---------------------------------- ---------------------------------- سود سالانه هر نفر در سهام عدالت اعلام شد :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات
رئیس سازمان خصوصی سازی ، پوری حسینی تعداد مشمولان قطعی سهام عدالت را 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر و فوت حدود 2 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: تا امروز 22 میلیون نفر وارد سامانه شدند و وضعیت خود و سود تعلق گرفته را مشاهده کردند که رکورد جهانی به حساب می آید.

وی ادامه داد : به مشمولان سهام عدالت بعد از 10 سال اعلام شد چه مقدار سود به آنها تعلق گرفته که برای افراد مختلف متفاوت است. برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این رقم 1 میلیون تومان و برای دیگر افراد 530 هزار تومان است.

در این میان 60 شرکت سرمایه پذیر داریم که از یک درصد تا 90 درصد به سبد سهام عدالت اختصاص یافته و نکته مهم اینکه در حال حاضر سهم هیچ شرکتی متعلق به هیچ یک از مشمولان نیست.

این مقام مسئول گفت: سود سهام عدالت تا 10 سال به حساب خزانه واریز می شد اما از این پس این سود به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

کمترین سود در طول 3 سال گذشته 4 هزار میلیارد و بیشترین سود 7 هزار میلیارد بوده که بین 49 میلیون نفر تقسیم می شود. برهمین اساس، میانگین سود هر نفر حدود 90 هزار تومان است

به گفته پوری حسینی تا امروز هیچ برگه سهمی بین مشمولان توزیع نشده و اجازه خرید و فروش تا زمان تعیین شرکت های واسط داده نشده است.

پور ابراهیمی نیز گفت: در 10 سال گذشته جز سود اندک، مردم از این سهام عدالت هیچ خیری ندیدند. دو میلیون نفر از صاحبان سهام عدالت فوت شده اند. سود یک میلیونی آنها چه می شود. پایان سال 95 پایان وعده 10 ساله دولت است و دولت در سال 96 باید سود توزیع کند.

وی افزود: 3.6 هزار میلیارد تومان عایدی سهام عدالت است که 50 درصد آن برای مردم و نیم دیگر برای دولت است.با تقسیم سود سال و ماه، بطور میانگین در سال 36 هزار تومان و ماهیانه 3 هزار تومان و به اندازه دو نان سنگک به سهامداران بیشتر نمی رسد.

به گفته وی اول همین اسفند ماه دولت شرکت های سود ده را از جزء 60 شرکت سهام عدالت خارج و شرکت های دیگری را جایگزین کرد که مطالبات مردم باید در قالب طرح یا لایحه باید ارائه شود. برخی وزرا باید پاسخگوی این اتفاقات توزیع سهام عدالت باشند که چرا بدون اجازه سهام دار 7 شرکت پالایشگاهی از فهرست شرکت های سودده خارج می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه موتور محرک اقتصاد در دنیا تجمیع منابع است، ادامه داد : سود حاصله به کدام حساب واریز می شود؟ اگر دولت جوانب را پیش بینی نکند نمی تواند جوابگوی مردم باشد.
پورابراهیمی گفت: ساختار توزیع سهام عدالت اشتباه است عملا سودی دست مردم نمی رسد. باید مردم آزاد سازی و توزیع سهام عدالت را ببینند.
به گفته وی جمع بندی کمیسیون اقتصادی مجلس پس از صحبت های وزیر صورت خواهد گرفت و کمیسیون تطبیق نتیجه محاسبات سود و زیان سهام داران را مشخص خواهد کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی