---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 12 دی 96 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عرضه اولیه تبرک

گروه کارخانجات صنعتی تبرک، از دیروز در فرابورس درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه ایستاد.

استاندارد خودروها

معاون سازمان ملی استاندارد گفت: تمام خودروهای تولیدی یا وارداتی اگر تا ابتدای دی سال ۹۷ گواهی تایید نوع دریافت کنند، برای گذراندن استاندادهای ۸۵ گانه یکسال فرصت خواهند داشت.

سهمیه‎بندی بنزین

درپی مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با بنزین ۱۵۰۰ تومانی و اصرار دولت برتغییر قیمت، پیشنهاد سهمیه‌ بندی و فروش دونرخی بنزین که رئیس مجلس هم بر آن تأکید کرده، به‌طور جدی مطرح شده است.

قشیر
مدیرعامل قند شیروان، قوچان و بجنورد که مشمول لغو پذیرش فرابورسی است از برنامه های مثبت برای بهبود وضعیت خبر داد.

اخراج شپلی و شمواد
پلی اکریل و زیرمجموعه مهم آن یعنی تولید مواداولیه الیاف مصنوعی هم از بورس اخراج شدند.طبق مصوبه هیات پذیرش اوراق بهادار، " شپلی و شمواد" از شنبه آینده 16 دی از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران حذف و آماده انتقال به بازار پایه فرابورس ایران ( بدترین و پرریسک ترین بازار) می شوند."شپلی" از 22 شهریور به دلیل برگزاری دو مجمع سالانه و فوق العاده با توقف نماد روبرو بوده و مالک بیش از 40 درصد "شمواد" است.هیات پذیرش بورس تهران این دو شرکت را از چند ماه پیش حایز ادامه حضور در بورس ندانسته و مهلتی برای هم اعتراض تعیین کرده بود که به اتمام رسید.

غفارس

نماد معاملاتی شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز شنبه مورخ 16/10/1396، در پایان معاملات امروز متوقف می گردد.

اینستاگرام و تلگرام

یک منبع آگاه از رفع فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل وجود نداشتن نمونه مشابه داخلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: انتظار می رود تلگرام به صورت دائمی فیلتر و از دسترس خارج شود.

جهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

براساس تصمیم‌گیری‌ها به دلیل مصرف پایین بنزین و آلایندگی کم خودروهای هیبریدی، دولت به عنوان مشوق، تعرفه 4 درصدی را برای واردات این نوع خودروها در نظر گرفته بود، اما در دستورالعمل جدید این رقم به 45 درصد رسیده که رشد 11 برابری یا 1000 درصدی را نشان می  دهد.

ارفع

شرکت آهن و فولاد ارفع که پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده 31 خرداد سال گذشته برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی از 199.4 به 400 میلیارد تومان در دو مرحله را تصویب کرد و در مرحله اول با اخذ مجوز سازمان بورس سرمایه را به 299.4 میلیارد تومان رساند،حال برنامه افزایش سرمایه 34 درصدی را اعلام کرده تا درصورت اخذ مجوز 400 میلیارد تومانی شود. بدین ترتیب،تامین مالی "ارفع" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف تسویه بدهی ها،صرفه جویی در تحمل هزینه های مالی و آثار احتمالی تسعیر ارز اعمال می شود.

عرضه اولیه"وپسا"در بازار پایه

سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس قرار بود با عرضه اولیه 10 درصدی در سوم تیر، اولین واگذاری سال جاری باشد اما در پی اعلام ابهاماتی در مورد وضعیت مالی و عملیاتی توسط برخی فعالان، جلسه ایی توسط مدیران فرابورس برگزار و در نهایت مقرر شد این عرضه تا اطلاع ثانونی به تعویق بیفتد.حال پس از تعویق 7 ماهه ، این شرکت با نماد "وپسا" ، مجددا" در گروه پیمانکاری صنعتی در فهرست نرخ های بازار پایه فرابورس درج شد تا شاید عرضه اولیه 10 درصدی این شرکت 250 میلیارد تومانی در روزهای آتی رخ دهد.

خزر

شرکت فنرسازی زر که به علت زیانده شدن عملکرد شرکت طی دو سال متوالی مشمول فرایند تعلیق شده،درصدد است با افزایش سرمایه 60 درصدی،سرمایه را به 79.9 میلیارد تومان برساند. "خزر" این تامین مالی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی جهت جلوگیری از خروج وجه نقد،کاهش هزینه های مالی و اصلاح ساختار مالی صورت می دهد.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی