---------------------------------- ---------------------------------- عرضه اولیه سهام یک شرکت سوئدی برای ورود به ایران :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

رویترز اعلام کرد از زمان حذف تحریم های غرب علیه ایران، یک شرکت سوئدی به دنبال اولین عرضه عمومی سهام  جهت افزایش سرمایه و سرمایه گذاری در ایران است اما اقداماتی که نشان از قانونی بودن معاملات بوده حاکی از این است که حتی در ابعاد کوچک، زمان بر و پرهزینه است.

هرچند تحریم های تجاری علیه ایران در ماه ژانویه و بعد از اجرایی شدن برجام لغو شد اما آمریکا همچنان اتباع و شرکت های آمریکایی را از تجارت با ایران منع می کند و اجازه معامله با فهرستی از نهادهایی را که همچنان تحت تحریم قراردارند، نمی دهد. به همین دلیل شرکت پومگراناته اینوستمنت که در سال 2014 در سوئد تاسیس شد، به شکلی محتاطانه در حال ورود به بازار ایران است.

فلورین هلمیپ مدیر اجرایی این شرکت گفت: این شرکت که از سال 2014 تاکنون به انتظار لغو تحریم ها ، 80 میلیون یورو ( معادل 91 میلیون دلار) از سرمایه گذاران اروپایی سرمایه جذب کرده، امیدوار است طی 12 ماه آینده برای اولین بار سهام خود را به صورت عمومی در سوئد عرضه کند تا سرمایه های لازم برای سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی مصرف ایران را جذب کند.

وی مقدار سرمایه جذب شده را اعلام نکرد اما شهروندان و شرکت های کانادایی و آمریکایی از این عرضه عمومی مستثنی خواهند بود.

برای پیشگیری از هرگونه ریسک نقض تحریم های معاملات دلاری که هنوز موجب نگرانی بانک های اروپایی است، برخی بانک هایی که در سال های گذشته متحمل جریمه هایی سنگین شده اند، معاملات مرتبط با ایران را به یورو انجام می دهند. اما چالش اصلی پیش روی هر شرکت بین المللی، کنترل پیشینه شرکای ایرانی است تا اطمینان حاصل کنند که آنها در لیست سیاه دولت آمریکا قرار ندارند.

هلمیپ دراین باره گفت: یاد گرفته ایم در فضای تحریم کار کنیم. این بدان معناست که ما باید زمان زیادی را صرف شناخت مشتری مان کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی