---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 9 مرداد 98 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

ثفارس

شرکت عمران و توسعه فارس که درخواست افزایش سرمایه 100 درصدی داده بود،توانست موافقت سازمان بورس را برای 80 درصد اخذ کند."ثفارس" سرمایه فعلی را از 100 به 180 میلیارد تومان می رساند.افزایش سرمایه این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال می شود تا قادر به تامین مالی بخشی از پروژه های آسمان صدرا فاز 4 و نیکان شود.

آپ

شرکت آسان پرداخت پرشین با گذشت ۴ ماه از سال جاری ۱.۶ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.
پتروشیمی

قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با کاهش ۹۱۱ ریال به دلار ۱۱۵۱۳۰ ریالی اعلام شد.

وضعیت اقتصادی ایران

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش، وضعیت اقتصادی ایران تا سال ۲۰۲۴ را مثبت پیش بینی و اعلام کرد اقتصاد ایران از سال آینده پس از دو سال از رکود خارج می‌شود .

ذوب

ذوب آهن گزارش عملکرد تیر و چهار ماهه سال جاری را منتشر کرد."ذوب" در دوره یک ماهه از محل فروش محصولات مبلغ 916.5 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت فرابورسی در عملکرد 4 ماهه مبلغ 3.2 هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 104 درصد رشد داشته است.

فولاد

فولاد مبارکه با انتشار آمار تولید و فروش تیر و چهار ماهه سال جاری از کسب درآمد ۱۳.۱ هزار میلیارد تومانی و افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

حتاید

شرکت تاید واتر از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل جذاب سود انباشته خبر داد.تاید واتر درصدد است سرمایه فعلی را از 100 به 200 میلیارد تومان برساند . تامین مالی "حتاید" درصورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته و جهت اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

بپاس

بیمه پاسارگاد پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده در دی ماه سال گذشته مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از 255.1 به 510.3 میلیارد تومان،سازمان بورس با مرحله دوم افزایش سرمایه 50 درصدی این شرکت موافقت کرد تا سرمایه فعلی را از 340.2 به 510.3 میلیارد تومان برساند.  160.1 میلیارد تومان از تامین مالی "بپاس" از محل سود انباشته و 10 میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

پارسیان

بیمه پارسیان با افزایش سرمایه 33 درصدی در مرحله اول می تواند سرمایه فعلی را از 300 به 400 میلیارد تومان برساند. 70 میلیارد تومان از تامین مالی "پارسیان" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 30 میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها صرف ارتقای رتبه توانگری مالی و پوشش ریسک قانونی می شود.

شپترو

پتروشیمی آبادان ۷ مرداد ماه از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل خواهد شد.شرکت پتروشیمی آبادان که با سرمایه 352 میلیارد تومانی زیرمجموعه 54 درصدی تاپیکو بشمار می آید و از 23 تیرماه با توجه به عدم رعایت الزامات پذیرش تعلیق شد در سال 97 توانست زیان هر سهم را معادل 329 ریال کاهش دهد. اما با این حال به دلیل زیان انباشته 198 میلیارد تومانی تا پایان سال گذشته معادل 56 درصد سرمایه اسمی، مشمول مفاد ماده 141 قانون تجارت شد.

وساخت

شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران درخصوص فروش سهام سرمایه گذاری توسعه عمران کرمان توسط بانک توسعه صادرات اقدام به شفاف سازی کرد.مدیرعامل "وساخت" پیرو نامه ۳۰ فروردین ماه در خصوص مسدود شدن سهام های آزاد شرکت های بورسی و فرابورسی متعلق به این شرکت نزد بانک توسعه صادرات و در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل افشای اطلاعات شرکت های پذیرفته شده نزد سازمان بورس اعلام کرد: تعداد ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان که توسط بانک توسعه صادرات مسدود شده بود ۲ مرداد ماه توسط بانک مزبور به فروش رسیده است.

شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران که با توقف نماد از 5 مرداد و سپس به دلیل عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای 2 روز کاری ادامه دار شد در خصوص فروش سهام مسدود شده سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان و نوسازی و ساختمان تهران توسط بانک توسعه صادرات و اثر مثبت آن بر روی هر سهم، توضیح داد تا آماده بازگشت شود .با توجه به اطلاعات موجود، سود حاصل از فروش مجموع سهام های فروش رفته حدودا مبلغ ۱۲۱.۴ میلیارد تومان است که تاثیر سهام فروخته شده بر روی هر سهم این شرکت حدوداً به مبلغ ۱۱۱۴ ریال مثبت خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی