---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 2 مرداد 98 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار3

نوری

پتروشیمی نوری درخصوص زمانبندی پرداخت سود اطلاعات تکمیلی داد و پیرو اطلاعیه 9 تیر اعلام کرد: سهامداران حقیقی می توانند از 20 مرداد با مراجعه به شعب بانک تجارت ضمن همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی و اعلام کد سهامداری بورس برای دریافت سود اقدام کنند.همچنین اشخاص حقوقی، صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری از یک شهریور ماه با واریز سود به حساب بانکی معرفی شده (تکمیل فرم مشخصات شخص حقوقی)می توانند سود را دریافت کنند.

پدرخش

درخشان تهران اعلام کرد قصد افزایش سرمایه 292 درصدی دارد."پدرخش" درنظر دارد سرمایه فعلی را از 5.1 به 20 میلیارد تومان برساند تا از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، قادر به رعایت الزام سازمان بورس در خصوص حداقل میزان سرمایه شرکت های بورسی ، اصلاح ساختار مالی و بهبود سرمایه در گردش شود.

پتروشیمی

قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با افزایش ۲۶۸ ریالی به دلار ۱۱۶۰۴۱ ریالی اعلام شد.

افزایش سرمایه شرکت ملی نفت

هیات وزیران با پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش سرمایه شرکت ملی نفت از محل اندوخته سرمایه ای تا سقف مبلغ ۱۲۸.۴ هزار میلیارد تومان موافقت کرد.
کارت‌های هوشمند سوخت

از اواخر مرداد عرضه سوخت در جایگاه‌ها تنها با ارائه کارت‌های هوشمند سوخت مالکان خودرو امکان پذیر است.

بازار برتر

هیأت مدیره بورس تهران پیشنهاد داد تابلوی بازار برتر در بورس رونمایی شود و قرار است ضمن الزام به بازار گردانی ، دامنه نوسان در این تابلو افزایش یابد.شرکت‌هایی که دارای حداقل نمره اطلاع رسانی کمتر از ۷۰ نباشد و دارای سرمایه اسمی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و درصد سهام شناور آزاد حداقل ۲۵ درصد و یا معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان باشد می‌توانند در این بازار فهرست شوند. با لحاظ کردن گزارش‌های حسابرس در صورت‌های مالی شرکت‌های دارای امکان پذیرش در این بازار، ، پیشنهاد به سازمان بورس ارائه شده تا بررسی و تصمیم گیری شود.

قطعه سازان

قراردادهایی به ارزش 7400 میلیارد ریال میان خودروسازان و شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی امضا شد. 32 قطعه‌ساز، تعداد 35 قطعه پیشرفته خودرو را تولید خواهند کرد.

شخارک

پتروشیمی خارک،مجوز افزایش سرمایه 200درصدی را از سازمان بورس گرفت تا آماده برگزاری مجمع فوق العاده شود.پتروشیمی خارک با دریافت مجوز می تواند سرمایه فعلی را از 200 به 600 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "شخارک" از محل سود انباشته و با هدف  پیشرفت طرح متانول 2 اعمال می شود.

شاملا

شرکت معدنی املاح ایران سه شنبه هفته جاری برای تصویب افزایش سرمایه 100 درصدی تصمیم گیری می کند.این شرکت از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سرمایه فعلی را از 21 به 42 میلیارد تومان می رساند تا قادر به اجرای طرح توسعه شود.

فولاد

در مجمع فولادمبارکه با تقسیم سود 30 تومانی به ازای هر سهم موافقت شد .طبق برنامه اعلامی ، این سود برای سهامداران حقیقی از اول شهریور تا 28 اسفند و از طریق سیستم متمرکز بانکی قابل دریافت است . سهامداران حقوقی هم کمتر و بیشتر از 200 میلیون سهم "فولاد" از اول دی و اسفند قادر به دریافت خواهند بود.

شپترو

پتروشیمی آبادان در فهرست شرکت های اخراجی قرار گرفت و آماده انتقال به پر ریسک ترین تابلو شد.شرکت پتروشیمی آبادان که با سرمایه 352 میلیارد تومانی زیرمجموعه 54 درصدی تاپیکو بشمار می آید و از 23 تیرماه با توجه به عدم رعایت الزامات پذیرش تعلیق شد در سال 97 توانست زیان هر سهم را معادل 329 ریال کاهش دهد. اما با این حال به دلیل زیان انباشته 198 میلیارد تومانی تا پایان سال گذشته معادل 56 درصد سرمایه اسمی، مشمول مفاد ماده 141 قانون تجارت شد.از طرفی جمع بدهی‌های جاری این شرکت نسبت به دارایی‌های جاری آن معادل 387.4 میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد."شپترو" در سال 96 معادل 549 ریال زیان داشته که در سال 97 به 220 ریال کاهش پیدا کرده است.

شتران
پالایشگاه تهران مجوز افزایش سرمایه 83درصدی را از سازمان بورس گرفت.پالایشگاه تهران با هدف اجرای طرح توسعه ای، می تواند سرمایه را از 2.4 به 4.4 هزار میلیارد تومان برساند. 67 درصد از تامین مالی "شتران" معادل 1.6 هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته و 16 درصد دیگر معادل 400 میلیارد تومان از محل اندوخته طرح توسعه صورت می پذیرد.

بانک دی

سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران فرابورس اعلام کرد: در راستای اجرای ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس و با توجه به اینکه بانک دی طبق صورت های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به اسفند ۹۵ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده و ظرف مدت دو سال پس از آن اقدام ناشر منجر به خروج از شمولیت ماده مذکور نشده،طی جلسه ۲۵ تیرماه هیات پذیرش مقرر شد طبق تبصره یک ماده ۴۲ دستورالعمل فوق، حداکثر مهلت یک ساله (تا زمان ارائه صورت های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به اسفند ۹۸ و حداکثر تا پایان تیر ماه سال ۹۹) جهت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ به بانک دی اعطا شود و در صورت عدم خروج از شمولیت ماده فوق در مهلت مقرر، بلافاصله پذیرش اوراق بهادار شرکت مذکور از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده در فرابورس لغو می شود.این بانک 640 میلیارد تومانی طی معاملات امروز با افت 2.5 درصدی قیمت و صف فروش روبرو بوده و در عملکرد 9 ماهه سال گذشته بالغ بر 3.8 هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی