---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 29 فروردین 97 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات


قیمت آلومینیوم
بر اساس اطلاعات بورس لندن ، قیمت آلومینیوم به بیشترین میزان از سال 2011 تاکنون رسیده و عرضه جهانی این فلز باارزش به دلیل تحریم شرکت روسی روسال از سوی آمریکا در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.دیروز قیمت فلز آلومینیوم 2 هزار و 377.5 دلار در هر تن رسید و رکورد بیشترین قیمت 7 سال گذشته را زد و تنها در هفته گذشته این فلز با ارزش 12 درصد رشد داشت.
میدکو
با حمایت بانک پاسارگاد تولید فاز دوم کارخانه فروسیلیس غرب پارس در روز پنج شنبه مورخ 23 فروردین 97 با حضور دکتر پورمند مدیرعامل محترم شرکت میدکو و آغاز شد و ظرفیت این کارخانه از ۱۲ هزار تن در سال به ۲۴ هزار تن افزایش یافت.
ذوب
اردشیر افضلی معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در سال ۱۳۹۶ در این شرکت بیش از ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تن محصول نهایی تولید و روانه بازار شد که۶ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۵ بود.

 رفاه

بعد از واگذاری حدود ۶۲ درصد از سهام فروشگاه رفاه در دو سال گذشته توسط چند بانک و شرکت ، بیمه مرکزی و شرکت بیمه ایران نیز فروشنده بلوکی این شرکت حاضر در بازار پایه ج فرابورس شدند.
دسانکو

شرکت داروسازی سبحان انکولوژی، برنامه افزایش سرمایه 56 درصدی را اعلام کرد."دسانکو" قصد دارد در صورت اخذ موافقت سازمان بورس،31 میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید. این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و جهت پیشنهادافزایش سرمایه صورت می گیرد.

کیمیا

مدیرعامل گروه معدنی کیمیا و مالک زرین معدن آسیا و کیمیای زنجان گستران درحالی آذر سال گذشته از افزایش سرمایه 100 درصدی این دو شرکت فرابورسی خبر داده بود که امروز مجوز افزایش سرمایه یکی از دو شرکت از سوی سازمان بورس صادر شد.به این ترتیب "کیمیا" می تواند سرمایه اسمی 11.52 میلیارد تومان را از محل سود انباشته به بیش از 23 میلیارد تومان برساند و صرف اجرای طرح نیروگاه برق 10 مگاواتی کند.

سرمایه گذاری رنا

تعدیل منفی 36 درصدی پیش بینی سود هر سهم سال مالی 31 شهریور سال جاری ( از 133 به 85 ریال ).این شرکت دلیل این تعدیل منفی را ناشی از عدم فروش سهام شرکت های سایپا (به علت وثیقه بودن) ، انفورماتیک ایران و لیزینگ رایان سایپا اعلام کرده است.
کطبس
فرماندار ویژه طبس اظهار کرد که کارخانه کک سازى طبس بعد از گذشت سال ها در مرحله اجراى قرارداد با پیمانکار بوده و امید است در همین اوایل سالجارى به مرحله افتتاح برسد .

پتروشیمی
یک مقام صنفی اعلام کرد؛ افزایش ۴٠٠ تومانی نرخ دلار، پتروشیمی‌های خوراک مایع را زیان‌ده می‌کند.تغییر قیمت خوراک مخصوصا برای واحدهای پتروشیمی خوارک مایع می تواند مشکلات عدیده ای ایجاد کند و برای صنعت پتروشیمی خطرناک باشد.
فولاد
دولت چین برای ایجاد ۱۵۰ میلیون تن ظرفیت جدید فولاد سازی مجوز صادر کرده است که انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ به ظرفیت فعلی اضافه شود. به نظر می رسد که به همان سرعتی که واحد های قدیمی چین متوقف می شوند واحد های جدید جای آن را می گیرد‌ این موضوع نشان می دهد که مصرف آهن اسفنجی در آینده افزایش می یابد.
بکاب

در پایان معاملات امروز نماد شرکت بورسی جوشکاب یزد به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده یکشنبه 2 اردیبهشت بسته می شود."بکاب" که طبق مصوبه 15 فروردین سال گذشته هیات مدیره قصد داشت با افزایش سرمایه 97 درصدی سرمایه 1.54 میلیارد تومانی را به بیش از 3 میلیارد تومان برساند، موافقت سازمان بورس را برای افزایش سرمایه 56 درصدی کسب کرده که بدین صورت سرمایه را به 2.41 میلیارد تومان می رساند.تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته بوده و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

دارو

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در ارتباط با قیمت داروهای تولید داخل، مردم مستحضر باشند که غیر از مواد اولیه، اقلام جانبی، بسته‌بندی و بقیه (در مورد دارو) ‌مدت‌ها است که از طریق ارز آزاد تهیه می‌شد که قیمت آن هم بالاتر از 4 هزار و 500 تومان برای صنعت دارو بود حال‌ اگر قرار باشد طبق مصوبه جدید با نرخ 4 هزار و 200 تومانی دلار، این اقلام تهیه ‌شود، طبیعتاً از قیمت تمام شده اقلام بسته‌بندی و مواد جانبی دارو کاسته خواهد شد. همچنین سازمان برنامه و بودجه ردیف خاصی برای کمک و یارانه ‌تهیه داروهای وارداتی اساسی، داروهای بیماران خاص و داروهای حیاتی، (نه داروهای غیراساسی) درنظر گرفته است که امسال هم با تصمیم جدید، ارقام بیشتری به این داروها تخصیص می‌دهیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی