---------------------------------- ---------------------------------- مهمترین برنامه های سال جاری"وغدیر" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات
مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر غلامرضا سلیمانی با اعلام اقدامات سال گذشته، مهمترین برنامه های سال جاری سرمایه گذاری که دومین شرکت بزرگ بورسی از لحاظ سرمایه اسمی (7.2 هزار میلیارد تومان) است را تشریح کرد و گفت: مشارکت در برنامه های حفظ محیط زیست، ساخت و ساز دوستدار طبیعت (سبز) و احداث و توسعه نیروگاه های تامین انرژی تجدید پذیر (خورشیدی) از جمله برنامه های سال جاری است.

وی با بیان اینکه واردات گاز و تامین بخشی از نیاز مصرف، جذب سرمایه های خارجی و ایجاد بستر مناسب ICT برای استفاده دولت در انتخابات از جمله اقدامات سال گذشته "وغدیر" بود، ادامه داد: برای ایجاد و حفظ ظرفیتی ماندگار برای سهامداران، 9 طرح سرمایه گذاری به ارزش بیش از 7 هزار میلیارد تومان در بخش های نفت و پتروشیمی، برق و انرژی، معدن و فولاد به اتمام رسید و تلاش شد تا حضور قدرتمند در بازار منطقه ای مبادلات و سوآپ گاز طبیعی تداوم یابد و و به حوزه بالادستی نفت ( اکتشاف و تولید e&p) ورود شود.

این مقام مسئول با اشاره به تاسیس گروه مالی غدیر و ساماندهی اقدامات و شرکت های زیرمجموعه و شناسایی حوزه های جذاب فناوری اطلاعات و ارتباطات و تدوین استراتژی لازم، گفت: منابع افزایش سرمایه سال گذشته، شامل 875 میلیارد تومان (به ازای هر سهم 190 ریال) از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و 1.7 هزار میلیارد تومان (به ازای هر سهم 372 ریال) از محل اندوخته های توسعه ای بود.

به گفته سلیمانی، طی 11 سال گذشته بیش از 6.9 هزار میلیارد تومان سود ، تقسیم شده که 3.4 هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه و 3.7 هزار میلیارد تومان نیز در قالب سهام جایزه تخصیص یافت. در سال مالی 95 نیز بیش از 500 میلیارد تومان سهام به حساب افزایش سرمایه در هلدینگ های تخصصی غیر بورسی انتقال یافته است.

وی در مورد بودجه سال 96 هم که با رشد سود هر سهم از 172 به 205 ریال همراه شده گفت: بودجه سال مالی جاری نسبت به سال مالی گذشته با رشد 20 درصدی همراه شده که شامل افزایش 15.4 و 20 درصدی سود حاصل از سرمایه گذاری ها و سود عملیاتی و رشد 183 درصدی خالص سایر در آمدها است. همچنین طبق مصوبه سال گذشته برای سرمایه گذاری جدید 3.1 هزار میلیارد تومانی، حدود 670 میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت تامین خواهد شد که شامل خرید سهام پالایشگاه بندرعباس، احداث نیروگاه دزفول،احداث نیروگاه خورشیدی و ایجاد کسب و کار بیمه زندگی است.

وی با بیان اینکه پروژه های در دست اجرای "وغدیر" شامل 42.5 درصد در صنعت پتروشیمی، 17.5 درصد در صنعت و معدن، 33.7 درصد در برق و انرژی و 5.6 درصد در ساختمان و 0.7 درصد در سیمان است، ادامه داد: همچنین در سال جاری واحد گوگردزدایی از نفت گاز پالایشگاه تبریز، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان، نیروگاه 235 مگاواتی هرمز، نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی یزد، فاز یک 100 هزار تنی خط ذوب و ریخته گیری فولاد شاهرود به بهره برداری خواهند رسید.

سلیمانی درباره برنامه های این هلدینگ در اجرای برنامه ششم توسعه، به تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز و کاهش شدت انرژی و جلب مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد که بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز و دانش بنیان کردن صنایع نفتی در حوزه های بالادست و پایین دست فرصت مناسبی را پیش روی این هلدینگ چندرشته ای قرار داده است.

مدیرعامل بزرگترین هلدینگ چند رشته ای با اشاره به برخی از سیاست های توسعه بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه ادامه داد: توسعه بازار سرمایه با تاکید بر طراحی و مهندسی ابزارهای مالی و کالایی، توسعه بازار انرژی و عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی در بورس انرژی، اصلاح نهادی حاکمیت شرکتی برای شرکت های عام و نهادهای مالی است.

سلیمانی به لزوم جهت گیری و سیاستهای لازم برای ارتقای شفافیت اطلاعات در بازار سرمایه و راه اندازی موسسات رتبه بندی موضوع بند 21 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تامین مالی بین المللی تاکید کرد.

وی در تشریح استراتژی پرتفوی غدیر در افق 1398، گفت: در راستای سیاست های تعریف شده صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در پرتفوی غدیر از سهم  35 درصد، صنایع معدنی(کانی های فلزی، غیرفلزی و سیمان 20درصد، صنعت برق و انرژی 10 درصد، صنعت حمل و نقل 3 درصد، گروه مالی ( به همراه تکمیل زنجیره و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات) 12 درصد، مستغلات با محوریت توسعه زمین 8 درصد، خدمات سلامت با محوریت داور و تجهیزات پزشکی 3 درصد و فرصت های پیش رو 9 درصد برخوردار خواهند بود.  

وی از سرمایه گذاری درحوزه اکتشاف و تولید نفت و گاز (E&P)، سرمایه گذاری در پروژه های انتقال گاز، سرمایه گذاری مشترک با شرکت های داخلی و خارجی، هم افزایی و تکمیل زنجیره تولید در صنایع به ویژه در بخش های صنعت و معدن، پتروپالایشگاهی و مالی بین هلدینگ ها و درنهایت اقدام برای پذیرش سهام شرکت در بورس های بین المللی و بسترسازی برای تامین مالی بین المللی پروژه ها،تامین مالی از طریق ابزارهای متنوع مانند اوراق بدهی، صکوک و صندوق های پروژه ای و پذیرش شرکت های غیر بورسی  در بورس و فرابورس خبر داد.

انتهای پیام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی