---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 5 خرداد 97 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

نفت

به دلیل تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران، پالایشگاه های نفت اروپایی برای جایگزین کردن نفت ایران به دنبال شرکای نفتی جدید می گردند.

قیمت روغن نباتی

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی از افزایش ۹ درصدی قیمت روغن نباتی براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد.

مبنا

رییس سازمان بورس شرکت مبنا را به عنوان فعال‏ترین پردازش اطلاعات مالی در سال 96 معرفی و با اهدای لوح تقدیر به پاسداشت فعالیت مداوم در عرصه پردازش اطلاعات، از اعتماد آفرینی این شرکت تقدیر کرد.
فولاژ
شرکت فولاد آلیاژی ایران بنا به پیشنهاد هیئت مدیره درصدد است با افزایش سرمایه 40 درصدی،699 میلیارد تومانی شود."فولاژ" درصورت موافقت سازمان بورس این تامین مالی را از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی  و سود انباشته جهت اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش به انجام می رساند.
پژو سیتروئن
مدیرعامل پژو سیتروئن گفت: برنامه حضور این شرکت در ایران با وجود خروج آمریکا از برجام تغییری نکرده و ضمن ادامه عرضه سیتروئن C 3، محصولات جدید مشترک دیگری تولید و صادر خواهد کرد.
صرافی‌ها مجاز به معامله ارز شدند
یک مقام مسئول در نظام بانکی از بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر صدور اجازه خرید مستقیم ارز از سوی بازرگانان در صرافی‌ها خبر داد و گفت: صرافی‌های مجاز وارد عملیات معامله ارز شدند.
ایتالران
ایتالران از عدم فروش زمین های کارخانه شامل 21 هکتار زمین و 1400 متر سوله مسقف خبر داد.
ذوب
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از انعقادقرارداد جدید شرکت ذوب آهن خبر داد و گفت: مطالعات در حال انجام است تا چرخه آب را کامل شده و آب مصرفی آنها هدر رفت نداشته باشد.
فالوم
شرکت آلومتک درنظر دارد با افزایش سرمایه 68 درصدی،30.5 میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید.تامین مالی "فالوم"از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با 2 هدف خروج از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت و اصلاح ساختار مالی جهت استفاده از توان تولیدی و خدماتی اعمال می شود.
ایران خودرو
ایران خودرو طی دو ماه اول سال قادر به فروش 2.9 هزار میلیارد تومانی انواع محصول شده که 30.5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده و نشان از بهبود وضعیت تولید و فروش در سال جاری دارد.
قچار

قند چهارمحال، درباره افزایش 13 درصدی سود سال مالی اسفند قبل ( از 815 به 923 ریال) توضیح داد: افزایش 13 درصدی سود عملکرد واقعی، مربوط به تعدیلات بهای تمام شده کالای فروش رفته و نرخ مالیات بر درآمد سال 96 و همچنین اعمال مالیات عملکرد قطعی سال 92 است.

هرمز

فولاد هرمزگان جنوب بعد از افزایش 24 درصدی سود سال مالی اسفند گذشته (از 204 به 252 ریال ) توضیح داد: این افزایش سود عمدتاً به دلیل اختلاف 19 میلیارد تومانی در پیش بینی سایر اقلام عملیاتی ناشی از سود تسعیر ارز پایان دوره و 50 میلیارد تومان هم مربوط به افزایش در سود ناخالص است که این میزان افزایش عمدتاً ناشی از دریافت و حمل یک محموله صادراتی در پایان سال و افزایش قیمت فروش محصول در ماههای پایانی سال است و از آنجایی که این موضوع به تنهایی منجر به تعدیل با اهمیت نمی شد امکان افشا به عنوان یک تعدیل با اهمیت پیش از این میسر نبود.

بیمه نفتکش‌های ایران
یکی از کارشناسان مؤسسه اس‌وی‌اس مارین معتقد است:‌ احتمال بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران دولت هند را مجبور کرده است که به فکر تأمین بیمه برای نفتکش‌های حامل نفت ایران بیافتد. هند قصد دارد با دریافت مجوز صنعت بیمه خطوط کشتیرانی که هم‌اکنون در اختیار اروپایی‌ها است، این انحصار را شکسته و احتمالاً نفتکش‌های حامل نفت ایران را نیز بیمه کند. شرکت بیمه دولتی نیو ایندیا قصد دارد کشتی‌های هندی را بیمه کند.  قرار است پس از آنکه سازمان قانون‌گذاری و توسعه بیمه هند درخواست این شرکت را تأیید کند، عملاً بیمه کشتی‌ها و نفتکش‌ها در هند کلید خورده و سلطه اروپایی‌ها بر این صنعت شکسته شود. این بیمه که شامل  بیمه بدنه و پرداخت خسارت می‌شود، احتمالاً نفتکش‌های حامل نفت ایران به هند را نیز شامل شود.  خروج آمریکا از برجام و تلاش برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران روند خرید نفت ایران توسط هند را دچار مشکل کرده است که بخش قابل توجهی از آن به دلیل مشکل بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی