---------------------------------- ---------------------------------- چینی‌ها شریک پارس سویچ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

ولی اله بیات مدیرعامل شرکت پارس سویچ در خصوص لزوم بازنگری در مفروض‌های پیش‌بینی درآمد هر سهم اعلام کرد: با توجه به عملکرد شش ماه اول سال مذکور و وضعیت کنونی کارفرمایان صنعت برق (مشتریان شرکت) و عدم انجام به موقع تعهدات مالی نسبت به این شرکت و شرکت‌های هم گروه، در حال حاضر هیچ گونه تغییری در مفروضه‌های پیش‌بینی درآمد هر سهم منتهی به ۳۰ اسفندماه سال جاری متصور نیست.

به گفته بیات در صورت بهبود وضعیت صنعت برق و شرکت‌های تحت پوشش وزارت نیرو، با احتمال افزایش فروش در سه‌ماهه چهارم تغییر در درآمد هر سهم دور از ذهن نخواهد بود.

دلایل افزایش سرمایه

همچنین در تازه‌ترین گزارش پارس سویچ اعلام شده که افزایش سرمایه «بسویچ» از ۲۵۰ میلیارد ریال به ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی صورت می‌گیرد. این در حالی است که برای تامین باقی مانده نیازهای مالی مورد لزوم مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال از طریق منابع در اختیار شرکت و مابقی از طریق تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال تامین خواهد شد.

در توضیح بند توجیه اقتصادی طرح افزایش سرمایه عنوان شده: تامین منابع ارزی از طریق خرید ارز از بانک‌ها به نرخ ۴۰ هزار ریال برآورد شده که معادل ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۶۱۳ یورو است. همچنین مجوز اداره صنایع و معادن در خصوص تولیدات جدید قبلا اخذ شده است. تامین منابع مالی حدودا ۶۵ درصد از طرف سهامداران و ۳۵ درصد از طریق منابع بانکی انجام شده است.

همچنین از مبلغ سرمایه‌گذاری ۵۴۲ میلیارد ریال، مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال از طریق دریافت تسهیلات بانکی و مبلغ ۳۵۵ میلیارد ریال از محل افزایش سرمایه و راه‌های دیگر تامین خواهد شد. یادآوری می‌شود افزایش سرمایه مصوب مرحله اول از محل اندوخته طرح و توسعه، سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی در سال ۱۳۹۰ عملا به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه و عدم انتقال دانش فنی محقق نشد، بنابراین منابع حاصل افزایش سرمایه قبلی (مرحله اول) در تامین سرمایه در گردش فعالیت‌های جاری شرکت صرف شد.

پارس سویچ در خصوص دلایل افزایش سرمایه نیز اعلام کرده: «بسویچ» به عوان شرکتی که سهم عمده بازار تجهیزات کلید و سکسیونرهای فشار قوی را در داخل کشور دارد، برای تداوم توسعه و تحکیم جایگاه خود در بازارهای رقابتی آینده (که از الزامات گریزناپذیر آن حضور غول‌های صنعتی جهان در حیات خلوت تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی است) نیازمند تغییرها و تمهیداتی چند در سازمان داخلی خود است.

در این میان در راستای اجرای پروژه‌های کلیدی پست‌های گازی به عنوان صنایع کاملا مرتبط با نوع فعالیت پارس سویچ و در قالب توسعه طبیعی و منطقی، خرید دانش فنی طرح و توسعه پست‎های گازی GIS ( MV و HV) و تولید آن در دستور کار قرار دارد که ضرورت افزایش سرمایه را به سقف ۵۰۰ میلیارد ریال اجتناب ناپذیر می‌کند.

پارس سویچ اعلام کرده در انتقال دانش فنی و تولید تجهیزات پست‌های برق فشار قوی از نوع گازی (GIS) شرکت «Xian XD» را از کشور چین برای همکاری انتخاب کرده است که با نهایی شدن مذاکرات و امضای قرارداد مراحل مونتاژ و ساخت تجهیزات در شرکت پارس سویچ در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

«بسویچ» در گزارش فنی و تولیدی اعلام کرده است: همچنین با طراحی و تولید پست‌های برق فشار متوسط از نوع گازی (RMU) نیز تعداد یک هزار و ۱۰۰ دستگاه این محصول در شرکت تولید می‌شود که با احتساب قیمت هر واحد محصول ۲۲۰ میلیون ریال، میزان فروش شرکت ۲۴۲ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که کل مبلغ سرمایه گذاری ثابت طرح‌های پارس سویچ (که عمدتا شامل خرید ماشین‌آلات، تولید تجهیزات آزمایشگاه و کنترل کیفیت، دانش فنی و تاسیسات است) ۳۵۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است. در این میان براساس بودجه تقدیمی سال مالی ۱۳۹۵ تعهدات شرکت در خصوص فروش کالا بیش از ۷۸۹ میلیارد ریال اعلام شده است.

شرکت پارس سویچ در تازه‌ترین گزارش، سود هر سهم منتهی به پایان اسفند ۹۵ را با سرمایه ۲۵۰ میلیارد ریال (به طور خالص) ۶۵۱ریال پیش‌بینی کرده که در ۳ماهه نخست سال جاری معادل ۱۷ درصد را از این رقم محقق کرده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی