---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 30 بهمن 97 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار2

قاروم
شرکت قند ارومیه از برنامه افزایش سرمایه 981 درصدی خبر داد."قاروم" در نظر دارد در صورت موافقت سازمان بورس سرمایه فعلی را از 1.6 به 17.5 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها به منظور اصلاح وضعیت ساختارمالی، ارتقاء نمادمعاملاتی وگسترش سطح فعالیت ازطریق منابع داخلی اعمال خواهد شد.
چدن سازان
شرکت بورسی چدن سازان از برنامه افزایش سرمایه ۲۵ درصدی از محل سود انباشته خبر داد.
غشصفا

پگاه اصفهان از برنامه افزایش سرمایه 14 درصدی خبر داد.تامین مالی "غشصفا" از محل سود انباشته و به منظور استفاده از معافیت قانونی جهت کاهش مالیات عملکرد و جلوگیری از خروج وجه نقد صورت می گیرد.

وسدید
شرکت گروه صنعتی سدید از برنامه افزایش سرمایه 5800 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."وسدید" جهت  اصلاح ساختار مالی، خروج از شمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت و استفاده از مزایای مالیاتی مقرر در قانون بودجه سال  جاری،سرمایه فعلی را به 1.19 هزار میلیارد تومان می رساند.
برجام
قطعنامه‌ نهاد مرکزی حزب دموکرات آمریکا (تعیین کننده نامزدهای ریاست جمهوری این حزب) است که آمریکا خواسته تا به برجام بازگردد.سازمان نیاک اکشن (وابسته به شورای ملی ایران -آمریکا) اعلام کرد تصویب این قطعنامه تضمین می‌کند بازگشت به برجام یکی از اولویت‌های اصلی حزب دموکرات برای پیشبرد است.در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا بازگشت به برجام به شکل جدی در دستورکار دولت این کشور قرار می‌گیرد.
قیمت نفت

کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب شد تا قیمت نفت به بیشترین رقم از نوامبر سال گذشته برسد.

بانک گردشگری

بانک گردشگری که با توجه به شمولیت ماده 39 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اورق بهادار از 31 تیر سال جاری با تعلیق نماد روبرو است، با توجه به تصمیم هیات پذیرش از بازار دوم فرابورس به تابلو ب منتقل شد.

شگل

شرکت گلتاش‌ مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی را از سازمان بورس گرفت."شگل" می تواند سرمایه اسمی 50 میلیارد تومانی را از محل سود انباشته به 100 میلیارد تومان برساند تا قادر به استفاده از معافیت کاهش مالیات عملکرد و جلوگیری از خروج 10 میلیاردتومانی ( استفاده از معافیت مصوبه 16 تیر سال جاری شورای عالی هماهنگی اقتصادی در خصوص معافیت مالیاتی حاصل از افزایش سرمایه از محل سود انباشته ) باشد.

تجار:واسپاری

مجمع فوق العاده شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان با دستور جلسه تغییر نام و موضوع فعالیت شرکت با حضور 74.2 درصد سهامداران برگزار شد.نام "تجار" به واسپاری گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و موضوع فعالیت از بازرگانی به واسپاری تغییر یافت .

شلیا

شرکت مواد ویژه لیا که از 8 دی ماه به علت عدم رعایت معیارهای پذیرش یا الزامات افشا، نماد معاملاتی آن تعلیق شده ،طبق دستورالعمل مذکور از بازر دوم معاملاتی فرابورس به تابلو ب بازار پایه منتقل شد.

شتهران

داروسازی تهران شیمی مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی را دریافت کرد تا سرمایه فعلی را از 14.85 به 44.55 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "شتهران" از محل سود انباشته و با هدف جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

قشرین

هیات پذیرش بورس در مورد قند شیرین خراسان که گران ترین سهم بازار و از 28 آبان با توقف نماد روبرو بوده، تصمیم گرفت و رای به اخراج داد و اعلام کرد: با توجه به استقرار شمولیت شرکت ذیل ماده ۱۴۱ قانون تجارت و عدم انجام مراحل افزایش سرمایه برای خروج از این وضعیت در مهلت ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده ، طبق تبصره یک ماده ۴۱ دستورالعمل پذیرش در جلسه سی دی ماه سال گذشته، هیات پذیرش بر اساس مفاد ماده مذکور با لغو پذیرش شرکت موافقت کرد.

اصلاح چند مقررات در بازار پایه

بازار پایه از سه تابلوی زرد، نارنجی و قرمز تشکیل خواهد شد که ناشران درج شده در بازار پایه متناسب با وضعیت اطلاع رسانی و یا وضعیت مالی آنها در یکی از سه تابلوی فوق طبقه بندی خواهند شد. معاملات اوراق شرکت‌هایی که در تابلوهای بازار پایه درج شده اند در تمامی جلسات رسمی معاملاتی به‌صورت حراج پیوسته در محدوده دامنه نوسانی برابر با قیمت پایانی در جلسه معاملاتی قبل به اضافه یک ریال، قابل انجام است.انجام حراج پایانی در نمادهای معاملاتی تابلوهای پایه زرد، نارنجی و قرمز بدون محدودیت دامنه نوسان روزانه قیمت و به ترتیب حداکثر دو روز در هفته، یک روز در هفته و یک روز در ماه امکان‌پذیر است.امکان انجام معامله بر روی سهام یا حق تقدم سهام کلیه ناشران با قیمت پایانی در جلسه معاملاتی قبل به اضافه یک ریال در تمامی روزهای معاملاتی هفته و یا ماه فراهم است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی