---------------------------------- ---------------------------------- عرضه اولیه سهام بزرگترین معدن ایران در بورس با سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومانی :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات
معاون سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اعلام رویدادهای جدید و مثبت برای دو شرکت گل گهر و چادرملو، از برنامه پذیرش و عرضه اولیه سهام بزرگترین معدن ایران در بورس با سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

مرتضی علی اکبری با اشاره وقوع رویدادهای مثبت برای شرکت های معدنی و سنگ آهنی اظهار داشت: طی روزهای گذشته ، هیات دولت مصوبه ایی را اصلاح و ابلاغ کرد که مربوط به بخشنامه ابلاغی 6 فروردین 92 و در ارتباط با شرکت های سنگ آهنی است. این مصوبه بخشی از ابهامات سال های اخیر را برطرف کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بعد از ریزش شدید قیمت جهانی سنگ آهن، از اسفند سال گذشته قیمت این محصول در بازارهای جهانی با رشد 5 درصدی مواجه و موجب افزایش امیدواری به بهبود شرایط این محصول و شرکت های تولید کننده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ارزندگی شرکت های معدنی و سنگ آهنی ، درباره دوقلوی سنگ آهنی هم توضیح داد: این دو شرکت درحالی طی سال جاری برنامه های طرح و توسعه متعددی دارند که طی یک ماه آینده پروژه 5 میلیون تنی گندله سازی شرکت گل گهر به همراه فاز اول نیروگاه 500 مگاواتی آن به بهره برداری می رسد.

علی اکبری ادامه داد: همچنین علاوه بر راه اندازی نیروگاه حرارتی و 500 مگاواتی چادرملو، بهره برداری از طرح فولاد یک میلیون تنی این شرکت طی ماه آینده آغاز می شود.

وی از رویداد مهم دیگری در سطح دولت هم خبر داد و به بورس پرس گفت: هیات دولت بزرگترین معدن کشور را با شمش فولاد 7.5 درصدی جهت بهره برداری 25 ساله در اختیار شرکت گهر زمین قرار داد تا ضمن رفع دغدغه سهامداران از این بابت ، زمینه حضور این شرکت در بورس فراهم شود.

وی با اشاره به نقش این معدن در تامین 10 میلیون تنی کنسانتره و 10 میلیون تنی گندله، افزود: به این ترتیب از طریق سهامداران عمده این شرکت که دارای سرمایه 800 میلیارد تومانی است، مقدمات حضور شرکت گهرزمین در بورس فراهم شده و انتظار می رود بعد از طی تشریفات و پذیرش در بورس ، سهام آن در بازار عرضه اولیه شود.

به گفته وی در ترکیب سهامداری شرکت گهر زمین ( که دارای ذخیره 600 میلیون تا یک میلیارد تنی است)، شرکت های توسعه معادن و فلزات با 20 درصد، سرمایه گذاری امید با 27 درصد، گل گهر و سرمایه گذاری غذیر با 30 و 27 درصد حضور دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی