مدیرعامل سایپا از برنامه افزایش 20 درصدی تولیدات سال آینده 6 و ادغام چند شرکت پرسی در یک زیرمجموعه خبر داد.
مهدی جمالی گفت: با توجه به استراتژی صنعت خودرو برای تولید 3 میلیون دستگاه تا سال 1404، سایپا پرس یکی از شرکت های استراتژیک در کل صنعت خودروسازی کشور و از فرصت های گروه سایپا خواهد بود.
وی در بازدید از خطوط تولید سایپا پرس گفت: پرس کاری، نخستین مرحله و
بنیان خودرو سازی است و با توجه به سیاست های دولت در حذف روند تولید به
صورت CKD در صنعت خودرو داخلی این اهمیت بیشتر از قبل نمود دارد.
مدیرعامل سایپا افزود: علاوه بر این، آزاد شدن ارز برای خودروهایی که کمتر از 20 درصد داخلی سازی دارند و تاکید دولت در مقوله داخلی سازی خودرو، حتما به توان شرکت سایپا پرس به عنوان یکی از شرکت های با توانمندی بالای در فرآیند داخلی سازی به شدت احساس نیاز می شود، از این رو آینده درخشانی را برای سایپا پرس مد نظر داریم.
جمالی گفت : دولت در مقوله داخلی سازی پافشاری دارد و این اصرار با توجه
به وجود نیروی جوان در کشور ضروری است ،با این همه نیروی جوان نباید صرفا
مونتاژ کننده خودروهای خارجی باشیم و این سیاست دولت شایسته تقدیر است.
وی تاکید کرد: یکی از شرکت های استراتژیک سایپا که باید توسعه یابد سایپا
پرس است و با تلاش مدیران، کارکنان و کارگران توسعه این شرکت در اولویت
گروه خودرو سازی سایپا قرار دارد. با توجه به افزایش50 درصدی تولید سایپا و
برنامه افزایش 20 درصدی آن برای سال آینده ، ضرورت توسعه سایپا پرس مضاعف
است.باید در ساختار ها و نحوه جابجایی محصولات در درون گروه سایپا اصلاحاتی
صورت گیرد تا بهره وری افزایش یابد.
جمالی تاکید کرد : باید از همه پتانسیل های سایپا پرس استفاده کنیم به
همین خاطر تصمیم گرفته شد شرکت های پرسی گروه سایپا در سایپاپرس ادغام
شوند.این شرکت توانمندی رشد در صنعت خودرو را دارد تا نقش کلیدی خود را
ایفا کند.می توانیم با تغییرات محدودی ساختار این شرکت را اصلاح کنیم تا به
بهره وری مطلوب برسد. علاوه بر این سایپا پرس حتما باید از زیان خارج شود و
به سوددهی برسد و همچنین ظرفیت های تولید آن افزایش یابد.