---------------------------------- ---------------------------------- پروژه های مهم و با ارزش "ثعمرا" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

بعد از اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت چند اقدام مهم در "ثعمرا" در حال انجام است که به نظر می رسد این موضوع باعث ایجاد جوی مثبت در روند قیمتی سهام این مجموعه شده است.

ناصر ذاکری مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه ریزی شرکت عمران و توسعه شاهد در رابطه با علت صف خرید و رشد قیمتی این روزها توضیح داد: یکی از پروژه های مهم و با ارزش "ثعمرا" برنامه شرکت، برای دارایی متعلق شرکت پاداد واقع در شهر اهواز می باشد که مجموعه عمران و توسعه شاهد مالکیت 100 درصدی این مجموعه را به عهده دارد. این دارایی شامل اراضی وسیعی می باشد که با مشکلات حقوقی زیادی روبرو بوده است، اما در حال حاضر با توجه به مذاکراتی که انجام شده برای این 17.5 هکتار زمین، انجام مطالعاتی در جهت بهره برداری این دارایی با ارزش را در دستور کار قرار داده ایم و تا به این لحظه حکم تخلیه و این اراضی را دریافت کرده و همچنان در حال پیگیری هستیم.

وی در خصوص ارزش این پروژه گفت: این اراضی از ارزش قابل توجهی برخوردار است و با توجه به حداقل ارزش 30 میلیاد تومانی برای مجموعه، اثر ویژه و محسوسی بر قیمت سهام "ثعمرا" در بازار سرمایه خواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه در رابطه با پروژه دیگری که "ثعمرا" در حال پیگیری فرآیند تغییر کاربری آن است، توضیح داد: شرکت عمران و توسعه شاهد در منطقه ویژه اقتصادی ارس املاکی در اختیار دارد که حدود 50 هکتار بوده که کاربر آن به کاربری مطلوب و مورد نظر مجموعه تغییر یافته است، اما به دلیل وضعیت خاص منطقه با مشکلاتی مواجه است که در این زمینه نیز مذاکرات زیادی در حال انجام می باشد و منتظر تعیین تکلیف و اعلام رای دادگاه است. این پروژه نیز برای "ثعمرا" در صورت آزاد شدن یک دارایی بسیار ارزشمند می باشد و پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و پیگیری های لازم بر روند قیمتی سهام "ثعمرا" تأثیر خواهد داشت.

ذاکری گفت: در کنار این دو برنامه، پروژه مجتمع گردشگری و تفریحی چمستان بهدشت را نیز در دستور کار قرار داده ایم. با توجه به محاسباتی که در رابطه با هزینه ساخت و تکمیل پروژه پیش بینی شده و به دلیل ملاحظاتی که مجموعه عمران و توسعه شاهد با آن مواجه است برای اجرای این پروژه با سرمایه گذر خارجی وارد مذاکره شده ایم، اما هنوز نتیجه نهایی آن مشخص نشده است.

مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه ریزی شرکت عمران و توسعه شاهد تأکید کرد: ارزش حدودی پروژه مجتمع گردشگری و تفریحی چمستان آنقدر زیاد است که ارزش روز سهام "ثعمرا" را پوشش می دهد.

وی افزود: از میان دیگر پروژه های "ثعمرا" پروژه مجتمع تجاری اداری برج البرز که سهامدار درصدی آن هستیم نیز به زودی به بهره بردای می رسد، همچنین پروژه مجتمع تجاری اداری امین واقع در شهر مشهد نیز در حال حاضر تکمیل شده است و اقدامات لازم جهت واگذاری واحدها به متقاضیان در حال پیگیری می باشد.

ذاکری در خاتمه خاطرنشان کرد: ارزش واقعی سهام "ثعمرا" بیشتر از رقم فعلی روی تابلوی معاملات می باشد، چرا که با توجه به ارزش پروژه های مذکور NAV محاسبه شده رقم بسیار مناسبی خواهد بود و به نظر می رسد سهام شرکت عمران و توسعه شاهد جهت رشد قیمتی یک محرک قوی خواهد داشت، اما سرمایه گذاران اندکی صبوری کنند تا این موتور حرکتی ر وشن گردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی