---------------------------------- ---------------------------------- طرح های چادرملو آماده افتتاح شد :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

مدیر مالی و اقتصادی چادرملو محمود سیدی از بهره‌برداری طرح‌های آماده افتتاح این شرکت طی هفته آینده خبر داد و با اشاره به اینکه بعد از چند سال پروژه‌های چادرملو تکمیل شده، تصریح کرد: ازجمله طرح‌های در حال افتتاح، نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی، تولید شمش 3/ 1 میلیون تن در سال، پروژه تامین اردکان و احداث تصفیه‌خانه را می‌توان نام برد.

وی افزود: با هدف ایجاد ارزش افزوده در موارد تولیدی، طرح احداث کارخانه احیای مستقیم و فولاد چادرملو نیز در همین مجتمع در حال اجرا است. با آغاز به‌کار واحدهای تولید سالانه یک میلیون تن فولاد، قابل ارتقا تا یک‌میلیون و 300 هزار تن و همچنین یک میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی در مجتمع گندله‌سازی اردکان تولید می‌شود.

سیدی به دیگر طرح در دست افتتاح شرکت اشاره کرد و گفت: مجتمع آهن و فولاد سرمدابرکوه مشتمل بر یک کارخانه نورد به ظرفیت سالانه 500 هزار تن انواع میلگرد و یک کارخانه فولادسازی به ظرفیت سالانه 600 هزار تن شمش فولاد است که در زمینی به مساحت 150 هکتار پایه‌گذاری شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه سرمایه‌گذاری هر یک از طرح‌ها به چه میزان است،اظهار داشت: برای اجرای طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان معادل 13 هزار و 698 میلیارد ریال، کارخانه احیای مستقیم و فولاد چادرملو معادل 18 هزار و 372 میلیارد ریال و در مجتمع آهن و فولاد سرمدابرکوه برای ساخت تجهیزات و راه‌اندازی نورد معادل چهار هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

این مدیر درباره بحث حق انتفاع که مورد توجه جدی مجلس قرار دارد،بیان کرد: ارقام حق انتفاع در سال‌ 92 معادل 940 میلیارد تومان، سال 93 معادل 630 میلیارد تومان، سال 94 معادل 250 میلیارد تومان و سال 95 نیز همانند 94 بوده که هر سال رو به کاهش گذاشته است.براساس بودجه سال 96 اعلام شده شرکت‌هایی که دارای پروانه بهره‌برداری و قرارداد استخراج فروش هستند (شامل گل‌گهر نیز می‌شود) میزان حق انتفاع به ضریبی که در بودجه مطرح شده، منوط است.

سیدی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه میزان از رقم حق انتفاع را پرداخت کرده‌اید، افزود: مبالغ مربوط به سال‌های 92 و 93 پرداخت شده به غیر از رقم 71 میلیارد تومان آن و برای سال‌های 94 و 95 نیز بخش عمده‌ای از آن واریز شده است.

وی توضیح داد: به‌دلیل وجود ابهام در مورد حق انتفاع سال 92 که شامل گندله نمی‌شود و صرفا برای کنسانتره و دانه‌بندی است، دیوان عدالت اداری و مجلس اظهار کرده‌اند که فعلا برای پرداخت حق انتفاع سال 92 دست نگه داریم و موضوع معلق بماند تا نظر خروجی مجلس را کسب کنیم.

احمد کیوان آرا رئیس هیات‌مدیره چادرملو نیز درباره فولاد ابرکوه گفت: ظرفیت اسمی این کارخانه معادل 450 هزار تن است، ولی در عمل تا 500 هزار تن نیز قابلیت ارتقا دارد.فولادسازی در این مجتمع با 30 درصد پیشرفت همراه است و تمامی تجهیزات به روز دنیا از ایتالیا وارد شده است.

وی معتقد است به‌دلیل تجهیزات به‌روز، مواد اولیه مطلوب و نیروی متخصص انسانی، این فولادسازی محصولات با کیفیت تولید می‌کند.

ابریشمی مدیر مجتمع چادرملو نیز با ابراز این مطلب که این شرکت 40 درصد کنسانتره و گندله کشور را تامین می‌کند، گفت: ترجیح چادرملو به‌کارگیری تجهیزات ساخت داخل است به‌طوری که به سازنده‌های ساخت داخل نقشه‌های مهندسی معکوس را داده و آنها اقدام به تهیه محصول موردنیاز ما کرده‌اند. اما این امر در جایی به ثبت نمی‌رسد.

مدیر امور سهام شرکت چادرملو نیز با اشاره به این مطلب که طرح‌ها در سال نخست به‌دلیل هزینه استهلاک و عدم‌ دستیابی به ظرفیت کامل سودده نیستند، گفت: برای سال 95 معادل 6درصد تعدیل مثبت اعلام کردیم که دلیل آن رشد قیمت در بازارهای جهانی بود.

وی گفت: بازار سهام قبل از اینکه تعدیل از سوی ما اعلام شود، افزایش قیمت در سهم را مشاهده کردند، اما برای سال آتی باید دید آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر؟

یلتقیان مسوول امور بومی‌سازی در شرکت نیز درباره بهره‌گیری از تجهیزات بومی‌سازی شده افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات چادرملو، بومی‌سازی بیش از 9200 قطعه و تجهیزات موردنیاز مجتمع معدنی و گندله‌سازی بوده است.

وی به فراهم شدن دانش فنی ساخت در داخل کشور اشاره کرد و معتقد است این اقدام از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

مدیر امور اداری و مشاور مدیرعامل چادرملو نیز بیان کرد: معادل 35 هزار و 221 میلیارد ریال در طرح‌ها هزینه‌شده که تا پایان طرح‌ها که بیشتر مربوط به ابرکوه و احیای مستقیم است 9 هزار و 331 میلیارد ریال دیگر هزینه می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی