---------------------------------- ---------------------------------- مجوز افزایش سرمایه ۲۳۷ درصدی"خپارس" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات
"خپارس" 25 فروردین سال جاری، برنامه افزایش سرمایه 110 درصدی قبلی را به 237 درصد تغییر داد و سپس خردادماه بار دیگر این برنامه را با یک تغییر مهم به جریان انداخت و اعلام کرد قصد دارد علاوه بر مطالبات سهامداران و آورده نقدی، از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز اقدام کند.

این شرکت در حالی 23 مرداد نیز گزارش حسابرس را دریافت کرد که سازمان بورس عصر پنچ شنبه ، مجوز افزایش سرمایه را با 237 درصد صادر کرد و طی آن نکاتی به سهامداران اعلام کرد.

به این ترتیب سرمایه بیش از 677 میلیارد تومانی این شرکت خودرویی به بیش از 2 هزار و 277 میلیارد تومان خواهد رسید. این افزایش سرمایه از دو محل هزار و 178 میلیارد تومانی مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 416.5 میلیارد تومانی سود انباشته است.

این شرکت زمان برگزاری مجمع فوق العاده را ساعت 9 صبح روز یکشنبه 7 آذر تعیین کرده که در پژوهشگاه صنعت نفت واقع در ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی تشکیل خواهد شد.

در این میان ، غلامرضا ابوترابی رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس، ضمن صدور این مجوز، نکاتی به شرح زیر برای سهامداران مطرح کرده است:

پیوست اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت پارس خودرو

با توجه به بند 4 اظهارنظر بازرس قانونی شرکت نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مبنی بر اینکه "مطالبات سهامدار عمده بابت واگذاری بخشی از سهام شرکت های فرعی گروه که براساس گزارش ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری منتخب شرکت سایپا (سهامدار اصلی و فروشنده) و برمبنای ارزش روز خالص دارائی های آن شرکت (بدون در نظر گرفتن سایر مبانی تعیین ارزش و محدودیت های کارشناس در تعیین ارزش برخی از دارائی های واگذاری) تعیین گردیده" و همچنین بند 7 اظهارنظر بازرس قانونی مبنی بر اینکه "مبلغ افزایش سرمایه عمدتاً شامل مطالبات ایجاد شده شرکت سایپا (سهامدار عمده) از محل انتقال مالکیت شرکتهای فرعی گروه به شرکت مورد رسیدگی به مبلغ 972 ر 7 میلیارد ریال می باشد، سهم سهامداران اقلیت در افزایش سرمایه پیشنهادی شامل مبلغ 793 ر 3 میلیارد ریال است که باید بصورت نقدی تامین گردد.

در این خصوص رعایت مفاد اصلاحیه قانون تجارت درخصوص تساوی حقوق صاحبان سهام تاکید می گردد."

مقرر گردید در راستای ضرورت رعایت تساوی حقوق صاحبان سهام، (با توجه به استعلام صورت گرفته توسط سهامدار عمده  شرکت از بازرس قانونی و نامه شماره 9521289 مورخ 25 آبان 95 سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی شرکت) ابتدا نظر سهامداران اقلیت درخصوص تبدیل مطالبات ایجاد شده (ناشی از واگذاری دارائی های سهامدار اصلی به شرکت پارس خودرو) به حساب افزایش سرمایه اخذ گردیده و درصورت موافقت اکثریت سهامداران اقلیت با این فرآیند و تبدیل مطالبات سهامدار عمده به حساب افزایش سرمایه، سهامدار عمده پس از آگاهی از نظر سهامداران اقلیت رای خود را براساس نظر آنان اعلام نماید.

براین اساس حضور سهامداران اقلیت در مجمع عمومی فوق العاده با دستورجلسه افزایش سرمایه و اعلام نظرشان در تصویب افزایش سرمایه، حائز اهمیت خواهد بود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها مربوط به دارایی های استهلاک پذیر (طبقات ماشین آلات و ابزارها، قالب ها و فیکسچرها، تاسیسات و حق الامتیاز) می باشد، در این خصوص توجه کلیه سهامداران و سرمایه گذاران محترم را به افزایش هزینه استهلاک و در نتیجه کاهش سود خالص شرکت در سال جاری و سال های آتی جلب می نماید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی