---------------------------------- ---------------------------------- قرارداد ایران خودرو با پژو و امضا تفاهم نامه با مرسدس بنز :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی، با ارائه آماری از میزان تولید، واردات و فروش خودرو در منطقه گفت: کشورهای منطقه در سال 1404 بازاری حدود 6.7 میلیون خودرویی خواهند داشت که 4 میلیون از آن تقاضای جدید خواهد بود. حال پرسش اساسی این است که سهم خودروسازان ایرانی از این بازار چقدر خواهد بود؟

وی با اشاره به اسناد بالادستی کشور و هدف گذاری وزارت صنعت برای تولید 3 میلیون خودرو در سال 1404 و صادرات یک میلیون، ادامه داد: ایران و 24 کشور اطراف بازاری با ظرفیت جمعیتی 575 میلیون نفر را تشکیل داده اند که در حال حاضر با تولید سالانه 2 میلیون و 700هزار خودرو ، 4میلیون و 400هزار دستگاه خودرو در آن به فروش می رود.

به گفته این مقام مسئول ، یک میلیون و 700هزار خودروی باقیمانده نیز از طریق واردات تامین می شود و در این میان سهم تولیدکنندگان ایرانی از این بازار پر ظرفیت تاکنون صفر بوده استhttp://tsemc.blog.ir/ پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابور

یکه زارع افزود: تامین حداقل یک چهارم نیاز بازار منطقه توسط خودروسازان ایرانی، رویدادی شدنی و قابل دستیابی است اما باید توجه داشت تحقق این هدف فقط کار خودروسازان نیست و لازم است تمام مجموعه های تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور در آن نقش ایفا کنند.

وی به با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص صنعت حودرو کشور، گفت: گردش مالی سال گذشته صنعت خودرو ایران حدود 23 میلیارد دلار بود و پیش بینی می شود این عدد در سال 2025 به 50 میلیارد دلار برسد. بنابراین آیا توصیه و نسخه آنانی که از تعطیلی صنعت خودرو سخن می گویند این است  این 50 میلیارد دلار را به خارجی ها تقدیم کنیم؟

وی با بیان اینکه هیچ کشوری بازار مصرف خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار نمی دهد، افزود: پس از برجام و گشایش فضای همکاری های بین المللی، اتفاقات خوبی در صنعت خودرو روی داده است. به طوریکه قرارداد ایران خودرو با پژو و تفاهم نامه با مرسدس بنز امضا شده و به زودی قرار داد مهم دیگری نیز با یکی از خودروسازان مطرح دنیا امضا خواهیم کرد اما باید به یک نکته اساسی توجه داشت که راه نجات صنعت خودرو، قرارداد با خارجی ها نیست بلکه تولید با برند داخلی، تولید قوای محرکه و تمرکز بر تحقیق و توسعه باید در اولویت قرار گیرد.

یکه زارع به نابرابر بودن زیرساخت های تولید داخل در مقایسه با رقبای خارجی نیز اشاره کرد و گفت: طراحی پلتفرم و تولید خودروی روی آن، حدود یک میلیارد دلار هزینه لازم دارد که کشورهای دیگر این اعتبار مورد نیاز خودروساز را با سودهای 2 و 3 درصدی ارائه می کنند و اقساط آن را نیز پس از ورود خودروی جدید به بازار دریافت می کنند.

به گفته وی در ایران اعطای تسهیلات بانکی به سختی انجام می پذیرد و در صورت اعطای تسهیلات نیز سودهای بیش از 30 درصدی دریافت می شود.

یکه زارع گفت: رتبه جهانی ایران در فروش خودرو 13 و در تولید 18 است اما این رتبه را می توانیم به یاری یکدیگر تک رقمی کنیم به شرطی که ایستا نباشیم و پویایی را در پیش بگیریم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی