یکی از برندهای موجود در کشور که سال هاست خودروهای خود را به ایرانیان
عرضه می کند، میتسوبیشی است که برند ژاپنی و باکیفیت و البته نام آشنا برای
ایرانیان است.
علی شکوهی معاون بازاریابی گروه آرین موتور نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن و
دی.اس فرانسه، در پاسخ به این سوال که با تصویب قانون داماتو، چقدر احتمال
خروج میتسوبیشی از کشور وجود دارد گفت: خوشبختانه مدیران ارشد میتسوبیشی در
سفر اخیر خود به ایران به همین سوال با صراحت تمام پاسخ دادند و این دل
نگرانی را با گفتن این جمله که «ما در ایران می مانیم»، رفع کردند. وی
ادامه داد: باید عرض کنم که این برند ژاپنی در حال برنامه ریزی و تحقیق
برای ورود به بازار تولید خودرو در ایران است و قصد دارد دست به سرمایه
گذاری مستقیم در کشور بزند.
شکوهی از سفرهای پی در پی مدیران ارشد میتسوبیشی به ایران خبر داد و افزود:
بررسی های ایشان و همچنین اطلاعاتی که بازرسان مقیم میتسوبیشی برای مدیران
خود ارسال می کنند همگی خبر از قصد این برند ژاپنی برای محکم کردن جایگاه
خود در ایران می دهد.
وی در مورد قانون داماتو گفت: این قانون تنها و تنها مربوط به کشور
آمریکاست و قوانین بین المللی را تحت شعاع قرار نمی دهد و بازار خودرو
همچنان به برجام و مسیری که در حال طی کردن است، امیدوار است.
معاون بازاریابی گروه آرین موتور خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که برخی از شرکت های خودروسازی که در آمریکا بازار خوبی دارند با وجود این قانون متضرر شوند اما؛ میتسوبیشی قصدی برای خروج از ایران ندارد.