---------------------------------- ---------------------------------- کاهش سود 30 درصدی هر سهم "شلیا" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

درحالی فردا 15 درصد سهام شرکت مواد ویژه لیا در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه می شود که این شرکت در اقدامی تعجب برانگیز و دور از انتظار سود هر سهم سال مالی 31 مرداد 94 را 30 درصد کم کرد که نسبت به سود 39 تومانی سال مالی 93 (محقق شده) 66 درصد کاهش نشان می دهد.با توجه به این اطلاعات و نظر برخی فعالان بازار سرمایه این شرکت که هنوز سهام آن عرضه نشده و به بازار نیامده، باید برای تعدیل منفی 29 درصدی متوقف شود!

  با انتشار صورت‌های مالی حسابرسی نشده " شلیا" مشخص شد سود 189ریالی هرسهم این شرکت 8 میلیارد تومانی با 30 درصد کاهش به 131 ریال رسیده که با توجه به تعریف و تجمید دیروز سهامدار عمده و اصلی یعنی رامین ربیعی مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، چنین رویدادی مشکوک به نظر می رسد. چرا که تاکنون به ندرت چنین اتفاقی آن هم در آستانه عرضه اولیه شرکت ها رخ داده است.

به همین دلیل ، بدون تایید یا رد یک نظریه ، برخی از فعالان بر این باورند چنین اقدامی با هدف جلوگیری از هجوم سرمایه گذاران برای خرید سهام این شرکت کوچک بوده وگرنه اگر چنین تعدیل معناداری وجود داشت طبیعتا" باید قبل از تعیین زمان عرضه اولیه اعلام می شد نه بعد از اعلام سود 186 ریالی هر سهم سال مالی و تعاریف متعدد سهامدار عمده .

در این میان بنابر اعلام مدیران"شلیا" که حاضر به برگزاری جلسه معارفه قبل از عرضه اولیه نشده اند، هیچ گونه تغییری در سود پیشنهادی و 10 تومانی هیات مدیره برای مجمع ماه آینده ایجاد نمی شود. همچنین فعلا" سود هر سهم سال مالی 31 مرداد آینده این شرکت همان  272 ریال است.

برپایه این گزارش ، فردا دوشنبه 12 میلیون و 123 هزار سهم شرکت مواد ویژه لیا با نماد معاملاتی "شلیا" در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می شود که سومین عرضه اولیه سال بازار ( بعد از پتروشیمی مبین بورسی و فولاد هرمزگان  فرابورسی ) بشمار می رود .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی