---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 15 مرداد ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عرضه اولیه"شاروم"

چهارشنبه این هفته 12 درصد از سهام پتروشیمی ارومیه معادل 84 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 40 سهم با دامنه قیمت 620 تا 630 تومانی هر سهم به عموم واگذار خواهد شد . همچنین سه درصد دیگر معادل 21 میلیون سهم روز یکشنبه 19 مرداد با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می گیرد.زمان سفارش گیری سهام "شاروم"روز سه شنبه  از ساعت 13 تا 17 اعلام شده است.احتمالا 18 سهم به هر کد تعلق گیرد که زیر 12 هزار تومان نقدینگی می خواهد.

عرضه اولیه"امین"

چهارشنبه تامین سرمایه امین واگذار می شود.این عرضه شامل 840 میلیون سهم با دامنه قیمت 980 تا 1040 تومانی هر سهم و سهمیه 300 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد . در روز پس از عرضه اولیه نیز 210 میلیون سهم با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد.احتمالا 160 سهم به هر کد تعلق گیرد که زیر 170 هزار تومان نقدینگی می خواهد.

فروس
شرکت فروسیلیس ایران از برنامه افزایش سرمایه 386 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."فروس" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 87.4 به 424.9 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت های مالکانه شود.

شتران

پالایشگاه تهران از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 70 درصدی خبر داد."شتران" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 4.4 به 7.5 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی درصورت موافقت سازمان بورس از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی شود.

قشکر
شرکت شکر شاهرود از موافقت سهامدار عمده با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های استهلاک ناپذیر و انجام اقدامات لازم خبر داد.

کاما

شرکت باما برای چندمین بار از فروش یک میلیون سهم ذوب روی اصفهان و کسب سود 6.5 میلیارد تومانی خبر داد."کاما" یک میلیون سهم شرکت دوب روی اصفهان را به قیمت 66828 ریال برای هر سهم و مجموع کل معامله 6.6 میلیارد تومان به فروش رسانده که با کسر 58.8 میلیون تومان هزینه ها به سود 6.5 میلیارد تومانی دست یافته است.

بمیلا

شرکت آهن و فولاد میلاد از برنامه افزایش سرمایه 104 درصدی خبر داد."بمیلا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 40.2 به 82 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف گسترش فعالیت ها و حفظ منابع مالی شود.

زبینا

شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور از برنامه افزایش سرمایه 1068درصدی خبر داد."زبینا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 40 به 467.1 میلیارد تومان برساند. تامین مالی  این شرکت فرابورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف اصلاح ساختار مالی، کارآمد سازی دارایی ها، بهبود نسبت مالکانه، افزایش رقابت پذیری در صنعت، نزدیک شدن حقوق صاحبان سهام به ارزش واقعی و تدرسیاوم فعالیت رو به رشد شرکت اعمال خواهد شد.

غگلستا

شرکت پگاه گلستان  که پیشنهاد افزایش سرمایه 409 درصدی و از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ثابت (زمین) داده بود سازمان بورس با 341 درصد افزایش سرمایه و از 12 به 52.9 میلیارد تومان موافقت کرد.

بترانس

شرکت ایران ترانسفو از موافقت هیات مدیره با افزایش سرمایه 80 درصدی از محل جذاب سود انباشته خبر داد."بترانس" اعلام کرد: هیات مدیره با افزایش سرمایه 80 درصدی از محل سود انباشته به مبلغ 300 میلیارد تومان موافقت کرد که سرمایه از 375 به 675 میلیارد خواهد رسید.

شبهرن
نفت بهران از برنامه افزایش سرمایه 285 درصدی خبر داد."شبهرن" نیز در نظر دارد سرمایه فعلی را از 260 به 1000 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی و تجدید ارزیابی دارایی های استهلاک ناپذیر(زمین) صورت می پذیرد.

غمارگ

افزایش سرمایه شرکت مارگارین بر اساس سود انباشته, آورده نقدی و تجدید ارزیابی زمین پس از طی مراحل قانونی در خصوص تجدید ارزیابی زمین و تهیه طرح توجیهی نسبت به افزایش سرمایه اقدام خواهد شد. متراژ زمین کارخانه حدوداً 195,000 مترمربع بوده که به استناد گزارش بلامانع بودن اخذ شده از شهرداری منطقه 20 علاوه بر تشخیص و اعلام ساختمان های شرکت به صورت صنعتی, مقدار حدوداً 1,400 متر از بر کارخانه به صورت تجاری و اجازه ساخت 6,000 متر ساخت سوله صنعتی به این شرکت داده شده است.
فاما
شرکت آما از در دستور کار قرار گرفتن افزایش سرمایه 67 درصدی از محل سود انباشته خبر داد ."فاما" اعلام کرد: جلسه هیات مدیره 13 مرداد برگزار گردید و افزایش سرمایه تصویب و در دستور کار قرار گرفت. افزایش سرمایه 67 درصدی از محل سود انباشته به مبلغ 60 میلیارد تومان برای رساندن سرمایه از 90 به 150 میلیارد تومان پس از تهیه گزارش توجیهی و اخذ تاییده حسابرس و بازرس قانونی و سایر تشریفات قانونی انجام خواهد شد.

خودکفا
شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان از برنامه افزایش سرمایه 528 درصدی خبر داد."خودکفا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 70 به 440 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف جلوگیری از خروج وجه نقد در قالب سود تقسیمی که ریسک نقدینگی را به همراه دارد ،اصلاح ساختار مالی، افزایش نقدشوندگی سهام از طریق ارتقاء به بازار تابلوی فرعی بازار اول و رقیق شدن قیمت سهم شود.

ذوب

ذوب آهن اصفهان پیشنهاد افزایش سرمایه 36 درصدی داد و اعلام کرد طبق مصوبه جدید هیئت مدیره در نظر دارد سرمایه اسمی بیش از 6.1 هزار میلیارد تومانی را به بیش از 8.3 هزار میلیارد تومان برساند.این تامین مالی 2.0 هزار میلیارد تومانی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و با هدف اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه در گردش شرکت جهت تامین مواد اولیه و درصورت صدور مجوز سازمان بورس و موافقت سهامداران در مجمع فوق العاده انجام خواهد شد.

دفارا

شرکت داروسازی فارابی از ابلاغ واگذاری قطعی مالکیت بر 16 هکتار زمین تحت تصرف خبر داد ."دفارا" اعلام کرد: پیرو مصوبه هیأت مدیره درخصوص پیگیری واگذاری قطعی یک قطعه زمین 16 هکتاری از اراضی تحت تصرف که تاکنون بصورت استیجاری از مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان اصفهان در اختیار داروسازی فارابی بوده با عنایت به پیگیری‌های انجام شده که از مهرسال 98 آغاز و تاکنون ادامه داشته، واگذاری قطعی مالکیت این زمین براساس قیمت تعیین شده توسط هیات تقویم و ارزیابی اراضی در آخرین جلسه کمیسیون ماده 21 (کمیسیون واگذاری اراضی به طرح های غیر کشاورزی) مورخ 7 مرداد که 12 مرداد به این شرکت ابلاغ شده به تصویب رسیده است. کلیه مستحدثات و ساختمان های واحدهای ستادی و عملیاتی کارخانه در قطعه زمین مذکور واقع شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی