---------------------------------- ---------------------------------- علت صف فروش "فاراک" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

طی معاملات روز جاری در نماد معاملاتی "فاراک" شاهد تشکیل صف فروش بیش از 60 میلیون سهمی بودیم، که این صف در حالی در این نماد شکل گرفت که صبح امروز و در آغاز معاملات شاهد ادامه روند صعودی و صف خرید روزهای گذشته سهام شرکت ماشین سازی اراک بودیم.

طی چند روز گذشته در نماد معاملاتی "فاراک" شاهد اقبال و حجم سنگین تقاضا برای خرید سهام شرکت بودیم، اما امروز صف خرید این سهم به صف فروش بیش از 60 میلیون سهمی رسید، در حالی که سهامداران حقوقی نیز در نقش فروشنده برای سهام این شرکت ظاهر شدند. این روند هیجانی و فشار فروش در حالی در نماد معاملاتی "فاراک" ایجاد شد که طی هفته گذشته نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یک رسانه از افشای مسائل پشت پرده ماشین سازی اراک و سوء مدیریت در این مجموعه سخن گفته بود.

به گفته علی اکبر کریمی، شرکت ماشین سازی اراک با بحران و شرایط وخیمی روبرو می باشد و این وضعیت شرکت باعث اعتراض گسترده کارکنان "فاراک" شده است، در بازار امروز نیز عده ای علت افت قیمت روز جاری سهام ماشین سازی اراک را افشای اطلاعات از طریق این نماینده مجلس می دانند در حالی زمان انتشار این خبر هفته گذشته می باشد.

شرایط شرکت ماشین سازی اراک این روزها بسیار ابهام آلود شده و امروز نیز تبدیل صف خرید به صف فروش سنگین این ابهامات را بیش از پیش کرد. البته این روند تنها در نماد معاملاتی "فاراک" نیست بلکه در دو زیر مجموعه دیگر صندوق ذخیره فرهنگیان همچون "مرقام" و "ثفارس" نیز شاهد روندی نوسانی و مبهم هستیم.

بر این اساس و با توجه به پیگیری هایی که انجام شده، گویا سهامداری حقیقی از مجموعه ماشین سازی اراک طی روز جاری اقدام به عرضه سهام "فاراک" موجود در پرتفوی خود کرده و موجب ایجاد افشای فروش سنگین در این نماد معاملاتی شده است و آنطور که شنیده می شود بعد از گذشت ساعاتی صف فروش چیده شده از طرف این سهامدار حقیقی با دستور ناظر بازار حذف شد و اندکی روند قیمتی سهم متعادل شد.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، سوالی که در وحله اول به ذهن متبادر می گردد این است که چرا هیچ یک زیر مجموعه های صندوق ذخیره فرهنگیان که این روزها با ابهام و روند نوسانی همراه شده اند، اقدام به ارائه شفاف سازی در این خصوص نمی کنند؟ و از طرف دیگر چرا ناظر بازار بورس چنین دستوری به سهامدار حقیقی این مجموعه داده است؟ آیا این مقام مسئول روزی که سهامدار اقدام به خرید سهام می کند در تصمیم آن اجازه دخالت دارد که برای فروش آن تصمیم گیری می کند؟ بهتر است سازمان بورس نظارت خود را بر روند معاملات سهام پر ابهامی همچون "فاراک" بیشتر کند و از این مجموعه درخواست شفاف سازی لازم داشته باشد تا سهامدارانی که صبح امروز به امید سود و ر شد قیمتی سهم در صف خرید "فاراک" اقدام به خرید سهام این شرکت کرده اند ضررهای این چنین نداشته باشند و سرمایه شان بر باد نرود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی