---------------------------------- ---------------------------------- قرارداد خرید ریل ملی بین ذوب آهن و راه آهن رسما" امضاء شد :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

در حالی موضوع تولید انبوه ریلی ملی ذوب آهن از ماه ها پیش مطرح و با کش و قوس هایی مانند مواضع مدیرعامل راه آهن مبنی بر خرید 50 هزار تن ریل هندی و بدهی 200 میلیارد تومانی و عدم تولید حتی یک شاخه ریل توسط ذوب آهن همراه بود که دیروز این موضوع با امضاء رسمی قرارداد بین دو طرف ، نهایی شد.

در این میان سهام ذوب آهن طی دو روز اخیر که بازار سهام با بهبود شرایط و رشد شاخص ها همراه شده ، به دلیل واکنش سرد سهامداران ، رشدی نکرد و در همان قیمت های حدود 277 تومانی ماند. 

"ذوب" درحالی با پیش بینی سود 7 ریالی هر سهم دارای P/E بیش از 397 مرتبه ایی است که سهامداران آن منتظر نهایی شدن افزایش سرمایه ۳۲۲ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها هستند که از قرار معلوم در حال نهایی شدن توسط حسابرس هست.

به هر حال دیروز اولین قرارداد خرید ریل ملی بین راه آهن و ذوب آهن اصفهان در غیاب مسئولان ارشد دولت از جمله معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت ( که به هرمزگان رفته بودند) بسته شد و طی آن محسن پورسید آقایی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن با اشاره به جایگاه خطوط  ریل در توسعه گفت : توسعه خطوط ریلی کشور جزء سیاست های کلی اقتصادی و جزو اهداف اصلی رئیس جمهور بوده و هم اکنون باعث افتخار ذوب آهن است که در جهت تامین این نیاز کشور گام برداشته و راه آهن را که در این مورد به خارج وابسته بود بی نیاز کرد.

وی افزود: در دوران تحریم، ریل مورد نیاز به سختی و با قیمت گزاف خریداری می شد اما این نیاز توسط ذوب آهن تامین شده و امضاء قرارداد در ذوب آهن به خاطر قدردانی و تشکر مضاعف از مدیریت و کارکنان این شرکت است.

پورسید آقایی ادامه داد: در قرارداد فعلی 40 هزار تن ریل از نوع U33 از ذوب آهن خریداری می شود.در قراردادهای آینده نیز این نوع محصول و ریل UIC60  از این شرکت خریداری خواهد شد و همه کارهای دو شرکت بزرگ ذوب آهن و راه آهن همانند گذشته یکدل و یکپارچه ادامه خواهد داشت.

احمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به تحولات اخیر این شرکت و سیاست ها و برنامه های آن در جهت رشد و خودکفایی و اقتصادی کردن تولیدات گفت: از سال 93 که تفاهم نامه ساخت و راه اندازی تولید ریلی ملی بین ذوب آهن و وزارتحانه های تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، راه وشهرسازی و صنعت ، معدن و تجارت تنظیم شد، اقدامات مختلفی در جهت راه اندازی خط تولید ریل ملی انجام و هم اکنون بعد از طی مراحل مختلف و انجام آزمایش های  متعدد و کسب تاییدات و مجوزهای لازم در زمینه کیفیت و استانداردهای بین المللی، تولید ریل ملی در ذوب آهن انجام شده است .

وی افزود: در بخش نورد هیچ مشکلی برای تولید انواع ریل وجود ندارد و شمش های مورد نظر برای تولید ریل نیز  از خارج و داخل کشور تهیه شده است. برای تولید این شمش ها اقدامات لازم آغاز شده  و تا پایان سال جاری شمش های مورد نیاز ریل در ذوب آهن تولید خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی