سعید مدنی مدیرعامل سابق سایپا درباره قرارداد 300 میلیون یورویی سایپا با سیتروئن و تولید 3 مدل سیتروئن تا پایان سال جاری میلادی و با هدف جایگزین شدن تیبا 2 و پراید طی 5 سال آینده و توقف تولید تیبا به تسنیم گفت: هر زمان که صحبت به ورود و خروج یک محصول میشود باید بازده دو تا سه سال را در نظر گرفت.
وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید تیبا افزایش یافته تا به تدریج جایگزین پراید شده و خط تولید آن متوقف شود. البته ظرفیت تیبا هم به مرور کاهش یافته و محصول جدید دیگری جایگزین آن خواهد شد.
این مدیر سابق سایپا با اشاره به اینکه تولید محصول جدید سیتروئن زمان می برد و به این زودی جایگزین تیبا 2 نخواهد شد، گفت: تا خط تولید ایجاد و توسعه محصول انجام شود دو تا سه سال زمان می برد و داستانهای خودش را دارد. این در حالی است که منحنی تولید پراید رو به نزول و منحنی تیبا رو به صعود است و به تدریج با گذشت زمان پایین و متوقف خواهد شد.
مدنی با اعلام اینکه باید به تدریج برای خطوط پراید مشتری پیدا کرد، تصریح کرد: در این مسیر باید حواسمان به قطعه سازان داخلی هم باشد چرا که اگر خط تولید پراید یک مرتبه متوقف شود قطعه سازان با مشکلات متعددی روبه رو خواهند شد. به این دلیل باید از طریق انتقال خطوط مونتاژ فکر قطعهسازان داخلی هم باشیم.