---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 22 فروردین 97 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

سیاست دلار تک نرخی

معاون اول رییس جمهور از طرف دولت به مردم و فعالان اقتصادی اطمینان داد با قدرت و قوت سیاست دلار تک نرخ 4200 تومانی اجرا و هیچ افزایش قیمتی در دارو و کالا‌های اساسی رخ نخواهد داد.

خساپا

مدیرعامل سایپا با بیان راهکار حفظ مشتریان به صورت دائمی ؛ از تکمیل سبد محصولات تا سه سال آینده خبر داد.

اتصال بورس های ایران و روسیه

با امضاء تفاهم نامه بین شرکت های سپرده گذاری مرکزی ایران و روسیه ، زمینه اتصال بازار سرمایه دو کشور فراهم می شود.

عرضه_اولیه

معاون ناشران بورس تهران با اعلام شرط آغاز عرضه های اولیه در سال جاری گفت: هنوز هیچ برنامه ریزی برای شروع عرضه ها در سال ۹۷ انجام نشده است. وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی بورس تهران مبنی بر عرضه اولیه 12 شرکت در سال جاری ، بتوان در صورت مطلوب بودن شرایط بازار این عرضه ها را عملی کرد.

ولراز

شرکت لیزینگ رازی، برنامه افزایش سرمایه 355 درصدی را اعلام کرد.تامین مالی 7.8 میلیارد تومانی"ولراز" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و جهت توسعه فعالیت شرکت صورت می گیرد.

شپترو

یکى از سهام گروه پتروشیمى که با بالا رفتن نرخ محصولات و دلار توانسته در گزارش تفسیرى زیان سنگین را تبدیل به ٩٥ ریال سود کند.همچنین با مجوز افزایش سرمایه ٣٠٠ درصدى از محل اورده تا پایان ماه جارى و افزایش سرمایه احتمالی  ٤٠٠ درصدى از تجدید ارزیابى میتواند یکى از سهام پر بازده در سال ٩٧ لقب گیرد.

مس

تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر سال 2017، 19 میلیون و 982 هزار و 700 تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در سال 2016 میلادی، 20 میلیون و 364 هزار و 900 تن بود. 10 تولیدکننده برتر مس شیلی، پرو، چین، امریکا، استرالیا، کنگو، زامبیا، مکزیک، اندونزی، کانادا هستند که بین 5.33میلیون تن تا 620هزار تن تولید سالانه دارند.
فولاد
به دنبال کاهش عرضه و افزایش قیمت الکترودهای گرافیتی از سوی تولیدکنندگان این کالا، کارشناسان و کارکنان خلاق فولاد مبارکه با ارائه و به کارگیری روشهای کارآمد توانستند میزان مصرف آن را در کوره های قوس الکتریکی شرکت به کمتر از ۱.۹۹ کیلوگرم بر تن مذاب برسانند.

ثعتما

شرکت سرمایه گذاری ساختمانی اعتماد گستر، برنامه افزایش سرمایه 200 درصدی را اعلام کرد."ثعتما" در نظر دارد در صورت اخذ موافقت سازمان بورس، 7.1 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به سرمایه فعلی بیفزاید.تامین مالی این شرکت سرمایه گذاری با دو هدف تامین نقدینگی جهت توسعه فعالیت و افزایش بازدهی مورد انتظار سهامداران اعمال می شود.

خگستر 

شنیده هایی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته به گوش می رسد  لازم به ذکر است خگستر چند روزی است که بانک پارسیان به عنوان فروشنده جدی سهم ظاهر شده است

بهبود شرایط بورس با کنترل بازار ارز

با کنترل درست بازار ارز و قاچاق محسوب شدن نگهداری و خرید و فروش ارز، عملا بازار ارز و به تبع آن سکه از بازارهای سرمایه گذاری حذف خواهند شد و دو رقیب اصلی بورس از مدار خارج خواهند شد و منابع  موجود بین بانک و مسکن و بورس سرریز خواهد شد.بنابراین به مرور شاهد بهبود وضعیت بورس، بازگشت رونق به بخش ساختمان خواهیم بود و اگر نرخ سود بانکی هم کنترل شود یکی از بی نظیر ترین دوره های بورسی به همراه رشد نسبی معاملات مسکن را در سال 97 و حتی سال های بعد شاهد خواهیم بود.

