---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 20 آبان 97 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار3

عرضه اولیه"کگهر"
شنبه 26 آبان در بازار دوم معاملات فرابورس، 615 میلیون سهم شرکت سنگ آهن گهر زمین در محدوده قیمتی 650 تا 680 تومانی هر سهم و سهمیه 6000 سهمی هر کد حقیقی و حقوقی از طریق کارگزاری بانک سپه به فروش می رسد.

غمارگ
شرکت مارگارین اعلام کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و همچنین بازار تقاضای محصولات روغن نباتی این شرکت پیش بینی می‌ شود عملکرد سالیانه منتهی به 30 آذر 97 از 85 میلیارد ریال زیان اعلام شده به 30 میلیارد ریال سود خالص تغییر یابد.
چفیبر
شرکت فیبر ایران با دریافت مجوز افزایش سرمایه 673 درصدی معادل 134.6 میلیارد تومان آماده برگزاری مجمع فوق العاده در آینده نزدیک شد.به این ترتیب سرمایه اسمی 20 میلیارد تومانی "چفیبر" از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به حدود 134.7 میلیارد تومان خواهد رسید و صرف اصلاح ساختار مالی و خروج از زیان و شمول ماده 141 قانون تجارت خواهد شد.
سایپا

مدیرعامل سایپا از قطع همکاری بانک های چینی خبر داد.

سهام عدالت

معاون اول رئیس جمهور از ارائه طرح آزادسازی سهام عدالت به مجلس جهت امکان فروش خبر داد و گفت: قیمت سهام دو میلیونی سهام‌عدالت با رشد 550 درصدی به حدود ۱۳میلیون تومان رسیده است.
قند نیشابور

شرکت قند نیشابور برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل سود انباشته را اعلام کرد.

سوئیفت

بانک مرکزی در واکنش به قطع دسترسی سوئیفت ۲۰ بانک به مردم قول داد قطع خدمات این شبکه مالی جهانی خللی در انجام مبادلات ارزی و فرایند تجارت خارجی نخواهد داشت.

بانکهای ایرانی در فهرست تحریم‌ ثانویه آمریکا و قطع دسترسی به شبکه سوئیفت

برخی بانک‌ها با ارسال نامه‌ای به شعب از قطع دسترسی به شبکه سوئیفت از ساعت ۱۴:۳۰ دوشنبه ۲۱ آبانماه خبر داده‌اند. بانکهای پاسارگاد، خاورمیانه، ایران زمین، کارآفرین، اقتصاد نوین، سرمایه، گردشگری، سامان، شهر، حکمت ایرانیان، رسالت، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، کفالت بانک، بانک همکاری های منطقه ای اسلامی، قرض الحسنه مهر ایران و کیش اینترنشنال بانک  قادر به استفاده از سوئیفت هستند.اما بانک مرکزی و بانک های تجارت،صادرات، سینا، پارسیان، انصار، ملت، آینده، پست بانک، دی، قوامین ، مهر اقتصاد ، سپه، ملی، توسعه صادرات، صنعت و معدن، ایران و ونزوئلا، EIH ، میربیزنس بانک روسیه و بانک کارگشایی آماده قطع دسترسی به سوئیفت شده اند.

سیمان

انجمن صنفی سیمان از درخواست معاون وزیر صنعت برای افزایش قیمت ۲۴ هزار تومانی هر تن سیمان پاکتی خبر داد.

تشتاد

صنایع تولیدی اشتاد ایران اعلام کرد قرارداد مربوط به ماشین کاری انواع دنده ها (یک، دو و کرانویل) با نیرو محرکه صنعتی در 97.08.19 برای مدت یکسال تمدید شده و با توجه به خرید انواع دنده از این شرکت و فروش محصولات ماشینکاری شده به آن ، مبلغ خرید و فروش انواع دنده یک و دو هرکدام 300 تومان و انواع دنده کرانویل 3800 تومان افزایش یافته اما این قرارداد عملا در روندعملیات سال جاری نسبت به سال قبل تغییری حاصل نخواهد کرد.

معافیت مالیاتی افزایش سرمایه

طبق شنیده ها معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در بودجه 98 هم لحاظ میشود.

سفاسی

شرکت فارسیت اهواز در نظر دارد دست به افزایش سرمایه دو هزار و 183 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی  (زمین های شرکت )بزند.

نفت

شرکت نفت هند و پالایشگاه مانگالور سفارش خرید ۹ میلیون بشکه نفت در ماه دسامبر به شرکت ملی نفت ایران دادند.

وحافظ

شرکت بیمه حافظ برنامه افزایش سرمایه سنگین 1130 درصدی را اعلام کرد."وحافظ" بنابه پیشنهاد هیات مدیره در نظر دارد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سرمایه فعلی را به 150 میلیارد تومان برساند.این تامین مالی درصورت موافقت سازمان بورس برای فعالیت در سرزمین اصلی و ارتقای سطح توانگری شرکت اعمال خواهد شد.

خنصیر

شرکت مهندسی نصیر ماشین مجوز افزایش سرمایه ۶۳ درصدی را از دو محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد.

شبصیر

شرکت پتروشیمی قائدبصیر به ازای هر سهم 685 ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 128 درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش 32 درصدی فروش و شناسایی 860.9 میلیون تومان سایر درآمدهای غیرعملیاتی است.

بایکا

شرکت کابل سازی ایران که با سرمایه 3.7 میلیارد تومانی در بازار پایه ج فرابورس حضور دارد،برنامه افزایش سرمایه 1238 درصدی را از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعلام کرد.این تامین مالی در صورت موافقت سازمان بورس جهت خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت اعمال خواهد شد.

فخوز

شرکت فولاد خوزستان افزایش سرمایه 45 درصدی را در برنامه دارد."فخوز" درصورت موافقت سازمان بورس سرمایه فعلی را به 2.1 هزار میلیارد تومان می رساند.این تامین مالی از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف بازیافت مخارج سرمایه ای خواهد شد.

سقف تراکنش‌های روزانه شتابی و غیرشتابی بانک ها

با تصمیم بانک مرکزی، از این پس سقف تراکنش انتقال وجه شتابی و غیرشتابی کارتی برای هر یک از پایانه های مجاز به جز کارت خوان شعبه ای، در هر شبانه روز 3 میلیون تومان تعیین شد .همچنین سقف تراکنش انتقال وجه شتابی و غیرشتابی کارتی برای پایانه کارت خوان شعبه ای برای هر کارت با شرط احراز هویت عینی و حضوری، 15 میلیون تومان و برای خرید از طریق کارت 50 میلیون تومان خواهد بود.

پارس الکتریک

شرکت کارخانجات پارس الکتریک، در راستای حمایت از تولید داخلی و استراتژی های تعریف شده بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط هیات مدیره ، در نظر دارد در 6 ماهه دوم سال 1397 برنامه تولید 20.000 دستگاه تلویزیون ال ای دی در سایزهای 32 و43 و 49 و55 اینچ را که مورد تصویب شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین (سهامدار عمده) نیز قرار گرفته، در دستور کار قراردهد که در این خصوص اقدام به حضور در نمایشگاه لوازم صوتی و تصویری در کشور چین نموده و با چندین شرکت تولید کننده تلویزیونهای ال ای دی مذاکره و اقدام به دریافت چندین نمونه تلویزیون در سایزهای فوق الذکر نموده است تا پس از انجام کنترل های کیفی مربوطه اقدام به خرید و تولید محصولات جدید و مورد پسند بازار داخلی نماید.

ذوب

شرکت ذوب آهن که هفته گذشته مجوز افزایش سرمایه 85 درصدی را از سازمان بورس دریافت کرده، زمان برگزاری دو مجمع عادی به طور فوق العاده و فوق العاده را اعلام کرد."ذوب" ابتدا ساعت 11 پنج شنبه اول آذر اقدام به برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده به منظور تائید کارشناسان منتخب هیات تعیین کارشناسان رسمی استان اصفهان جهت رعایت تبصره ماده 6 آیین نامه اجرائی تبصره 1 ماده 149 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1394 می کند.سپس در ساعت 11:30 در مورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه و تبدیل سرمایه اسمی از 3.31 به 6.15 هزار میلیارد تومان تصمیم گیری می شود.

عطرین نخ قم

با توجه به تولید اندک نخ های گروه DLY در کشور و امکان تولید این نوع نخ ها توسط شرکت و همچنین در راستای سیاست تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر, تصمیم بر آن شد تولید این گروه از نخ ها با دنیر پایین و تعداد تاب بالا در برنامه تولیدی شرکت قرار گیرد . از این رو در ابتدا نخ هایی با تعداد تاب 800 و دنیر 100 از این گروه تولید خواهد شد. نخ های DLY همانند نخ ها FDY نخ های کاملا کشیده شده ، تثبت شده و تابیده شده است و تنها تفاوت آن طرح دار بود آن است به این شکل که نخ در طول خود دارای نقاط نازک و ضخیم است که در محصولات با طرح های خاص مثل پرده ، رومیزی و پوشاک بکار می رود.

آخرین مهلت فعالان بازار سرمایه برای ثبت نام در سامانه سجام

شرکت سپرده گذاری مرکزی به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به ویژه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصا سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) را اعلام کرده است.با توجه به الزام ثبت نام کلیه سهامداران در سامانه  سجام و عدم دریافت خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق سرمایه گذاری پس از دی ماه سال جاری،کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی جهت پیشگیری از غیرفعال شدن کد بورسی در اسرع وقت با مراجعه به لینک https://dara.csdiran.com باید اقدام به ثبت نام کنند.با راه اندازی این سامانه هر شخص، تنها با یک بار شناسایی و ثبت اطلاعات امکان برخورداری از کلیه خدمات بازار سرمایه را خواهد داشت و محرمانگی اطلاعات اعلامی از سوی اشخاص، در چارچوب قوانین و مقررات حاکم، محفوظ خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی