---------------------------------- ---------------------------------- چهارشنبه خرید سهام از سوی اولین صندوق بزرگ اروپایی :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

در جریان معاملات امروز، بورس بعد از 8 روز منفی مستمر با کاهش فشار فروش و افزایش تقاضای خرید سهام و رشد 919 واحدی شاخص مواجه شد و در انتظار روز مهم چهارشنبه و کم و کیف خرید سهام از سوی اولین صندوق بزرگ اروپایی ماند.

براساس این گزارش، فعالان نگران تکرار تجربه سال های آغازین دو سال گذشته و پابرجا بودن طولانی مدت روند نزولی بازار بودند اما اکثر کارشناسان و فعالان حرفه ایی معتقد بودند به دلیل تغییر شرایط سیاسی ماه های گذشته نسبت به دو سال پیش ، بورس در سال جاری حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

به این ترتیب در روزی که نواختن زنگ معاملات در سیزدهمین سالگرد ورود شرکت خدمات انفورماتیک نحس نشد، اکثر شرکت های بورسی با رشد قیمت و گاه صف خرید داد و ستد شدند که نشان از افزایش تقاضا و امیدواری به آینده بازار داشت. به طوریکه تنها 50 شرکت از 216 شرکت حاضر در تابلوی معاملات با قیمت های منفی معامله شدند.

با این اوصاف شاخص بورس متاثر از رشد قیمت و اثر مثبت 111 تا 48 واحدی شرکت های فولادمبارکه، سرمایه گذاری امید، گل گهر، سایپا، مپنا، سرمایه گذاری غدیر و بانک ملت، با رشد 919 واحدی در رقم 78 هزار و 435 واحدی ثبت شد.

در این میان عواملی چون ورود رسمی اولین صندوق بزرگ اروپایی و اقدام به خرید سهام شرکت های بورسی از چهارشنبه همین هفته، اعلام رویدادهای جدید و مثبت برای دو شرکت گل گهر و چادرملو و پذیرش و عرضه اولیه سهام بزرگترین معدن ایران در بورس یعنی گهر زمین (با مالکیت گل گهر، توسعه معادن و فلزات و دو سرمایه گذاری امید و غدیر)، کاهش اثر منفی مواضع رئیس کل بانک مرکزی در واشنگتن، انتظار کاهش سود بانکی و دریافت مالیات از سپرده ها، باور تکنیکال کاران مبنی بر اتمام دوره اصلاح قیمت ها و شاخص ، جذاب بودن قیمت سهام شرکت های ارزنده و دارای اخبار و رویدادهای مثبت، حمایت های سنتی از بازار ، رفتار نوسان گیران ، اتمام دوره تسویه معاملات اعتباری، متعادل شدن جو منفی علیه خودروسازان و تصویب لایحه بودجه 95 در مجلس و... در بازگشت شاخص به مدار صعودی نقش داشتند.

  همچنین در شرایطی امروز بیش 1.4 میلیارد سهم 216 شرکت بورسی به ارزش 350 میلیارد تومان داد و ستد شد که چهارشنبه این هفته روز مهمی برای آینده بازار و شاخص خواهد بود. چرا که با توجه به اعلام حضور اولین صندوق بزرگ اروپایی در بورس ایران و خرید سهام، باید منتظر ماند و دید این صندوق با چه کم و کیفی دست به خرید سهام چه گروه ها و شرکت هایی خواهد زد؟

در این رابطه روح ا... حسینی مقدم معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس دو روز پیش از تبدیل به ریال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از دارایی این صندوق به بورس پرس خبر داده و گفته این صندوق از چهارشنبه و با 200 میلیارد تومان اقدام به خرید سهام شرکت بورسی با نگاه بلندمدت می کند.

بنابراین درصورت حضور با نشاط و معنادار این صندوق و نبود اخبار و اظهار نظرهای منفی ، می توان به روند صعودی اما آرام شاخص و ادامه حضور بازار در مدار تعادل امیدوار بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی