---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 9 دی 96 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

قیمت بنزین

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، از احتمال ۱۲۰۰ تومانی شدن قیمت بنزین در سال آینده خبر داد.

ایران خودرو

ایران خودرو از کسب مجوز GSO برای نخستین بار در صنعت خودرو و فراهم شدن امکان صادرات خودروهای دناپلاس و رانا به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

سیمان مازندران

سیمان مازندران،درصدد است با افزایش سرمایه 100 درصدی،سرمایه فعلی را به 164.4 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "سمازن" در صورت اخذ موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و جهت اصلاح ساختار مالی و تقویت بنیه مالی شرکت اعمال می شود.

توقف نماد (سبزوا) - اطلاعات با اهمیت گروه الف 

نماد معاملاتی (سبزوا)به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (الف) برای شرکت سیمان لار سبزوار متوقف شد. بدیهی است نماد مذکور تا ساعت 10:00 جلسه معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

خودرو
مدیرعامل شرکت ایکاپ گفت: مراحل راه اندازی خط تولید پژو ٣٠١ طبق قرارداد در حال انجام است.

ایران‌ ترانسفو

در پایان معاملات امروز بازار سهام ، نماد شرکت ایران‌ ترانسفو به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده روز دوشنبه جاری بسته می شود.

"بترانس" که با سرمایه 375 میلیارد تومانی در تابلوی اصلی بازار اول معاملات بورس حضور دارد در مجمع پیش رو اقدام به انتخاب هیات مدیره خواهد کرد.

مبنای محاسبه نسبت P/E از امروز

در پی عملی شدن اصلاحات جدید سازمان بورس که از امروز با حذف پیش بینی سود و رویه جدید توقف و بازگشایی نمادها ، اجرایی شده ، بورس تهران هم درباره مبنای محاسبه نسبت P/E اطلاعیه ایی صادر و اعلام کرد: از روز جاری شنبه مورخ 1396/10/09 ‌مبنای اعلام سود (زیان) خالص هر سهم (EPS) بر اساس آخرین سود (زیان) محقق شده شرکتها در سال مالی گذشته می باشد. لذا محاسبه نسبت P/E برای هر شرکت نیز بر اساس سود(زیان) خالص هر سهم مذکور می باشد. نسبت قیمت به درآمد (P/E) که از تقسیم قیمت روز هر سهم بر درآمد پیش بینی شده هر سهم شرکت‌ها به دست می‌آید، یکی از متغیر‌های مهم در بررسی ها و هنگام تصمیم‌گیری در معاملات سهام است.

سود سهام عدالت

معاون اول رئیس جمهور از محاسبه سود سهام عدالت به میزان ۱۵۰ هزار تومان برای جمعیت ۵۰ میلیونی خبر داد.

حفارى
مدیر پژوهش ، فناورى و مهندسى ساخت شرکت ملى حفارى ایران خبر داد : تاکنون ٦٨ درصد اقلام پر مصرف شرکت ملى حفارى که قابلیت ساخت داخل دارند بومى سازى شده و برنامه ریزى شده تا سه سال آینده این اقلام به صورت ١٠٠ درصد تولید داخل شود .
سیمان
عبدالرضا شیخان اظهار کرد: تاکنون صادراتی به سوریه نداشته‌ایم اما رایزنی‌های خود را برای ایجاد یک سوآپ (قرارداد معاوضه‌ای) از طریق عراق به سوریه برای صادرات سیمان آغاز کرده‌ایم که امیدواریم در سال ۲۰۱۸ به قرارداد برسد که این قرارداد می‌تواند حداقل تا ۳۰ درصد از ظرفیت صادراتی سیمان را شامل شود.

دی و قوچان

در پی اجرای دستورالعمل جدید سازمان بورس برای شرکت های بورسی و فرابورسی و اعمال اصلاحات و تغییراتی از امروز، فرابورس ایران در مورد دو شرکت بیمه دی و قند قوچان اطلاعیه مهمی صادر کرد.طبق اعلام معاون پذیرش فرابورس ایران، "دی و قوچان" به علت شمولیت بیش از 3 سال در ماده 141 قانون تجارت ، مشمول لغو پذیرش شده اند و قرار است تا ماه آینده هیات پذیرش در مورد این دو شرکت تصمیم گیری کند.

قرارداد پالایشی ۱ میلیارد دلاری ایران و چین

شرکت مهندسی سینوپک چین اعلام کرد، یک قرارداد مهندسی، تامین تجهیزات و ساخت با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در رابطه با فاز دوم پروژه نوسازی پالایشگاه آبادان به امضا رسانده است. ایران قصد دارد با کمک شرکت های چینی پالایشگاه صد ساله آبادان را از مجتمعی که سالانه ۷۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست دولت می گذارد به یک منبع درآمد مهم تبدیل کند که بتواند نیازهای داخلی ایران به سوخت با کیفیت را مرتفع سازد و جلوی واردات را بگیرد.

تعرفه جدید واردات خودرو

تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است. واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان ممنوع است ضمن آنکه واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع اعلام شده است.
شپنا
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از تأمین اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورویی طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان با عاملیت بانک ملت خبر داد.

غول کشتیرانی فرانسه حمل بار به ایران را از سرگرفت

شرکت جی ام ای سی جی ام، غول فرانسوی صنعت کشتیرانی جهان اعلام کرد، سرویس سیمکس ۹ خود از چین به مقصد ایران را از سر می گیرد. سیمکس ۹ یک خط حمل و نقل چرخشی بار بین بنادر کائوهسیونگ، شانگهای، نینگبو، شنژن، بندر عباس دوبی (جبل علی) و مجددا کائوهسینوگ است.این خط کشتیرانی بنادر شمال شرق آسیا را تحت پوشش خود قرار می دهد و ضمن بارگیری محموله ها در سواحل تایوان، مرکز و جنوب چین به مقصد ایران، از طریق ترانشیپمنت محموله ها در بندرعباس به خط کشتیرانی ایندیا گالف متصل می شود و سبب تسریع در دسترسی به بندر چابهار در شرق ایران می گردد.از طریق این خط کشتیرانی، مدت زمان حمل بار از بندر شانگهای به بندر عباس ۱۹ روز خواهد بود و مدت زمان حمل بار از بندر نینگبو به بندر عباس نیز ۱۷ روز خواهد بود.

قیمت مس

قیمت مس در لندن پس از اینکه چین به بزرگترین تولیدکننده این کشور دستور داد تولیدش را متوقف کند، به بالاترین قیمت در چهار سال گذشته صعود کرد. دولت چین از شرکت “جیانگشی کاپر” خواست تولیدش را حداقل به مدت یک هفته پیش از اینکه ارزیابی جدید درباره سطح آلودگی هوای محلی انجام شود، کاهش دهد. اوایل دسامبر نیز از شرکت “تانگ لینگ” که دومین تولیدکننده بزرگ مس است درخواست مشابهی شده بود.رشد قیمت مس در سال ۲۰۱۷ تحت تاثیر اختلالات عرضه و همچنین بهبود رشد اقتصاد جهانی و رشد تقاضا از بخشهای جدیدی مانند خودروهای برقی بوده است. شرکت کودلکوی شیلی که بزرگترین تولیدکننده مس در جهان است، اعلام کرده قیمت این فلز ممکن است به بالای ۱۰۰۰۰دلار در هر تن نیز صعود کند در حالی که واحد مدیریت دارایی شرکت “یو بی اس” رشد بیشتر قیمت مس را پیش بینی کرده است.

علامت سئوال برای برخی شرکت ها در صفحه عرضه و تقاضای هر سهم چیست؟

بورس تهران، بخشی را با عنوان "نمادهای تحت احتیاط، مشمول فرآیند تعلیق و تعلیق شده " در نظر گرفت و از این طریق فهرست شرکت های مشمول فرآیند تعلیق و تحت احتیاط را منتشر کرد که شامل 104 شرکت هستند. همچنین 12 شرکت از جمله های وب، بانک های صادرات ، تجارت، پارسیان و پاسارگاد، آذرآب، کنتورسازی و... معلق معرفی شده اند.علاه بر این شرکت های گرانیت بهسرام، ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل هم به علت شمولیت بیش از ۳ سال ماده ۱۴۱ قانون تجارت مشمول لغو پذیرش شده و هیات پذیرش تا ماه آینده در مورد این شرکت ها تصمیم خواهد گرفت.فهرست شرکت های تحت احتیاط، مشمول فرآیند تعلیق و تعلیق شده به شرح زیر است:شرکت های مشمول فرآیند تعلیق:   شرکت هایی هستند که به دلیل عدم رعایت برخی از الزامات دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار مشمول ماده ۳۹ مکرر این دستورالعمل شده اند.شرکت های مشمول تحت احتیاط: شرکت هایی هستند که مشمول بندهای ب و ج ماده 19 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران شده اند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی