---------------------------------- ---------------------------------- شنیده ها و شایعات بازار 30 فروردین :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

گروه غذائی

خبرها حاکى از واگذارى تسهیلات ارزان قیمت دولت به این گروه جهت پتانسیل صادرات به روسیه میباشد .

ولساپا

شنیده ها حاکى از تعدیل مثبت به سبب افزایش مقدار لیزینگ خودرو در سال ٩۴ به گوش میرسد

پروژه های “کگل”، “کچاد” و “کنور”

این مقام مسئول در خصوص مهمترین طرح های توسعه ای زیر مجموعه های “ومعادن” گفت: پروژه تولید پنج میلیون تنی گندله و نیز سه میلیون تنی آهن اسفنجی در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد و پروژه توسعه آهن “کگل” نیز در مدت مذکور به بهره برداری می رسد و تولید با حداکثر ظرفیت در پروژه توسعه آهن گل گهر طی روزهای آتی آغاز می شود. همچنین فاز اول پروژه نیروگاه “کگل” که شامل دو فاز گازی است، بزودی به بهره برداری می رسد.معاونت مالی و اقتصادی “ومعادن” افزود: طرح توسعه ای فولادسازی یک میلیون تنی “کچاد” و نیز فاز دوم نیروگاه بخاری این مجموعه بزودی راه اندازی می شود. علاوه بر این، برای پروژه گندله سازی “کنور” که با مشکل تأمین نقدینگی مورد نیاز مواجه شده، در حال چاره اندیشی جهت تأمین هزینه های مالی آن هستیم؛ افزون بر این ها، فاز دوم پروژه کنسانتره این مجتمع نیز تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

فخاس و بکام

معاونت مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در مورد علت افزایش تقاضا برای خرید سهام “بکام” که “ومعادن” مالک حدود ۷۴ درصدی آن است و نیز دلایل تداوم صف فروش سهام در نماد “فخاس” گفت: بنده هر گونه شایعه فروش زمین و احتمال تعدیل مثبت سود برآوردی شرکت کابل های مخابراتی شهید قندی را تکذیب می کنم و اعلام می دارم که رشد قیمت سهام مجموعه مذکور بی دلیل است. همچنین در خصوص صف فروش سهام شرکت فولاد خراسان باید گفت که “ومعادن” مالک ۳۰ درصدی این مجموعه است و سهامدار عمده آن یعنی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می بایست اقدام به حمایت از سهام آن کند. ضمن اینکه “ومعادن” در قیمت های پایین تر از نرخ فعلی اقدام به خرید سهام مجموعه مذکور می کند. چرا که معتقدیم در حال حاضر ارزش سهام “فخاس” نسبت به سایر هم گروهی های آن بالاتر است.

بترانس و مپنا

معاونت مالی و اقتصادی شرکت ایران ترانسفو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، در رابطه قراردادهای این مجموعه توضیح داد: با شرکت زیمنس همچنان در حال مذاکره هستیم و هنوز تفاهم و توافقی صورت نگرفته و قراردادی هم منعقد نشده است، اما به محض نهایی شدن وضعیت این مذاکرات، اثرات مالی و یا کیفی که بر “بترانس” دارد را به اطلاع سهامداران این شرکت خواهیم رساند.اصغر اکبرزاده در ادامه افزود: در رابطه با اخباری که حکایت از قرارداد فی ما بین “بترانس” و مپنا دارد، باید بگویم که گروه مپنا یکی از مشتریان قدیمی مجموعه بوده و خواهد بود. این مجموعه از زمان شروع فعالیت طبق قراردادهای قبلی خود ترانس مورد نیازش را از بترانس خریداری می کند؛ ولی انعقاد قرارداد جدید کذب بوده و تاکید می کنم قراردادهای این دو شرکت همچون روال گذشته ادامه دارد.

غشصفا

غشصفا با افزایش سرمایه به سوی ظرفیت کامل گام برمی دارد / شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در نظر دارد سرمایه خود را از ۸۴ میلیارد ریال به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش دهد. این تأمین مالی ۱۳۸ درصدی، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام خواهد گرفت. هدف شرکت از این افزایش سرمایه رعایت الزامات سازمان بورس و امکان تامین سرمایه درگردش مورد نیاز برای افزایش تولید می باشد. غشصفا هم اکنون در ۸۰٪ ظرفیت اسمی در حال فعالیت است و قصد با تأمین مالی مذکور، ظرفیت خود را به سطح ظرفیت اسمی برساند. شرکت برآورد کرده در صورت انجام افزایش سرمایه، سود خالص ۱۴۸ میلیارد ریالی در سال ۹۵ تحقق خواهد یافت. اما در صورت عدم انجام افزایش سرمایه، سود خالص به رقم ۱۱۹ میلیارد ریال خواهد رسید. شایان ذکر است غشصفا در دی ماه سال ۹۴ افزایش سرمایه ۴۰ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه را به ثبت رسانده بود. این سهم در سال ۹۵ بازدهی ۷ درصدی نصیب سهامداران خود کرده است.

ذوب 

شرکت ذوب آهن اصفهان در اسفند ماه سال ۹۴ بیش از ۱۵۸ هزار تن محصول تولید کرد تا مجموع تولیدات خود را به رقم ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار تن برساند. این در حالیست که ظرفیت پیش بینی شده سال ۹۴ بیش از ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تن منظور شده بود. عملکرد ذوب در فروش محصولات خیره کننده بوده؛ به گونه ای که این شرکت در اسفند ماه به اندازه ۲۵٪ کل فروش یازده ماه گذشته، فروش داشته است. با افزوده شدن ۷۰۴ هزار تن فروش در اسفند ماه، مقدار کل فروش ذوب به ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار تن رسید که معادل ۸۳٪ مقدار بودجه شده می باشد. درآمد فروش ذوب در سال ۹۴ به رقم ۳۲۷۰۰ میلیارد ریال رسید که ۱۴٪ بیش از مبلغ پیش بینی شده است. با این اوصاف، باید منتظر تعدیل مثبت در گزارش پایانی سال ۹۴ ذوب بود.

ونفت

شنیده ها از ونفت حاکی از این است که شرکت کل مبلغ وام ارزی خود را تسویه کرده که از این بابت می تواند تعدیل مثبت در سود خود لحاظ کند. همچنین گویا یکی از شرکت های زیر مجموعه در خصوص اجرای یکی از فازهای پارس جنوبی قرارداد امضا کرده است. / فلسفی مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در گفتگو با بورس۲۴ در این رابطه بیان کرد: تسهیلات ارزی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت هنوز تسویه نشده و بابت این موضوع تعدیل مثبت در سود خود نخواهیم داشت. موضوع قرارداد جدید یکی از زیرمجموعه های ونفت با پارس جنوبی نیز صحت ندارد. تا این لحظه اتفاقی که موجب تغییر بودجه ۹۵ و یا تعدیل سود ۹۴ ونفت گردد، روی نداده است.

وبصادر

وبصادر:شنیده می شود فروش بلوک توسعه نیشکر توسط وبصادر قطعی شده است وبه زودی رسما اعلام خواهد شد .

خودرو

گفته می شود در مذاکره سازمان بورس با سرمایه گذاری سمند این حقوقی قول مساعد داده تا از ایران خودرو حمایت کند تا سهم زیر ۳۲۰ تومان را تجربه نکند

مالیات سود بانکی

مصباحی‌مقدم مطرح کرد:
دریافت مالیات از سود سپرده‎های بانکی
در حالی پورابراهیمی نماینده مجلس اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی را موجب بروز مشکلات دیگر اقتصادی می داند که مصباحی مقدم دیگر نماینده مجلس می پرسد: چطور تولید ضررده باید مالیات بپردازد ولی از سود سپرده بانکی مالیات نگیریم؟

شخارک

یک منبع آگاه در شرکت پتروشیمی خارک با بیان گزارش‌ حسابرسی شرکت و همچنین گزارش‌های منتشر شده «شخارک» در گفت‌وگو با «پاسارگاد تحلیل» اظهار کرد: تلاش شرکت به منظور توافق‌های عملی در خصوص رفع مغایرت‌های موجود در سیستم اندازه‌گیری گاز ترش و نحوه تسویه بدهی‌ها با شرکت نفت فلات قاره فعلا به نتیجه نرسیده و این در حالی است که موضوع چگونگی اجرای پروژه‌های نوسازی و طرح‌های افزایش ظرفیت به خصوص طرح «متانول ۲» به قوت خود باقی است.

فسرب

معاون‌ برنامه‌ ریزی و توانمند‌ی ایمیدرو از بررسی و انتخاب سرمایه‌ گذار معدن سرب و روی مهدی آباد تا پایان پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

 

رانفور

سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک در حاشیه بازگشایی نمادین بازار طی معاملات روز جاری به مناسبت سیزدهمین سالروز عرضه سهام با اشاره به وضعیت صنعت خدمات انفورماتیک در بازار سهام گفت: روند حرکتی صنعت انفورماتیک در بورس رو به رشد است.وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت های بزرگ IT دنیا آمادگی لازم را جهت سرمایه گذاری در بخش IT و  صنعت مالی کشور را دارند و با توجه به مذاکرات صورت گرفته شرکت های خارجی وارد بازار کشور می شوند.وی افزود: با توجه به این که شبکه بین المللی سوئیفت بازگشایی شده است بانک ها در این شبکه در حال تبادل پیام های مالی هستند.
سید ابوطالب نجفی تصریح کرد: بانک های دنیا در حال مذاکره با بانک های ایران برای ایجاد شعب در داخل کشور هستند در همین حال، شعب بانک های داخلی در سایر کشور ها بازگشایی شده است. از همین رو، این اتفاق روند ارتباط متقابل را مثبت تر خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک اظهار داشت: برنامه ای برای عرضه سهام در بورس نداریم اما بررسی های لازم برای عرضه سهام تا پایان سال در حال انجام است.

خودروئی ها

رونمایی از روش جدید خرید خودرو /توافق‌ با خودروسازان برای فروش خودرو با استفاده از اوراق سلف
مدیرعامل بورس کالا از توافق‌های انجام شده با خودروسازان برای فروش خودرو با استفاده از اوراق سلف خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.
به گزارش همشهری، قرار است به‌زودی اوراق سلف خودرو از طریق بورس کالا با همکاری شرکت‌های خودروساز فروخته شود. ساز و کار فروش به این شکل است که متقاضیان می‌توانند با خرید چندین برگه که معادل قیمت یک خودرو است، خودروی موردنظر خود را در زمان تحویل از کارخانه دریافت کنند. اما ویژگی این کار این است که اولا می‌توانند قیمت خودرو را یکباره پرداخت نکنند دوم اینکه اگر پیش‌بینی می‌کنند ممکن است قیمت خودرو افزایش یابد بخشی از قیمت خودرو را به قیمت امروز پرداخت کنند.این کار باعث می‌شود متقاضیان خرید خودرو بتوانند آرام آرام و همگام با پس‌اندازهایشان قدرت خرید یک خودرو را پیدا کنند.

طلا و و نفت

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد: مذاکرات تولیدکنندگان نفت در دوحه بدون نتیجه به پایان رسید و پیامد کاهش قیمت های نفت و شاخص بازارهای سهام را به دنبال داشت، – در عین حال تقاضا برای طلا افزایش پیدا کرد.

کگل

حق برداشت از معدن گوهر زمین برای ۲۵ سال به گل گهر داده می شود./بزرگترین معدن سنگ آهن به گهر زمین واگذار شد/طرح ۵ میلیون تنی گندله سازی گل گهر و فاز اول نیروگاه گازی این شرکت ظرف یک تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.همچنین در شرکت چادرملو نیز طرح یک میلیون تنی فولاد سازی آن و فاز دوم نیروگاه حرارتی این شرکت ظرف یک تا دو ماه آینده بهره برداری خواهند شد.کگل با این خبر صف خرید سنگینی تشکیل داده است

فاذر

در مجمع فاذر اعلام شد که  پروزه سیراف یه پروژه EPC می باشد . شرکت هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه برای این پروژه در محل می باشد و این بدین معنی است که  مهندسی پروزه پیشرفت قابل قبولی داشته است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی