---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 5 آبان 97 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

هیوندای
شرکت هیوندای کره جنوبی قراردادی به ارزش ۵۲۱ میلیون دلار را برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در ایران لغو کرد.
رنو
رنو فرانسه با ارسال نامه‌ای به خودروساز ایرانی از اتمام همکاری خبر داد که به معنای عدم تامین قطعات و توقف تولید خانواده تندر-۹۰ و ساندرو است .
حفاری
حفاری شمال در حالی طی سه ماه اول با زیان 92 ریالی همراه شده بود که اعلام کرد در پایان شهریور قادر به تحقق 932 ریال سود هر سهم شده که نسبت به دوره مشابه قبل نشان از جهش هزار و 39 درصدی دارد.
بارز

گروه صنعتی بارز اعلام کرد پس از ۶ ماه قادر شد در ممیزی ASES رنو پارس، گرید B در پنل تامین‌کنندگان جهانی رنو - نیسان را دریافت کرده است .مراحل اخذ گرید B رنو - نیسان براساس ارزیابی بر مبنای استانداردهای جهانی اتحاد رنو - نیسان انجام شده و این مقایسه، عملا بین بیش از هزار تامین‌ کننده صورت می‌گیرد.گروه صنعتی بارز بالاترین نمره ( ۶۷) را در بین بیش از ۱۰ قطعه ساز ایرانی در ارزیابی ASES اخذ کرده و طبق گزارش ممیزین رنوپارس به‌عنوان نمونه در بین سایر تامین‌کنندگان ایرانی معرفی می‌شود. حدود ۱۰تامین‌کننده در پنل رنو - نیسان دارای گرید A هستند.
قیمت پایه محصولات پتروشیمی
قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و بر اساس نرخ ارز ۹۱۷۰۳ ریالی اعلام شد.
داوه
بازارگردانی سهام داروسازی آوه سینا با استفاده از روش مبتنی بر حراج از روز شنبه ۱۲ آبان آغاز می شود.حداقل تعهد معاملات روزانه 350 هزار سهم و دامنه مظنه 2.5 درصد است. همچنین دامنه نوسان روزانه قیمت، طبق دامنه مجاز نوسان قیمت در بازارهای اول و دوم فرابورس و دوره زمانی بازارگردانی دارای قابلیت بازنگری در مقاطع سه ماهه است.
اعمال اصلاحات مهم در توقف نماد شرکت ها به دلیل نوسان ۲۰ درصدی
مقرر شده توقف نماد این گروه از شرکت ها تنها برای یک ساعت باشد و شرکت ها هم الزامی به اعلام توضیح در مورد نوسان نداشته باشند.اما اگر شرکتی بعد از توقف نماد به دلیل نوسان بیش از 20 درصدی ، اطلاعات با اهمیتی داشته باشد باید با تکمیل فرم اطلاعات با اهمیت موارد مهم را اعلام کند.
کانال مالی اتحادیه اروپا

کانال مالی و ساز و کار اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت پول اقلام صادراتی ایران قبل از ۱۳ آبان به شکل نمادین آماده می شود اما از اوایل زمستان عملی خواهد شد.
نفت

معاون وزیر نفت گفت:ایرانیها و خارجی‌ها می‌توانند با دریافت کد معاملاتی از بورس، محموله‌های نفت خام ایران را از طریق بورس انرژی خریداری کنند.

عرضه اولیه"شبصیر"

شرکت پتروشیمی قائد بصیر به عنوان صد و چهارمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس و گروه محصولات شیمیایی درج شد تا در صف عرضه اولیه بایستد.

نفت

رییس بخش همکاری های بین المللی در وزارت نفت هند اعلام کرد: مقامات های هند در حال گفت و گو با آمریکا برای به دست آوردن معافیت در ارتباط با واردات نفت هند از ایران هستند.

 مارون

پتروشیمی مارون، پیشنهاد افزایش سرمایه 100 درصدی از محلی جذاب سود انباشته داد.

رنو

شرکت رنو فرانسه با پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران ، فروش محصولات در سپتامبر ۲۰۱۸ را به صفر رساند.

مذاکره با آمریکا

ظریف : ایران در صورت احترام متقابل آماده مذاکره با آمریکا است

ذوب

انجمن زغال سنگ ایران بعد از اتمام مهلت سه هفته ایی ، تصویب کرد تحویل زغال سنگ به ذوب آهن قطع شود.مدیرعامل ذوب آهن در واکنش به این خبر اعلام کرد توقف ارسال زغال سنگ به این شرکت از سوی تولیدکنندگان داخلی هیچ خللی در تولیدات ندارد.

سایپا

عملکرد نیمه اول سال سایپا با افزایش ۳۲۰ درصدی زیان نسبت به مدت مشابه قبل همراه بود.

قیمت جهانی نفت

آخرین قیمت جهانی نفت بعد از اعلام مواضع عربستان در قبال ایران افزایش یافت و به ۷۶ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

شپترو

پتروشیمی آبادان برنامه افزایش سرمایه 550 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را در پیش دارد.

احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از احتمال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت سیمان خبر داد. عبدالرضا شیخان اظهار کرد:‌ با وجود این‌که ارزبری صنعت سیمان زیاد نیست اما بالا رفتن نرخ ارز از ابتدای امسال باعث شده هزینه تامین مصالح، قطعات و پیمانکاری افزایش چشمگیری داشته باشد.

تحریم های آمریکا از ۱۳ آبان

دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران از یکشنبه آینده ۱۳ آبان شروع خواهد شد که شامل ۵ حوزه است.

1- فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی‌سازی از جمله خطوط کشتیرانی ایران و کشتیرانی جنوب و شرکت‌های وابسته

2- مبادلات نفتی و هر گونه خرید مواد پتروشیمی، شرکت ملی نفت، نفتیران و شرکت ملی تانکرسازی

3- هرگونه مبادله مالی بین موسسات مالی بین‌المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی

4- بخش انرژی

5- همکاری با ایران در قالب تعهدات خدماتی، بیمه‌ای و بیمه اتکایی.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی