---------------------------------- ---------------------------------- آخرین وضعیت مذاکرات شرکتهای خارجی با قطعه‌سازان ایرانی :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان در مورد آخرین وضعیت مذاکرات پژو با قطعه‌سازان ایرانی اظهار داشت: پژو فعلاً در مرحله استعلام قیمت از شرکت‌های قطعه‌ساز است ولی منابع تأمین‌کننده قطعات هنوز به طور قطعی مشخص نشده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت پژو درحال حاضر موضوع داخلی‌سازی دو محصول پژو 208 و پژو 2008 را در دستور کار خود دارد ولی این موضوع فقط در دو فاز تریم و بدنه پیگیری می‌شود.

ییگلو با بیان اینکه بدنه و رنگ خودرو 11 تا 12 درصد داخلی‌سازی‌ و تریم خودرو نیز حدود 10 درصد داخلی‌سازی را شامل می‌شود، گفت: در شرایطی که برای داخلی‌سازی قطعات اصلی کار خاصی صورت نگیرد، داخلی‌سازی تریم و بدنه هنر به حساب نمی‌آید.

وی با تأکید بر لزوم شروع تولید محصولات پژو با حداقل داخلی‌سازی 40 درصدی، گفت: داخلی‌سازی 40 درصدی از طریق تریم و بدنه خودرو فایده‌ای برای قطعه‌سازان ایرانی نخواهد داشت، بلکه باید داخلی سازی قطعات مهم و اصلی صورت گیرد.

وی افزود:‌ در حال حاضر برای داخلی‌سازی قطعات الکترونیکی، موتور و گیربکس محصولات جدید پژو هیچ بحثی با قطعه‌سازان داخلی نشده و استعلامی گرفته نشده است. برای تولید قطعات های‌تک نیز اقدامی صورت نگرفته است، بلکه مدیران پژو فقط در مورد قطعات مکانیکال عادی و یا قطعات الکتریکی معمولی این خودروها با قطعه‌سازان بحث‌هایی را کرده‌اند و تمرکزشان روی تریم و بدنه بوده است.

  داخلی سازی 3 ساله قطعات پژو

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه در این مورد اعتراضاتی را به تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن و همچنین مسئولان وزارت صنعت  و سازمان گسترش داشته‌ایم، گفت: تاوارس در پاسخ به ما اعلام کرد که داخلی‌سازی قطعات محصولات پژو در فازهای مختلف عملیاتی می‌شود و در فاز اول با 40 درصد داخلی‌سازی کار را آغاز خواهیم کرد، در فاز بعدی سازنده‌های قطعات ارتقاء می‌یابند و در نهایت پس از 3 سال به داخلی‌سازی بالای 70 درصد خواهیم رسید.

وی تأکید کرد: به این مسئله خوشبین نیستیم و بعید می‌دانیم که طی 3 سال به داخلی‌سازی 70 درصدی برسیم، زیرا سرمایه‌گذاری و طی مراحل دریافت تأییدیه از پژو زمان‌بر است. اگر شرکت‌های قطعه‌ساز ایرانی قطعات های‌تک را تولید کنند و برای استعلام به مسئولان پژو ارائه دهند، در صورتی که مدیران پژو از این مسئله سرباز زنند، موضوع را از طریق وزارت صنعت و سازمان گسترش پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: موضوع داخلی سازی قطعات پژو را در شورای سیاست‌گذاری خودرو و همچنین جلسه‌ای در سازمان گسترش مطرح کردیم.

تولید قطعات کوئید

وی در مورد پیگیری‌های شرکت رنو برای تولید خودروی کوئید و مذاکره با قطعه‌سازان داخلی برای تولید این محصول نیز گفت: کوئید بر اساس شرایط هر کشور و استانداردها و بازار آن طراحی و تولید می‌شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز مشخصات تولیدی این خودرو برای ایران نهایی نشده، بحث خاصی در خصوص تولید قطعات آن نیز صورت نگرفته است.

بیگلو تصریح کرد: ممکن است قیمت این خودرو با توجه به استانداردهای ایران بالاتر از خودرویی مانند ساندرو تمام شود ولی در حال حاضر مشخصات کلی خودرو نهایی نشده است.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت تمام‌شده برخی خودروها نسبت به قیمت فروش آن در ایران، گفت: پایین بودن بهره‌وری مشکل عمده صنعت ایران است و خودروسازان و قطعه‌سازان نیز باید برای بهبود این مسئله تلاش کنند. در این راستا کمیته توسعه ارتقاء کسب و کار در انجمن قطعه‌سازان تشکیل شده که موضوع افزایش بهره‌وری را از دو روش آموزش و افزایش سطح تکنولوژی تولید‌کنندگان پیگیری می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی