---------------------------------- ---------------------------------- شنیده ها و شایعات بازار 29 فروردین :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

رئیس بانک مرکزی

تماس تلفنی رئیس جمهور با رئیس بانک مرکزی و عصبانیت روحانی به سیف!(پس از انتشار اظهارت رئیس کل بانک مرکزی در مورد بدعهدی آمریکایی در توافق هسته ای و اذعان وی به اینکه گشایشی در روابط بانکی ایران به وجود نیامده است، شنیده شده که روحانی در تماسی تلفنی او را مواخذه کرده است.)برخی اطرافیان روحانی از احتمال عزل وی در روزهای آینده خبر می دهند اما برخی دیگر از منابع خبری اعلام کرده اند که رئیس جمهور سیف را مکلف به اصلاح سخنانش البته بعد از نشست های یاد شده کرده است.

سنگ اهنی ها

آخرین قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا در بازار واردات چین با افزایش قابل توجهی طی چند روز اخیر همراه شد. طبق آخرین آمار قیمت این نوع سنگ آهن در بازار واردات چین به ۶۰ دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده است که بالاترین قیمت یک ماه اخیر بوده است. رشد قیمت فولاد و بازارهای فیوچرز، رونق بازارهای فولاد و تقاضای مواد اولیه علل اصلی این روند صعودی بودند.

لکما

چندی پیش اخباری مبنی بر فروش بلوکی لکما توسط مسئولین آتیه دماوند به گوش می رسید که طرفین معامله پشت میز مذاکره برای این موضوع نشستند و خبرهایی از نزدیک شدن به فروش هم به گوش رسید. اما گویا قیمت های پیشنهادی از طرفین به نتیجه ای برای فروش نرسیده و این موضوع کنسل شده است.

فولاد

با افزایش صادرات فولاد، افزایش تعرفه واردات آن و همچنین جذب سرمایه گذاران خارجی انتظار رشد صنعت فولاد می رود. فولاد مبارکه اصفهان در روزهای آینده جلسه ای برای شفافیت وضعیت و راهکارهایی برای بهبود برگزار می کند.

غمارگ

مجمع غمارگ به ازای هر سهم ۹۶ درصد سود محقق شده معادل ۵۰ تومان را تقسیم کرد. در مجمع اعلام شد که در سال جاری قیمت محصولات افزایش خواهد داشت/ همچنین خبر از افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت داده شد که از محل مطالبات و آورده و همچنین سود انباشته در دستور کار شرکت است.

اولین صندوق بزرگ اروپایی

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس از ورود عملی اولین صندوق بزرگ اروپایی و تبدیل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت:این صندوق از چهارشنبه اقدام به خرید سهام شرکت بورسی با نگاه بلندمدت می کند.

نفت

منابع رسمی اعلام کردند که تولیدکنندگان نفت شرکت کننده در نشست دوحه به توافق برای محدود کردن عرضه نفت نزدیک شده اند.

شروع فروش اقساطی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از مصوبات مثبتی برای انبوه‌سازان و پیش‌خریداران مسکن که از هفته آینده عملیاتی می شود خبر داد.
محمد هاشم بت‌شکن اظهار داشت: با این رویداد، اعضا کانون انبوه‌سازان می‌توانند با مراجعه به شعب مرکزی کلیه استان‌ها و ۶ شعبه اصلی در تهران ، اقدام به دریافت خدمات تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن کننددر این فرایند، فروشندگان و متقاضیان فروش اقساطی پس از توافق با خریداران، مبلغی را نقدا” دریافت و مابقی را اقساط می کنند.
به گفته این مقام مسئول، تعهد بانک مسکن ۵۰ درصد ارزش کارشناسی ملک مشروط به اینکه سقف بدهی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان و یا اقساط آن از ۳ میلیون تومان بیشتر نشود، تعیین شده که پس از تائید توسط بانک، قرارداد ۳ جانبه ایی میان بانک مسکن، فروشنده و یا انبوه‌ساز و پیش‌خریدار به امضاء می‌رسد نرخ کارمزد موثر بانک مسکن نیز حداکثر ۲٫۳ درصد است.

خبهمن

مقایسه P/E خودروسازان جهان با خودروسازان ایران نشان از اختلاف شدید در میزان این متغیر دارد. بر اساس اطلاعات موجود، P/E خبهمن در حد خودروسازان بزرگ جهان می باشد. شایان ذکر است که خبهمن سودده ترین خودرویی حاضر در بورس تهران می باشد.

ولساپا

شنیده می شود نماد ولساپا به سبب افزایش مقدار لیزینگ خودرو، به زودی بابت تعدیل مثبت سود سال مالی ۹۴ متوقف شود. / طهماسب پور مدیر مالی شرکت لیزینگ رایان سایپا در گفتگو با بورس۲۴ ضمن تکذیب شایعه فوق بیان کرد: اطلاعات مربوط به عملکرد واقعی سال ۹۴ هنوز به طور کامل جمع آوری و تکمیل نشده است و حداقل تا پایان هفته اول اردیبهشت ماه نمی توان در خصوص تعدیل سود سال ۹۴ هیچگونه پیش بینی و اظهار نظری کرد

هشدار وزیر نفت

وزیر نفت گفت: ما به اعضای اوپک و برخی کشورهای غیرعضو اوپک گفتیم که باید واقعیت بازگشت نفت ایران را به بازار درک کنند و اگر ایران بخواهد تولید نفت را در سطح ماه ژانویه تثبیت کند بدان معناست که هیچ اتفاقی در رفع تحریم‌های این کشور نیفتاده است.

تعاون

بیمه تعاون که در بازارپایه فرابورس حضور دارد، برنامه افزایش سرمایه ۷۹۳ درصدی از دو محل را اعلام کرد و منتظر تایید حسابرس و مجوز سازمان بورس شد.

هرمز

با حضور نخست وزیر ایتالیا و هیأت اقتصادی در ایران، شرکت فولاد مبارکه فرصت را غنیمت شمرد و برای افزایش فروش محصولات خود و فولاد هرمزگان به شرکت مارچگالیای ایتالیا تفاهم نامه ای را به امضا رساند. شرکت مارچگالیا از گذشته از فولاد مبارکه محصول خریداری می کرده و اکنون درصدد افزایش مبادلات بین دو شرکت برآمده است. بر این اساس، توافق شده میزان مبادلات از ۶۰ هزار تن در ماه به ۸۰ هزار تن انواع ورق افزایش یابد و ۳۰ هزار تن اسلب فولاد هرمزگان نیز توسط این شرکت ایتالیایی خریداری شود. با این توافقنامه، حدود ۹۰۰ هزار تن محصولات فولاد مبارکه به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو به این شرکت فروخته خواهد شد. فولاد سال گذشته حدود ۱٫۸ میلیون تن صادرات داشت که این میزان در سال ۹۵ به ۲ میلیون تن خواهد رسید. فولاد مبارکه علاوه بر پروژه فولاد سپید دشت، برنامه های توسعه ای از جمله احداث واحد نورد گرم و واحد ریخته گری اسلب را دارد. در این برنامه ها و قراردادها نیز شرکت های مختلفی از جمله شرکت های دانیلی و اس ام اس دماگ به عنوان تامین کنندگان تجهیزات حضور دارند.

دیدار از سازمان بورس

پیتر کراچل (Peter Kruschel) و ژوهانس انگل (Johannes Engels)، دو تن از مدیران برجسته نهاد نظارتی بازار مالی آلمان (بافین)، از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دیدن کردند.

اخابر

️ امضا تفاهم‌نامه همکاری مخابرات ایران با ایتال‌تل ایتالیا، به‌منظور توسعه و نوسازی شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر تجهیزات نسل نو و توسعه سرویسهای_نوظهور_ارزش_افزوده براساس آخرین فناوری روز دنیا به‌صورت فاینانس امضا شد.لذا ایتال‌تل متعهد شد تأمین تجهیزات و پیاده‌سازی شبکه مخابراتی ایران را براساس طرح‌های ارایه شده از سوی این شرکت در طول مدت ۱۸ ماه داشته باشد

وپارس

از وپارس شنیده شده که در حال برنامه ریزی برای انجام افزایش سرمایه می باشد. شایان ذکر است که وپارس در اسفند ماه سال ۹۴ افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را به ثبت رسانده بود. / ساعدی مدیر امور مجامع و شرکت های زیرمجموعه بانک پارسیان در گفتگو با بورس۲۴ در این رابطه بیان کرد: افزایش سرمایه به تصویب هیات مدیره بانک پارسیان رسیده، اما هنوز میزان دقیق آن مشخص نشده است. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران خواهد بود و قطعا در سال جاری انجام خواهد شد.

 

لیزینگیها

رئیس هیات مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران با بیان اینکه تصویب لیزینگ مسکن هنوز روی میز شورای پول و اعتبار است، گفت: لیزینگ‌ها با مشکل معوقات مواجه هستند.ابدالی با بیان اینکه تصویب لیزینگ مسکن هنوز روی میز شورای پول و اعتبار است، عنوان کرد: لیزینگ ها باید بتوانند واحدهای مسکونی را تامین مالی کنند تا این بخش از رکود خارج شود. بستته لیزینگ مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی آماده شد و توسط کانون لیزینگ به بانک مرکزی ارسال گردید و در حال حاضر در شورای پول و اعتبار در نوبت رسیدگی قرار دارد و در شورا متوقف شده است.

حتاید

شنیده ها حاکى از واگذارى بلوک سهام گروه اقتصادى مهر به سرمایه گذارى غدیر شنیده میشود .

شپلی

شنیده ها از سوپرایز سهامداران در مجمع دوشنبه این سهم با پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۶۰۰ درصدی می باشد! (۱۲۰۰ درصد از محل تجدید ارزیابی و ۴۰۰ درصد از محل آورده نقدی و مطالبات)

 

قطعه سازان

نایب رییس هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت: وضعیت قطعه سازان درکمبود منابع مالی فرقی نکرده و همه آنها گرفتار دریافت بدهی های خوداز خودروسازان هستند.رضایی درباره طلب قطعه سازان از خودروسازان این طوربه همفکران می گوید: درباره رقم دقیق عدد طلب اختلاف وجود دارد زیرا قطعه سازان مدعی ۹ هزار میلیارد تومان طلب هستند درحالیکه خودروسازان این رقم را ۴ هزار میلیارد تومان می دانند.به گفته او، درشرایط حاضر قطعه سازان به دریافت این پول نیاز دارند درصورتیکه خودروسازان آنها را به بانکهای خصوصی معرفی می کنند و این بانکها نیز به دلیل کاهش نرخ سود بانکی در پرداخت این پول تعلل می کنند یا بخشی از پول را نزد خود نگه می دارند تا این چند درصد را جبران کنند.وی اضافه می کند: این درحالی است که قطعه سازان برای رسیدن به قراردادهای خارجی خود که تا چند سال آینده عملی می شود به این تزریق پول تازه نیاز دارندکه متاسفانه دردریافت این پول موانع بسیار است.

پالایشی ها

شنیده می شود پالایشگاه ها با توجه به بحث ارزتک نرخی وافزایش قیمت نفت درگزارشات ۳ماهه عملکرد بسیار خوبی خواهندداشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی