---------------------------------- ---------------------------------- مذاکره وزیر نیرو با زیمنس و رولز رویز :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

حمید چیت چیان که هفته گذشته در لندن با نمایندگان دو شرکت زیمنس و رولز رویز برای درخصوص همکاری تکنولوژی های جدید تولید برق دیدار کرد در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: ایران در حال افزایش تلاش های خود برای جذب سرمایه گذاری خارجی به زیرساخت های انرژی خود است و در این مسیر مذاکراتی را با شرکت های زیمنس و رولز رویز انجام داده است.

به گفته وی محور اصلی مذاکرات ژنراتورهای موسوم به غیرمتمرکز بوده که در مقایسه با نیروگاه های تولید برق بزرگ، برق را به صورت محلی و انعطاف پذیر تولید و عرضه می کنند.

هنوز هیچ قراردادی در این زمینه منعقد نشده، اما چیت چیان گفته زیمنس و رولز رویز علاقمند به حضور در ایران هستند. وی امیدوار است به زودی نتیجه ای حاصل شود.

شرکت رولز رویز نیز اعلام کرد: گفت وگوهای هفته گذشته با چیت چیان در زمینه استفاده احتمالی از موتورهای پیستونی ساخت این شرکت در آلمان بوده  و وزیر نیروی ایران درخواست کرد نشستی با رولز رویز به منظور بحث درباره نوسازی زیرساخت های انرژی ایران برگزار و بررسی شود که آیا سیستم های تولید برق دیزلی و گازی ما می توانند نقشی در این زمینه ایفا کنند یا نه.؟

زیمنس نیز اعلام کرد: گفت و گوی نزدیکی با دولت ایران و شرکای داخلی در حوزه زیرساخت ها، انرژی و تکنولوژی داشته ایم. طی حدود 150 سال گذشته در ایران فعال بوده ایم و هرگز این کشور را ترک نکرده ایم.

امضای هرگونه قراردادی به یک موافقتنامه موقت اعطای مجوز که در ماه مارس بین مپنا و شرکت زیمنس منعقد شد، اضافه خواهد شد. این قرارداد به گروه مپنا ایران اجازه می دهد توربین های کلاس اف شرکت زیمنس را در ایران برای استفاده در نیروگاه های گازی تولید کند.

لغو تحریم های هسته ای ایران در ماه ژانویه، موانع متعدد سرمایه گذاری خارجی در این کشور را برطرف کرده و در این میان بخش انرژی ایران یکی از حوزه هایی است که شرکت های خارجی بیشترین علاقمندی را به حضور در آن دارند.

چیت چیان گفت: انتظار است قراردادهای بیشتری در آینده منعقد شود. ما پیشنهادات مختلفی را برای سرمایه گذاری در داخل کشور دریافت کرده ایم که برخی برای ساخت نیروگا و برخی برای تولید تجهیزات نیروگاهی هستند.

وی اذعان کرد هنوز برخی مشکلات به دلیل کندی بانک ها در از سرگیری روابط با ایران وجود دارد، اما روند مثبت است و شرکت ها و کشورهایی که می توانند به صورت فوری خود را با وضعیت جدید وفق دهند، برنده خواهند بود.

به گفته وزیر نیروی ایران، این کشور قصد دارد در 5 سال آینده 26 هزار و 500 مگاوات به ظرفیت تولید برق 75 هزار مگاواتی فعلی خود اضافه کند. تقریبا یک پنجم از این ظرفیت جدید از طریق انرژی های تجدیدپذیر نظیر توربین های بادی ایجاد خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی