پتروشیمی امیر کبیر که در بازار پایه ب معاملات فرابورس درج شده،در صدد است با افزایش سرمایه 200 درصدی،سرمایه فعلی را به 1.08 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی "شکبیر" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و جهت اجرای پروژه NGL2300 تأمین خوراک انجام می شود.
مپنا
مپنا برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته دارد تا سرمایه اسمی را از 1000 به 2000 میلیارد تومان برساند و صرف اصلاح ساختار سرمایه و جلوگیری از خروج وجه نقد کند.
ثنوسا
"ثنوسا" که با سرمایه 75 میلیارد تومانی برای هر سهم زیان پیش بینی کرده ، این متغیر مهم را 180 درجه تغییر داد و از زیان 17.7 میلیاردی به سود 5 میلیارد تومانی خبر داده که با فرض تعدیل پیش بینی نرخ فروش زیر بنای مفید پروژه مسکونی ظفر اعلام شده است.
ثنور
شرکت سرمایه گذاری کوه نور که با سرمایه 10 میلیارد تومانی در بازار معاملاتی پایه ب فرابورس حضوردارد،مجوز افزایش سرمایه 765 درصدی را از سازمان بورس اخذ کرد تا سرمایه فعلی را به 86.7 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "ثنور" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و جهت اصلاح ساختار مالی،جبران مخارج سرمایه ای سرمایه گذاری بلند مدت اعمال می شود.
فملی
مجموع فروش دی ماه شرکت ملی مس با رشد ۵۲ درصدی همراه شد و پوشش سهم از ۷ به ۱۱ درصد رسید.
حکشتی
شرکت کشتیرانی ایران برنامه افزایش سرمایه 61 درصدی از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی را اعلام کرد.
"حکشتی" 1.63 هزار میلیارد تومانی در صورت موافقت سازمان بورس،سرمایه را به 2.63 هزار میلیارد تومان می رساند.این تامین مالی در راستای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های تابعه و ادامه تعهدات سررسید شده ساخت کشتی های جدید و تجهیز و نوسازی ناوگان صورت می پذیرد.
قطعهسازان
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان در خصوص دعوت پژو از قطعهسازان ایرانی برای حضور در الجزایر گفت: شرکت PSA قرار است در الجزایر کارخانهای مشابه با ایکاپ (کارخانه مشترک ایران خودرو و پژو) تاسیس کند و همان تولیدات را نیز در کشور داشته باشد اما مهمترین مشکل آنها این است که در الجزایر قطعهسازی وجود ندارد. وی ادامه داد: فقدان قطعهساز در الجزایر و کشورهای همسایه آن سبب شده که این شرکت فرانسوی برای واردات قطعات از ایران برنامهریزی کند. از طرف دیگر کیفیت بالای تولید و قیمت تمام شده ارزان سبب شده که ایران گزینه بهتری نسبت به سایر کشورهای منطقه و اروپا برای تامین قطعات باشد.