---------------------------------- ---------------------------------- اعلام آمادگی سومین کشتیرانی برتر دنیا برای سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی و بندری ایران :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جلیل اسلامی گفت: در سال‌های اخیر به‌طور میانگین سالانه 150 میلیون تن کالا به بنادر شمالی و جنوبی کشور وارد شده است. البته ظرفیت واقعی بنادر خیلی بیشتر از این رقم و حدود 200 میلیون تن در سال است.

وی با بیان این‌که بنادر کشور پاسخگوی ترافیک بالای کشتی‎ها و کالاها پس از لغو تحریم ها حضور خطوط کشتیرانی بین‌المللی هستند، گفت: برای آن‌که بتوانیم همراستا با تغییرات حمل‌ونقل دریایی دنیا پیش برویم، طرح‌های توسعه‌ای در اکثر بنادر کشور از جمله بوشهر، ‌امام خمینی، شهید رجایی و ... یا شروع شده یا در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف اجرای طرح‌های توسعه‌ای افزایش ظرفیت پذیرش بنادر کشور است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نرم دنیا در بحث ظرفیت کشتی‌ها برای حمل کانتینر هفت هزار TEU است که به مرور به 10 تا 12 هزار TEU و حتی بیشتر نیز در حال افزایش است.

این مقام مسئول با بیان این‌که افزایش مقیاس حمل کانتینر و کاهش کرایه حمل در افزایش اندازه کشتی‌ها تاثیرگذار بوده، افزود: برخی خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا مانند مرسک به دنبال استفاده از کشتی‌ها با ظرفیت 19 تا 20 هزار TEU هستند. این خطوط بزرگ کشتیرانی معمولا 20 درصد از ترافیک حمل‌ونقل دریایی دنیا را به خود اختصاص می‌دهند.

اسلامی با اشاره به اینکه باید در فازهای توسعه‌ای بنادر بتوانیم به چنین ظرفیتی دست یابیم در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان نیاز است تا بنادر کشور به این سطح از پذیرش کانتینر برسند، توضیح داد: پروژه‌های توسعه‌ای بنادر برای ساخت اسکله‌ها و لنگرگاه‌های جدید مهمولا بین سه تا چهار سال زمان می‌برد.

وی با بیان این‌که اجرای پروژه‌های توسعه در بنادر در همین محدوده زمانی عملیاتی می‌شود، ادامه داد: در گذشته کشتی هایی با ظرفیت 8 تا 9 هزار TEU به بنادر ایران تردد داشته‌اند که این روند با پهلوگیری کشتی‎های بزرگ‎تر در حال تغییر است .

این معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این‌که برای تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای بنادر از روش‌های مختلف بهره‌ می‌بریم، گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای سازمان بنادر ودریانوردی با استفاده از تلفیقی از روش‌های مختلف تامین مالی انجام می‎شود که در این زمینه می‌توان به منابع داخلی این سازمان،فاینانس، همکارهای مشترک بخش خصوصی و عمومی (دولتی)، اوراق مشارکت، منابع بانکی و... اشاره کرد.

اسلامی به حضور مدیران کشتیرانی‌های بزرگ دنیا در ایران برای ازسرگیری مجدد خطوط کشتیرانی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه اخیرا رویکرد خطوط بزرگ کشتیرانی دنیا با توجه به اتفاقات اخیر و توافق هسته‎ای، به بنادر تغییر کرده به طوری که بیشتر آنها در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دوباره خطوط خود به بنادر ایران هستند،البته این خطوط قبل از تحریم‌ها به‌صورت گسترده به سمت کشورمان تردد داشتند.

وی افزود: در این راستا با مدیران شرکت کشتیرانی CMA CGM که سومین خط کشتیرانی کانتنیری بزرگ جهان است مذاکراتی را داشتیم و آنها در حال برنامه‌ریزی برای ورود کشتی‌های خود به بنادر کشور هستند.

اسلامی با بیان این‌که این شرکت کشتیرانی فرانسوی ششم آگوست 2015 میلادی (15 مرداد) را برای ورود به بنادر ایران اعلام کرده، خاطرنشان کرد: اولویت اول این شرکت برای شروع مجدد فعالیت‌ها در ایران راه‌اندازی خطوط لاینر است، پس از این موضوع نیز آنها برای سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی و بندری اعلام آمادگی کرده‌اند که در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی