---------------------------------- ---------------------------------- مهمترین برنامه های"شاوان" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

محمدعلی اخباری مدیرعامل "شاوان" با بیان اینکه با اجرای طرح های توسعه و بهبود کیفیت، گوگرد زدایی نفت گاز، کاهش نفت کوره، ساخت اسکله و تغییر خوراک و غیره در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته، اظهار داشت: واحد ایزومریزاسیون در حال راه اندازی است و تا چند روز آینده با تکمیل مراحل، تزریق خوراک به واحد انجام می شود. با راه اندازی این واحد، کل بنزین به استاندارد یورو 4 ارتقا خواهد یافت و به 2.8 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه منافع طرح های توسعه و بهبود کیفیت در آینده نصیب شرکت می شود، افزود: از اوایل فروردین ماه گازوییل یورو 4 با کمتر از پی.پی.ام 50 تحویل شرکت ملی پالایش و پخش و امور بین الملل وزارت نفت دادیم و با اجرای این دو طرح، یعنی واحدهای گوگرد زدایی گازوییل و ایزومریزاسیون نفتای سبک، کل فرآورده های تولیدی این پالایشگاه استاندارد یورو 4 را خواهد داشت.

این مقام مسئول درباره پروژه مهم کاهش نفت کوره هم گفت: کاهش نفت کوره براساس تغییر خوراک سال گذشته انجام شد و خوراک پالایشگاه از حدود 70 درصد نفت خام و 30 درصد میعانات گازی با تغییراتی در سیستم خنک کننده های بالاسری واحد تقطیر به حدود 47 درصد نفت خام و 53 درصد میعانات گازی رسید.

اخباری ادامه داد: با این تغییر، تولید فرآورده نفت کوره حدود 35 درصد نسبت به قبل از اجرای طرح کاهش یافت و این مساله باعث شد تولید فرآورده های با ارزش تر شامل نفتای سنگین و سبک ترش افزایش یابد.

وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی و تولید با ظرفیت کامل ، درباره پروژه های آینده پالایشگاه لاوان هم توضیح داد: کارهای مقدماتی برای انجام مناقصه واحد جدید تقطیر در خلاء پالایشگاه با 100 میلیارد تومان برآورد مالی در دست اقدام است. با اجرای این پروژه فرآورده وی.بی (VB) و لوب کات را به فرآورده پالایشگاه اضافه کنیم که از محل آن نقدینگی مالی ایجاد خواهد شد.

به گفته اخباری، مطالعات مفهومی پروژه اسکله 80 هزار تنی با هزینه 150 میلیارد تومان نیز از سوی پیمانکار در حال انجام است که این پروژه با مجوز هیئت مدیره شرکت در قالب قرارداد ای.پی.سی.اف (EPCF) مقرر شده امسال آغاز شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی