---------------------------------- ---------------------------------- قرارداد مهم پالایشگاه اصفهان با شرکت کره ایی :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

لطفعلی چاووشی مدیرعامل پالایشگاه اصفهان در آستانه برگزاری مجمع سالانه ( که صبح امروز برگزار می شود)
در جریان امضای تفاهم‌نامه واگذاری طرح بهبود فرایند و بهینه‌سازی این پالایشگاه بورسی با شرکت دایلم کره جنوبی که با سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری و برای 4 سال اجرا می شود، گفت: این توافقنامه بصورت EPC مشروط به تامین فایناس با شرکت دایلم، پالایشگاه و شرکت ملی مهندسی و ساختمان بعنوان مجری طرح است.

وی با بیان این‌که در این پروژه، شرکت کره ایی به عنوان پیمانکار خارجی با همکاری پیمانکاران داخلی و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران فعالیت می‌کند، ادامه داد: کاهش خوراک ١٦ هزار بشکه ایی روزانه ، کاهش ١٠ میلیون لیتری روزانه نفت‌کوره، افزایش ٨,٥ میلیون لیتری روزانه بنزین از دستاوردهای مهم این طرح است.

به گفته این مقام مسئول، افزایش تولید گاز مایع به میزان ٢,١ میلیون لیتر، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی از یورو ٢ به یورو ٤ و ٥ و سازگار با محیط زیست، رفع تنگناهای عملیاتی، افزایش سودآوری پالایشگاه و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از دیگر دستاوردهای این طرح است.

چاوشی اظهار امیدواری کرد با تکمیل این پروژه تا چند سال آینده ، نام پالایشگاه اصفهان دوباره بعنوان پالایشگاه طلایی ایران مطرح شود.

حمید شریف‌رازی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران هم با بیان اینکه یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی کشور کلید خورد، گفت: این راه طولانی است و باید صبور باشیم و همه کمک کنیم تا این پروژه به مرحله شروع عملیات اجرایی برسد.

وی ادامه داد: حذف نفت‌کوره یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشگاه اصفهان بوده و هست که به دلایلی چون هزینه‌های بالا، مدتی متوقف شد اما با رفع تحریم ها، شرکت کره ایی پیشنهاد اجرای این پروژه بصورت فاینانس از طریق خطوط مالی بانک های کره ای داد. مسوولان پالایشگاه اصفهان هم این پیشنهاد را پذیرفتند و مقرر شد منابع را پس از تکمیل پروژه بازپرداخت کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی