مدیر عامل شرکت کارگزاری بورس ابراز ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در دیدگاه بلند مدت با توجه به مزیت های اقتصادی که در صنایع مختلف وجود دارد روند بازار سرمایه صعودی ارزیابی می شود، یکی از صنایعی که می تواند در بلند مدت طی یکسال آینده بازدهی خوبی نصیب سرمایه گذاران خود کند، گروه حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل ریلی می باشد. از طرفی با رشد و ایجاد رونق در این صنعت، فعالیت ها و درآمدهای گروه تجهیزات و شرکت هایی همچون مپنا، ماشین سازی اراک و آذرآب افزایش خواهد یافت.
سید علی محمودی در ادامه افزود:البته لازم به ذکر است که مشکل اساسی گروه مپنا مطالباتی است که از طرف دولت پرداخت نمی شود، در همین راستا اگر سرمایه گذار خارجی روی کار آید می توان انتظار ایجاد رونق نسبی در این گروه نیز داشت چرا که با وجود سرمایه گذار و یا شرکتی خارجی دیگر مشکل پرداخت مطالبات این مجموعه ها حل می گردد.پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت صنعت پالایشگاهی و شرکت های پتروشیمی تصریح کرد: در حال حاضر 10 درصد از پرتفوی بازار سرمایه را شرکت های گروه پالایشگاهی تشکیل داده اند، این مجموع ها با توجه به ابهاماتی که در خصوص نرخ فرآورده های نفتی خود دارند همواره با توجه به ابهاماتی که در خصوص نرخ فرآورده های نفتی خود دارند همواره با مشکل مواجهند، اسفند سال 93 بود که قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مای دولت (2) با عنوان "طرح الحاق برخی مواد به قانون بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن" به مجلس تقدیم شد تا بند ک ماده 1 این قانون گرره از مشکلات این صنعت بگشاید، طبق این قانون باید ما به التفاوت قیمت 5 فرآورده اصلی به قیمت فوب خلیج فارس و 95 درصد قیمت نفت خام محاسبه شود و بر این اساس هر سه ماه یکبار نمایندگان مشخص شده باید به ارائه اطلاعات و نرخ فروش به شرکت های پالایشی اقدام کنند.پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس محمودی در خاتمه گفت: در حال حاضر شاهد دخالت های شرکت ملی پالایش و پخش در این نرخ گذاری هستیم و ضمن اینکه قانون مذکور به طور صحیح و کامل اجرا شود پالایشگاه زیان ده نخواهیم داشت. همچنین با توجه به ارزش این گروه در بازار سرمایه، با کوچکترین حرکتی در درآمدزایی آنها روند بورس نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و در بلند مدت این صنعت نیز می تواند بازدهی قابل توجهی برای سهامدارنش رقم بزند.