---------------------------------- ---------------------------------- عرضه اولیه 10 درصد سهام"کیمیا"فردا :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

در پی آمادگی شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران برای عرضه اولیه 10 درصد سهام که سه شنبه جاری با 11 میلیون و 520 هزار سهم در بازار دوم فرابورس انجام می شود ( 6 میلیون و 520 هزار سهم برای کارگزاران و 5 میلیون سهم دیگر برای آنلاینی ها)، ابراهیم جمیلی مالک اصلی این شرکت به همراه بردارزاده خود (غلامحسین جمیلی و مدیرعامل این شرکت) و معاون مالی (بصیر پور) و مدیرعامل کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران (شاهرخ بدیعی) و عضو هیات مدیره هلدینگ زرین معدن آسیا ( حسین سلیمی) در جمع خبرنگاران و تعدادی از فعالان بازار سهام حاضر شدند تا آخرین وضعیت مالی و عملیاتی "کیمیا" را اعلام کنند.

تحلیلی کوتاه از آینده بورس و صنایع معدنی و فلزی

ابراهمیم جمیلی با ارایه تحلیلی کوتاه از آینده بورس و صنایع معدنی و فلزی گفت: پیش بینی می کنم شرایط نامناسب کنونی بورس ادامه دار باشد و آثار برجام و ورود سرمایه گذاران خارجی و اصلاح قیمت نفت تا دو سال دیگر مشخص شود.

وی ادامه داد: طی سال 2016 نیز قیمت سرب در بورس فلزات لندن بهتر خواهد شد و بهای محصول روی در همین حالت بماند و شرایط قیمت گذاری سنگ آهن بدتر و مس هم با کاهش قیمت 10 درصدی همراه شود.

معرفی "کیمیا" از زبان مالک اصلی

جمیلی که به گفته خود تنها خبرنگاری است که صنعتگر شده، درباره وضعیت معدنی کیمیای زنجان گستران توضیح داد: این شرکت به همراه زرین معدن آسیا بزرگترین تولیدکننده کنسانتره روی با سهم 44 درصدی در منطقه غرب کشور بوده و علاوه براین درمعدن بزرگ مهدی آباد حضور دارد و سهامدار است . از نظر فنی و مهندسی هم درجه بالایی داشته و با برخورداری از تکنولوژی بسیارخوب، می تواند همزمان 4 محصول سرب وروی اکسید و سرب و روی سولفوره و در صورت تامین خاک کنسانتره مس تولید کند.

وی درباره دلیل مناسب بودن سود آوری این شرکت هم گفت: علت اصلی این جریان ناشی از استقرار معدن در نزدیکی معدن انگوران و بازار مصرف ، نبود هزینه های حمل و نقل و استفاده 80 درصدی از سهمیه خاک درکنار تامین خاک از ترکیه ، خاک شمش و اقداماتی بر خاک های سربارومتفرقه است.

این مدیر ادامه داد: "کیمیا" از نظر تحقق بودجه نیز عملکرد بسیار مناسبی دارد و به رغم منفی بودن همه شرایط و ریزش قیمت های جهانی ، بودجه پیش بینی را پوشش داده و برای سال آینده برنامه های توسعه ایی دارد. از سوی دیگردرحالی برای اولین بار موفق به دوباره کردن استخراج نقره از خاک شده ایم ( از 40 به 80 درصد) که با توجه به حضور این شرکت در معدن مهدی آباد، آینده روشنی در پیش روی آن است. علاوه براین 10 سال معاف از مالیات بوده که سه سال آن سپری شده و امکان افزایش معافیت برای10 سال دوم هم وجود دارد.

به گفته جمیلی یکی از صنایع و حوزه های جذاب برای سرمایه گذاران خارجی ، صنعت سرب و روی است که تاکنون مذاکرات اولیه ایی با برخی سرمایه گذاران به عمل آمده و انتظار می رود با لغو تحریم ها به نتیجه برسد.

قیمت تمام شده 80 تا 90 میلیارد تومانی

مالک اصلی "کیمیا" با اعلام اینکه نباید همه برگ ها یک جا رو شود و برای آینده هم اخبار مثبتی دارد، درباره ارزش جایگزینی و قیمت تمام شده این شرکت  هم گفت: با توجه به 12 کیلومتر پست برق به ارزش 24 میلیارد تومان و انتقال گاز 10 میلیارد تومانی و سایر موارد، قیمت تمام شده برای احداث چنین کارخانه ایی حدود 80 تا 90 میلیارد تومان است.

پاسخ به 3 سئوال بورس پرس

جمیلی در واکنش به 3 سئوال بورس پرس مبنی بر وضعیت زمین های این شرکت ، برنامه افزایش سرمایه و اثر نوسان دلار توضیح داد: حدود 13 هکتار از 64 هکتار زمین متعلق به ما بوده و باقی زمین ها برای احداث دو شرکت دیگر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه ای هم مدنظر است که سال آینده عملی خواهد شد، خاطر نشان کرد: درحالی فروش محصولات این شرکت وابسته به دو متغیر قیمت های جهانی در بورس لندن و نوسان ارز است که افزایش قیمت دلار به نفع آن خواهد بود.

مواضع متفاوت در کشف قیمت "کیمیا"

وی درباره شرایط عرضه اولیه سهام وکشف قیمت کیمیای زنجان گستران گفت: درحالی نهادهای دولتی و خصوصی دو نوع واگذاری را انجام می دهند که سهام این شرکت را 70 درصد پایین تر از ارزش واقعی و 10 درصد کمتر از ارزش ذاتی و به نوعی مفت عرضه خواهم کرد اما در برابر آن می خواهم اعتبارم حفظ شود. بنابراین کسانی که به دنبال سهام پایدار هستند اقدام به خرید سهام آن کنند.

وی با بیان اینکه همواره و مخصوصا" درجریان تقسیم سود شرکت ها به نظر سهامداران خرد اهمیت داده و نظر این گروه را ملاک قرارمی دهد ادامه داد: اگر عاقلانه رفتار کنم باید ازمسئولان فرابورس بخواهم مانع از این عرضه اولیه سهام شوند اما با توجه به متفاوت بودن این شرکت و شرایط مناسب آن ،چنین قصدی ندارم.

جمیلی با اشاره به عدم واگذاری 90 درصد سهام باقی مانده، ادامه داد: در کنار جبران زیان ناشی از عرضه سهام با قیمت های ارزان از طروق دیگر، حضور شرکت های زیرمجموعه در بازار سهام موجب افزایش اعتبار خواهد شد.

چند کلام از برادر زاده مالک "کیمیا"

غلامحسین جمیلی برادرزاده ابراهیم جمیلی و مدیرعامل شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران نیز با اشاره به آغاز بکار کارخانه از سال 86 گفت: مهمترین مزیت این شرکت خاک سولفوره است و ما تنها مصرف کننده این نوع خاک معدن انگوران و برخودار از تجهیزات خارجی و تولید داخل هستیم.

وی با اشاره به استفاده از تجارب زرین معدن آسیا در تولید و فروش و حفظ روند ثبات تولید محصولات ادامه داد: قرار گرفتن محل استقرار کارخانه در حد فاصل معدن انگوران و شهرک صنعتی زنجان ، نقش ویژه ایی در صرفه جویی مالی و حمل و نقل دارد.

به گفته وی این شرکت هرسال منتخب استان زنجان درصادرات بوده و قادر به حفظ حاشیه سود، بهینه سازی راندمان مصرف و افزایش بهره وری شده است.

آخرین آمار تولید و فروش و صادرات

بصیرزاده معاون مالی واقتصادی "کیمیا" نیز با اعلام حاشیه سود 20 درصدی سال جاری ، گفت: حجم تولید سال جاری 75 هزار تن و سال گذشته 85 هزار تن بود اما سود و فروش محصولات افزایش یافته است. به این ترتیب طی 6 ماه اول سال جاری 21.6 میلیارد تومان از بودجه 38.3 میلیارد تومانی محقق شده است.

وی ادامه داد: در حالی سال گذشته 260 میلیون تومان صادرات انجام شد که از اول سال جاری تاکنون 890 تن به ارزش 1.6 میلیارد تومان محصول صادر شده و قرار است تا پایان سال 3 هزار تن دیگر صادر شود.

ارزش سهام از نظر کارگزار عرضه کننده

شاهرخ بدیعی مدیرعامل کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران نیزکه عهده دارعرضه اولیه این شرکت 11.52 میلیارد تومانی است، با اشاره به در نظر گرفتن متوسط P/E گروه و نظر طرف تقاضا گفت: با توجه به بودجه محتاطانه اعلامی و بودجه 95، نقش بهره برداری فاز اول معدن مهدی آباد، طرح های توسعه و افزایش سرمایه ، هرکسی سهام "کیمیا" را بفروشد ضرر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت یکی از سهام پربازده در 6 ماه آینده خواهد بود، ادامه داد: درحالی این شرکت متفاوت از سایر شرکت ها است که انتظار می رود بازار اشتباه نکند و بازی دیگر سهام عرضه شده را در این سهم نکند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی