---------------------------------- ---------------------------------- قرارداد جدید ایران خودرو با پژو و بدهی سنگین خودروسازان به قطعه سازان :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

قائم مقام همکاری های بین المللی ایران خودرو گفت: در قرارداد جدید با پژو از مدل طراحی محصول جدید در داخل استفاده می کنیم و بدون شک قطعه سازان مشارکت خواهند داشت.دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو هم از بدهی ۵ تا ۸ هزار میلیارد تومانی خودروسازان خبر داد.
آرش محبی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دوم سیما که با موضوع آینده قطعه سازان در قراردادهای جدید خارجی در صنعت خودروسازی پخش شد،درباره وضعیت کنونی قطعه سازان اظهار داشت: قطعه سازان مشابه افسران و سربازان جنگ اقتصادی هستند که پس از 12 سال تحریم و به خصوص در سه چهار سال اخیر توانستند این جنگ عظیم را به فرجام برسانند و نهایتا برجام به فرجام رسید. 

طلب 5 تا 8 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان/ سایپا اصلی ترین بدهکار

وی ادامه داد:طلب قطعه سازان ازخودروسازان عدد ثابتی نبوده و درحال حاضر بین 5 تا 8 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.در این میان یکی از خودروسازان نتوانسته مشکلات نقدینگی را حل کند اما عمده مطابات معوق قطعه سازان از سایپا است که در گذشته مشکلات نقدینگی و وضعیت حاد مالی داشت. ایران خودرو نیز طی یکی دو ماه اخیر حجم بدهی های را کم کرده است.
به گفته وی حدود 40 الی 50 درصد قطعه سازان تعلیق یا به حالت نیمه تعلیق درآمده و الباقی قطعه سازان با ظرفیت حداکثری کار نمی کنند.
محبی نژاد گفت:‌ بر اساس سند چشم اندازه توسعه 20 ساله در سال 1404 باید در کشور 3 میلیون خودرو تولید شود که یک میلیون آن صادراتی باشد و براین اساس هیچ خودرو سازی نمی تواند قرارداد جدیدی را با شرکت های خارجی منعقد کند که سهم تولید قطعه آن در کشور کمتر از 40 درصد باشد.
 
وی افزود:‌ قطعه سازان کشور در قراردادهای جدیدی شرکت های خودرو سازی با طرف های خارجی از ابتدا و در روند مذاکرات و عقد قرارداد حضور نداشتند و انتظارات آنها در این قراداد ها برآورده نشده است.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو تصریح کرد: قطعه سازان نباید از خودرو سازان جدا دیده شوند.
 
نحوه قرارداد جدید ایران خودرو با پژو در مورد قطعه سازان
 
حسام الدین ذگردی قائم مقام همکاری های بین المللی ایران خودرو هم گفت: با وجود کاهش شدید تولید در خودرو سازی ها که به علت تحریم ها و بحران مالی صورت گرفت، ایران خودرو به دلیل مسائل انسانی و اجتماعی و تعهد نسبت به کشور اقدام به تعدیل نیروی انسانی نکرد و این مسئله هزینه های سربار ما را افزایش داد.
وی افزود:‌ در قراردادهای جدید با شرکت های خارجی مقرر شده تا 40 درصد قطعات از ابتدا در داخل کشور تولید شود و با مرور زمان به 70 درصد برسد. بنابراین در قراردادهای جدید طرفین باید به سمت داخلی سازی قطعات بروند تا به هدف گذاری تجاری سازی محصول دست یابند.
این مقام مسئول ادامه داد: قطعه سازی در کشور باید مزیت نسبی داشته باشد و قیمت تمام شده محصولش کمتر از قطعه وارداتی باشد. هر قطعه ای مزیت اقتصادی داشته باشد در داخل کشور تولید خواهد شد و ما امادگی داریم تا صد درصد قطعه سازی محصولات را به داخل منتقل کنیم به شرط اینکه توانایی و صرفه اقتصاد وجود داشته باشد.
 
ذگردی گفت: در قرارداد جدید ایران خودرو با پژو بنا است از مدل طراحی محصول جدید در داخل استفاده کنیم و بدون شک قطعه سازان ما در اجرای آن مشارکت خواهند داشت.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی