---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 23 مهر 96 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار2

عرضه اولیه غپآذر فردا دوشنبه

در این عرضه که به روش ثبت سفارش است ، محدوده قیمتی هر سهم 3050 تا 3355 ریال تعیین شده و سهمیه هر کد حقوقی و حقیقی هم 200 سهم خواهد بود.این شرکت با سرمایه اسمی 20 میلیارد تومانی، سود هر سهم سال مالی جاری را 332 ریال با پوشش 89 ریالی معادل 21 درصد در سه ماه اول سال همراه کرده است.

صندوق بین المللی پول

رئیس صندوق بین المللی پول درباره درخواست ترامپ مبنی بر عدم تخصیص وام و تامین مالی به ایران گفت: هیچ تغییری در سیاست صندوق نسبت به ایران اعمال نشده است.

بانک خاورمیانه

در پی برنامه افزایش سرمایه 60 درصدی بانک خاورمیانه در تیر ماه سال جاری جهت رساندن سرمایه به 800 میلیارد تومانی و عدم موافقت سازمان بورس، این بانک، مجوز افزایش سرمایه 20 درصدی را از سازمان اخذ کرد.تامین مالی 100 میلیارد تومانی"وخاور" از محل جذاب سود انباشته با هدف بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات انجام می پذیرد تا بتواند سرمایه فعلی را به 600 میلیارد تومان برساند.

رانفور 

خبرها از شرکت خدمات انفورماتیک به نمایندگى از بانک مرکزى با شرکت PBC روسیه قرارداد همکارى امضاء کرد تا اتصال به شبکه بین المللى پرداخت به طور رسمى کلید بخورد .

قند و شکر 

دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران گفت: با وجود گذشت ۴۵ روز از آغاز تحویل چغندرقند، دولت هنوز قیمت خرید تضمینی چغندر قند را اعلام نکرده و این امر سبب شده که انبارها پر از شکر بی‌قیمت باشد.

کرازی

شیشه دارویی رازی که مجوز افزایش سرمایه 70 درصدی را از سازمان بورس دریافت کرده ، در پایان معاملات امروز با توقف نماد روبرو می شود تا با برگزاری مجمع فوق العاده سه شنبه ، سهامداران مورد تامین مالی 35 میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی تصمیم گیری کنند. "کرازی" در همان روز مجمع عادی به طور فوق العاده را نیز تشکیل خواهد داد که موضوع آن تایید و تصویب معاملات سهام موضوع افزایش سرمایه مشمول مفاد ماده 129 لایحه اصلاحی قانون تجارت است.

رکورد صادرات شیر و لبنیات

معاون وزیر جهاد کشاورزی از برآورد صادرات بیش از یک میلیون تنی لبنیات تا پایان امسال خبر داد و گفت: صادرات این محصولات رکورد تاریخ کشاورزی ایران را زده است.  حسن رکنی اظهار کرد: تولید محصولات پروتئینی در شرایط کنونی در وضعیتی قرار دارد که نیاز بازار را تامین می‌کند و به دنبال رونق دادن و تقویت صادرات است تا ضمن ارزآوری بیشتر بازار داخلی را بتوانیم از این طریق به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تنظیم کنیم.

فولاد 

مدیرعامل شرکت ملی فولاد افزایش قیمت فولاد را تابع نرخ های جهانی دانست و گفت: تغییرات قیمت های داخلی نباید بر روند صادرات تاثیر مهمی داشته باشد. چون مسیر واردات همیشه برای فولاد با کمترین میزان تعرفه باز بوده و از مصرف کننده هم به خوبی حمایت شده است؛ بنابراین نوسانات قیمت داخلی نباید تاثیری بر صادرات داشته باشد.
بانک ملی

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران گفت: پس از چندین ماه پیگیری مستمر، شعبه پاریس این بانک به صورت مستقیم به عضویت سیستم پرداخت اروپا (تارگت ۲) متصل شد.  به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، غلامرضا پناهی افزود: سیستم پرداخت تارگت نهاد پولی حوزه یورو یا همان Euro system متشکل از بانک مرکزی اروپا و بانک های مرکزی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که از طریق بانک مرکزی هر کشور به بانک های حاضر در اتحادیه اروپا، امکان انتقال وجه را به صورت آنی و فراتر از مرزهای جغرافیایی آن ها می‌دهد.

توس گستر

سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر،با اخذ مجوز افزایش سرمایه 33 درصدی توانست سرمایه 67.5 میلیارد تومانی را به 90 میلیارد تومان برساند."وتوس" باموافقت سازمان بورس این تامین مالی را از محل مطالبات و آورده سهامداران و به منظور انجام پروژه های ساختمانی انجام می دهد.

سایپا

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شاهد افزایش صادرات قطعات این گروه به کشورهای اروپایی هستیم.  بر اساس سیاست های جدید گروه خودروسازی سایپا جهت تمرکز بر صادرات قطعات OEM و OES با تاکید بر حوزه های مزیت دار کشور ایران در زمینه تولید قطعات خودرو، طی سال های اخیر صادرات قطعات از این شرکت به بازارهای اروپایی به طور میانگین سالانه ۱۴درصد افزایش یافته است.  بر اساس این گزارش بازارهای هدف قطعات صادراتی سایپا شامل ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، روسیه، اکراین، آذربایجان، یونان و … است. که در این میان سهم دو کشور ایتالیا و روسیه بیشتر از سایر کشورهاست.

بحران صنعت الکترود گرافیتی

صنعت الکترود گرافیتی طی سال جاری میلادی به دلیل اقدامات چین برای مبارزه با آلودگی هوا با تقاضای روبه رشدی رو به رو شده است. این ماده ضروری ترین نهاده مصرفی در کوره های قوس الکتریکی می باشد. علاوه بر الکترود، بهای کک سوزنی که مهمترین ماده اولیه در تولید الکترود می باشد تحت افزایش شدیدی قرار گرفته است.  چندین عامل را می توان دلیل ادامه روند افزایشی تقاضا برای الکترود گرافیتی دانست. اول اینکه چین در جنگ خود برای کاهش آلودگی هوا، کارخانجات تولید فولاد و الکترود را مجبور به کاهش ظرفیت تولید کرده است.  از طرفی، برخی عرضه کنندگان الکترود گرافیتی تصمیم گرفته اند تا از این پس قراردادهای خود را به صورت ماهانه منعقد کنند و از انعقاد قراردادهای بلند مدت خودداری می کنند. به عنوان مثال شرکت HEG که ۷۰ تا ۷۵ درصد تولیدات خود را تحت قراردادهای بلند مدت می فروشد اعلام کرده که قراردادهای جاری پس از پایان در دسامبر امسال دیگر تمدید نخواهند شد.

 ۵ محور اولویت‌دار را برای سرمایه‌گذاری در عراق

معاون وزیر بازرگانی عراق: امیدواریم بتوانیم در کنار بهبود بخشیدن به روابط بانکی افزایش همکاریهای دو کشور ایران و عراق شتاب بیشتری بگیرد و شرکت‌های ایرانی بیشتری در این کشور حضور یابند. وی تصریح کرد: عراق فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ای دارد و به دنبال آن است که به صادرات و واردات خود اهتمام و توجه بیشتری کند.  وی گفت: عملیات تروریستی در کشور عراق اکنون که به طور کامل برداشته شده است در بخش‌های صنایع، کشاورزی، سیلو و ساختمان‌سازی و ساخت مجتمع‌های مسکونی نیاز فراوانی داریم که در این ارتباط از شرکت‌های ایرانی کمک می‌خواهیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی