روز گذشته مدیر بازرگانی شرکت ملی و پالایش و پخش با توجه به برگزاری طرح برند سازی برای جایگاه های سوخت و ارائه خدمات آنها، از صدور مجوز 10 شرکت برای توسعه جایگاه های برند سوخت تا پایان شهریور ماه خبر داد که نام 2 شرکت پالایشگاه اصفهان و تبریز نیز در بین آنها وجود داشت.
در همین ارتباط مدیر مالی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان،اظهار داشت: شرکت پالایش نفت تبریز در این مزایده بنا به دلایل استراتژیک و بلند مدت شرکت کرده است.
نبی زاده در خصوص آثار مالی برنده شدن و صدور مجوز و آغاز فعالیت برای "َشبریز" گفت: اجرای این عملیات برای پالایش نفت تبریز آثار سود و زیانی قابل توجهی نخواهد داشت و پیرو این موضوع قطعاً آثار سود و زیانی برای "پارسان" به عنوان سهامدار عمده شرکت پالایش نفت تبریز در پی نخواهد داشت.
این مقام مسئول در واکنش به این سوال خبرنگار که اگر این مزایده آثار مالی برای پالایشگاه نفت تبریز در پی ندارد، انگیزه این مجموعه از شرکت در این برنامه چه چیزی می باشد؟ گفت: دلیل اصلی مجموعه پالایش نفت تبریز از شرکت در این مزایده و در صورتی که برنده شود و مجوز فعالیت برای آن صادر شود، اهداف بلند مدت و استراتژیک می باشد که در آثار آن در بازه زمانی بلند مدت مشخص خواهد شد، اما فعلاً و در بازه زمانی کوتاه مدت تأثیر چندانی بر عملکرد مالی این مجموعه نخواهد داشت.