های_وب
مدیر عامل شرکت بورس تهران در مورد نتیجه استعلام سازمان بورس از جامعه حسابداران در مورد صورت های مالی شرکت های وب گفت: سازمان مکاتبه ای با جامعه حسابداران رسمی داشته است، پاسخی که از طرف جامعه در روزهای پایانی اسفند ماه به سازمان ارسال کرده است، از نظر سازمان شفاف نبوده و ابهام داشته است. لذا سازمان مجددا با جامعه حسابداران نامه نگاری کرده و درخواست نموده که جامعه نظر صریح و شفاف خود را در این مورد اعلام نماید.به گفته وی ظرف یکی دو هفته آینده و با اعلام نظر قطعی جامعه سازمان در مورد بازگشایی این نماد تصمیم گیری خواهد کرد.
فخوز
بر اساس اطلاعیه عرضه فولاد خوزستان، 5 هزارتن شمش تولیدی این شرکت برای تحویل در پایان اردیبهشت ماه با قیمت پایه 2325 تومان 22 فروردین ماه در بورس کالا عرضه می شود. باید به این نکته توجه کرد که بر اساس قیمت 515 دلاری شمش CIS و دلار 4200 تومانی، قیمت تمام شده واردات شمش به کشور بدون مالیات بر ارزش افزوده در حدود 2400 تومان می باشد و قیمت پایه 2325 تومانی نیز احتمالا بر همین مبنا تعیین شده است.

کنتورسازی

در پی چهارمین تصمیم مسئولان بورس برای فراهم کردن زمینه ای برای سهامداران حقیقی کنتورسازی ، فروش سهام این شرکت از 26 فروردین به مدت 4 روز کاری آغاز می شود.سهامداران حقیقی "آکنتور" می توانند برای فروش سهام خود علاوه بر فروش مرحله قبل مطابق شرایط، پس از مراجعه به یکی از شعب شرکت های کارگزاری عضو شرکت بورس تهران، نسبت به ارائه دستور فروش و تکمیل تعهدنامه واگذاری سهام اقدام کنند.فروش حداکثری 3 هزار سهم است. قیمت خرید هر سهم مبلغ 21075 ریال است.مهلت ورود سفارش فروش در سامانه در نماد "آکنتور2" از روز یکشنبه 26 فروردین به مدت 4 روز کاری از ساعت 8:30 الی 15 است.

توقف و انتقال برخی نمادها از تابلو پایه ب به تابلو پایه ج  
نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی دهدشت (دهدشت1)، پشم بافی توس (نتوس1)، سرمایه گذاری توسعه عمران زاگرس (ثزاگرس1)، تولیدی پلاستیک شاهین (پشاهن1)، پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر1)، سیمان ممتازان کرمان (سمتاز1)، ورزیران (کورز1)، نئوپان 22 بهمن (چنوپا1)، هنکل پاک وش (شوش1)، تامین مسکن جوانان (ثجوان1)، تولید خاک نسوز استقلال آباده (کباده1)، جوش و اکسی‍ژن ایران (فجوش1)، سرمایه گذاری ارزش آفرینان (وآفر1)، قند ارومیه (قاروم1)، کارخانجات پشم بافی افشار یزد (نشار1)، مالیبل سایپا (خلیبل1)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا1) و مهندسی فیروزا (تفیرو1) جهت انتقال به بازار پایه ج، در پایان معاملات امروز چهارشنبه متوقف می گردند.

سیمان
رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی شیراز و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مشوق‌های جدید صادرات سیمان فله برای پنج مقصد بنادر کشورهای قطر، کویت، عمان، هند و سریلانکا را اعلام نمود. براساس این نامه صادرات سیمان فله، به این کشور-ها از سه بندر عباس، امام و عسلویه مشمول تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه کرایه حمل و نقل و همچنین سه بار در ماه از بنادر ذکر شده صورت خواهد گرفت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی