---------------------------------- ---------------------------------- پروژه احداث کارخانه کنسانتره :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

کارخانه ذغال شویی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

ماشین آلات و تجهیزات اصلی برای احداث کارخانه خریداری شده است. مشکل اصلی پروژه نقدینگی است که با افزایش سرمایه و افزایش تسهیلات، پروژه در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر مالی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود ضمن ابراز مطالب فوق بیان کرد: با توجه به اینکه بانک صنعت و معدن حدود ۴ میلیارد تومان در پروژه احداث کارخانه سرمایه گذاری کرده است قرار بر این است برای تکمیل پروژه تسهیلات را از ۶ میلیارد تومان به ۲۸ میلیارد تومان افزایش دهد. این پروژه تا به حال ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت است. گرچه احداث کارخانه روی سودآوری شرکت در سال ۹۵ تأثیری نخواهد داشت ولی در سال ۹۶ با توجه به اینکه بازگشت سرمایه پروژه ۳ سال است و نرخ بازدهی داخلی (IRR) پروژه در طرح توجیهی افزایش سرمایه ۳۰ درصد ارزیابی شده است قطعاً شاهد سودآوری بالایی خواهیم بود.افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان است که به قصد افزایش نقدینگی شرکت برای پروژه ذغال شویی و پرداخت مطالبات سهامداران است. با توجه به اینکه سرمایه کنونی شرکت ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است قرار بر این است که افزایش سرمایه در چند مرحله صورت گیرد تاکنون ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه قطعی شده است اگر سازمان با افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی موافقت کند سرمایه شرکت حدود ۱۷ میلیارد تومان می شود که ۷ میلیارد آن متعلق به مطالبات سهامداران است و الباقی ۱۰ میلیارد تومان صرف پروژه خواهد شد. در کل برای پروژه نیاز به ۵۴ میلیارد تومان نقدینگی است همانطور که عرض کردم ۲۸ میلیارد تومان توسط بانک صنعت و معدن تأمین مالی خواهد شد و مابقی از طریق افزایش سرمایه تأمین خواهد شد.

مهربانی در مورد نرخ ذغال سنگ اظهار کرد: با توجه به تقاضای بالای ذغال سنگ حدود ۳۰ درصد افزایش نرخ در سال ۹۵ خواهیم داشت و چون کیفیت ذغال سنگ ما خیلی بالاست با کشورهای آلمان و ترکیه به قصد صادرات وارد مذاکره شده ایم.میزان ذغال سنگین که غیر کیفی است، خاکستر بالایی دارد و مشتریان خاص خود را دارد با احداث کارخانه کاهش می یابد ولی تولید ذغال سنگ با بهره برداری از این پروژه بیش از ۳۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

استراتژی شرکت این است که بخش عمده خوراک مورد نیاز کارخانه را رأساً با احداث کارخانه تأمین کند و در راستای فرآوری ذغال سنگ و افزایش تولید ذغال سبک به قصد افزایش سود دهی قابل ملاحظه، بهره برداری از این کارخانه در نیمه اول سال ۹۶ آغاز خواهد شد.

مهربانی در خاتمه تصریح کرد: چون شرکت منبع مواد اولیه می باشد و دومین تولید کننده ذغال با کیفیت در کشور هستیم سرمایه گذارن داخلی و خارجی از جمله چین قصد همکاری دارند و به دلیل اینکه این سرمایه گذاران قصد شرکت در این پروژه را داشتند، همکاری نکردیم و فعلاً به دنبال سرمایه گذار نیستیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی