---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 18 تیر ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار2

عرضه اولیه"ولپارس"

چهارشنبه 18 تیر ،20 درصد از سهام لیزینگ پارسیان معادل 400 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 300 سهم با دامنه قیمت 300 تا 320 تومان به عموم واگذار خواهد شد .زمان سفارش گیری سهام "ولپارس" برای اولین بار در دو روز و بخاطر جلوگیری از اختلال سامانه معاملات ، سه شنبه از ساعت 13 تا 16 و چهارشنبه از ساعت 8 تا 10:30 می باشد.

کفپارس
مجمع فوق العاده شرکت فرآورده های نسوز پارس با دستور جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه با حضور 51.4 درصدی سهامداران در محل شرکت برگزار شد.در این مجمع با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 1520 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مورد موافقت سهامداران قرار گرفت."کفپارس" به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از 10 به 161.9 میلیارد تومان رساند.

بکام
مجمع فوق العاده کارخانجات تولیدی شهید قندی بعداز ظهر سه شنبه با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه با حضور 66.5 درصد سهامداران در محل شرکت برگزار شد.در این مجمع با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 1240 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مورد موافقت سهامداران قرار گرفت.

تلیسه

شرکت دامداری تلیسه نمونه از برنامه افزایش سرمایه 1327 درصدی خبر داد."تلیسه" در نظر دارد سرمایه فعلی را در صورت موافقت سازمان بورس از 35 به 499.3 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت مالکانه شود.

ساراب

شرکت سیمان داراب مجوز افزایش سرمایه 40 درصدی را از سازمان بورس گرفت ."ساراب" سرمایه فعلی را از 90 به 126 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت از محل جذاب سود انباشته اعمال می شود تا صرف جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و خرید تجهیزات جدید جهت تولیدات شود.

دارا یکم
نماد معاملاتی صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم (دارا یکم) از یکشنبه 15 تیر تا اطلاع ثانوی در زمان جلسه معاملاتی (8:30 الی 12:30) معامله نخواهد شد.زمان انجام معامله در صندوق سرمایه گذاری دارا یکم از ساعت 12:35 تا 13:45 و دوره سفارش گیری از ساعت 12:35 تا 12:45 است.

چکاپا

با موافقت هیات‌ پذیرش با پذیرش سهام شرکت کاغذ پارس در بورس تهران (انتقالی از بازار دوم فرابورس) و با توجه به احراز موارد تعیین شده در مصوبه‌‌ از 17 تیر،  "چکاپا" با پلاک 543 و در بخش ساخت کاغذ و محصولات کاغذی در بازار دوم معاملات بورس درج شد.

تاصیکو

سرمایه گذاری صدر تامین، مجوز افزایش سرمایه 55 درصدی را از سازمان بورس گرفت."تاصیکو" سرمایه فعلی را از 2 هزار به 3.1 هزار میلیارد تومان می رساند. 900 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 200 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال می شود تا قادر به تحصیل سهام و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر شود.

وسرمد

شرکت بیمه سرمد پیرو تصمیمات مجمع فوق‌العاده در 30 خرداد سال 98 مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از 150 به 250 میلیارد تومان در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از 210 به 250 میلیارد تومان اقدام کند.هیات مدیره "وسرمد" درصدد است به منظور انجام افزایش سرمایه 19 درصدی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اقدام کند.

اتکای

شرکت بیمه اتکایی ایرانیان از برنامه افزایش سرمایه 23درصدی خبر داد."اتکای" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 325 به 400 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این بیمه فرابورسی از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها با هدف اصلاح و بهینه سازی ساختار مالی و تقویت ظرفیت های عملیاتی اعمال خواهد شد.

قاروم

شرکت قند ارومیه از دستور کار خارج شدن برنامه افزایش سرمایه خبر داد."قاروم" اعلام کرد: باتوجه به عدم آماده سازی به موقع مدارک و مستندات افزایش سرمایه این شرکت، صدور مجوز از دستور اداره بورس خارج شد.

رتاپ
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان از برنامه افزایش سرمایه 65 درصدی خبر داد."رتاپ" درصدد است سرمایه فعلی را از 364.3 به 600 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته با هدف تامین منابع مالی و توسعه فعالیت ها اعمال خواهد شد.

صندوق سرمایه‌گذاری-دارا یکم

بورس تهران با صدور اطلاعیه ایی مهم از تعیین دامنه نوسان روزانه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله سهامی و مختلط خبر داد که از دوشنبه آینده با ۱۰ درصد اعمال می شود.

قیمت سیمان

به دنبال مخالفت سازمان حمایت، مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیمان باطل و فقط تولیدکنندگان امکان افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت ها را پیدا کردند.

چکاوه

شرکت کاغذسازی کاوه از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 180 درصدی خبر داد."چکاوه" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 25 به 70 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد به منظور تامین سرمایه در گردش و حفظ توان تولیدی شود.

کپشیر

شرکت پشم شیشه ایران از برنامه افزایش سرمایه 233 درصدی خبر داد."کپشیر" درصدد است سرمایه فعلی را از 15 به 50 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف انتقال کارخانه تولید پشم شیشه از محل فعلی واقع در شهرستان شیراز به مکان جدید واقع در منطقه ویژه اقتصادی خواهد شد.

وایرا

شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی را از سازمان بورس گرفت ."وایرا" سرمایه فعلی را از 44 به 88 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس از محل سود انباشته اعمال و صرف سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و غیر بورسی و عدم خروج وجه نقد می شود.

ممسنی و کازرو
دو پتروشیمی ممسنی و کازرون از برنامه افزایش سرمایه 90 و 114 درصدی خبر دادند."ممسنی" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 139 به 264.7 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس از محل آورده نقدی سهامداران با هدف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر اعمال خواهد شد."کازرو"هم درصدد است سرمایه فعلی را از 123 به 263.7 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس از محل آورده نقدی سهامداران اعمال خواهد شد تا صرف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر شود.

بترانس
شرکت ایران ترانسفو از موافقت سهامداران عمده با برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و انجام اقدامات لازم خبر داد."بترانس" اعلام کرد: در راستای شفافیت ارزش دارایی ها و بهبود ساختار مالی، هیات مدیره با کلیات برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به شرط اخذ موافقت سهامداران عمده(اکثریت سهامداران) موافقت کرده که با توجه به کسب موافقت آنها اقدامات لازم جهت انجام مراحل قانونی این مصوبه در دستور کار قرار گرفت.

بایکا

شرکت کابل سازی ایران از انعقاد قرارداد 13.3 میلیارد تومانی تامین کابل های سربی شرکت پایندان خبر داد ."بایکا" برای تامین کابل های سربی بابت پروژه احداث تلمبه خانه 5 خط لوله 42 اینچ نفت خام کوره جاسک بصورت ای پی سی سی، 10 خرداد با شرکت پایندان قراردادی به مبلغ 13.3 میلیارد تومان منعقد کرده که از 4 تیر ماه اجرا می شود.60درصد مبلغ کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت پس از انعقاد قرارداد در قبال اخذ ضمانتنامه بانکی و 40 درصد الباقی پس از بازرسی نهایی کل موضوع قرارداد و تایید بازرس شخص ثالث پیش از حمل تسویه می شود.

اتکام

شرکت بیمه اتکایی امین از برنامه افزایش سرمایه 18 درصدی خبر داد."اتکام" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 330 به 390 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا قادر به سرمایه بیشتر جهت نگهداری ریسک های بیمه ای بزرگ در داخل شود.

اوان
شرکت مبین وان کیش از تجهیز یکی از طبقات برای اجاره سرور و فضای دیتا سنتر به شرکت صفر و یک پرداز و کسب درآمد خالص سالانه یک تا 2.4 میلیارد تومانی خبر داد."اوان" اعلام کرد: با توجه به استفاده بهینه از ساختمان اداری در راستای ایجاد درآمد از فضای مازاد، شرکت اقدام به تجهیز یکی از طبقات برای اجاره سرور و فضای دیتا سنتر به شرکت صفر و یک پرداز کرده که این قرارداد به مدت یک سال و در صورت توافق قابل تمدید خواهد بود.از محل انعقاد این قرارداد با توجه به امکانات فنی تامین شده درآمد خالصی در حدود یک تا 2.4 میلیارد تومان سالانه برای شرکت به همراه خواهد داشت. این درآمد در گزارشات صورت های مالی میاندوره ای در سر فصل درآمدهای غیر عملیاتی منعکس خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی