---------------------------------- ---------------------------------- رفع مشکلات ایران ترانسفو :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

فریدون احمدی نماینده زنجان و طارم در مجلس با اشاره به واگذاری بلوکی سال گذشته سهام ایران ترانسفو به خانه ملت گفت: نماینده کارگران و برخی دیگر معتقدند خصوصی‌سازی ایران ترانسفو براساس اصول پایه‌ای صورت نگرفته است. دراین خصوص منتظر ارائه مستندات برای بررسی موضوع واگذاری هستم و به محض دریافت مستندات پیگیری ها در این خصوص انجام می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه از دولت و وزیر اقتصاد درخواست می شود، درخصوص واگذاری این شرکت توضیح دهند تا اوضاع آن ساماندهی شود، افزود: کارگران با هوشیاری اجازه سوء استفاده به افرادی که به دنبال مقاصد دیگر هستند را نمی دهند.

احمدی با بیان اینکه سهامدار این شرکت بیش از 30 درصد سهم خریداری کرده، افزود: این سهم در بازار سرمایه ارائه شده و این سهامدار سرمایه وارد بازار کرده اما این بنگاه به طور 100 درصد به سهامداران واگذار نمی‌شود و در این راستا برای هیأت مدیره باید فرد واجد شرایط منصوب شود.

وی با اشاره به اینکه اهلیت سهامداران باید توسط وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی احراز می‌شده، ادامه داد: اهلیت سهامدار ایران ترانسفو افرادی که به هیأت مدیره معرفی می‌کند مشخص می‌شود. بنابراین باید افرادی در هیأت مدیره مشخص شوند که موضوعات کلان اقتصاد و صنعت کشور را بشناسند و با نیروی انسانی کار کرده باشند، بنگاه بزرگ  و سرمایه فراوان دیده و مسائل رقابت ملی و بین‌المللی را دیده باشد.

احمدی ادامه داد: سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی باید برانتخاب هیأت مدیره این شرکت نظارت و رعایت ملاحظات ملی را در انتخاب هیأت مدیره کنترل کند.

اولویت کاری سهامداران

این نماینده با بیان اینکه ایران ترانسفو به بخش خصوصی واگذار نشده تا صنعت کوچک شود، افزود: هدف از واگذاری ها شکوفایی اقتصاد است، بنابراین صنعت در ایران ترانسفو باید رونق پیدا کرده و تعداد شاغلان آن افزایش پیدا کنند و گستردگی بازار و تنوع محصولات ایران ترانسفو باید اولویت کاری سهامداران این کارخانه باشد.

احمدی با تاکید براینکه اصل 44 که به عنوان خصوصی‌سازی برای شکوفایی اقتصاد کشور مطرح شده باید در جامعه احساس شود، ادامه داد: نیروی انسانی محور تولید است و باید به نقش نیروی انسانی در تولید واقف بود. بنابراین سهامداران ایران ترانسفو باید به نیروی انسانی به عنوان محور تولید و توسعه نگاه کنند. در حال حاضر پرسنل ایران ترانسفو درمورد اشتغال خود نگرانی‌هایی دارند که باید به طور جدی رفع شود و به مطالبات به حق آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه سهامداران ایران ترانسفو باید شبهات پیش آمده را رفع کرده و یک اقدام جدی و سازنده برای رفع این مشکلات انجام دهند، ادامه داد: سهامداران جدید شرکت باید نگاه توسعه‌ای خود را به این صنعت در عمل ثابت کنند. اینکه سهامدار زمین‌های این کارخانه را برای تسویه بدهی‌های خود بفروشد، اقدامی غیراصولی است. البته سهامداران اعلام کرده‌اند به دنبال چنین موضوعی نیستند و تنها اقلام مازاد برای تأمین سرمایه در گردش در راستای تولید به فروش می‌رسد اما این اقدام و ایجاد چنین فضایی برای بسیاری از افراد قابل توجیه نیست.

احمدی با بیان اینکه بهبود تدریجی باید مبنای فعالیت ایران ترانسفو قرار گیرد تا سهامداران و پرسنل منفعت بیشتری نصیب‌شان شده،صنعت توسعه یافته و پایدار شود، افزود: ایران ترانسفو با همین تعداد پرسنل واگذار شده و قرار نیست فضای دیگری در این شرکت ساخته شود. همچنین ایران ترانسفو واگذار نشده که تولید آن متوقف شود و این شرکت باید از شرایط پساتحریم برای سرمایه‌گذاری مشترک، توسعه محصول و بازار استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه احترام به سرمایه‌گذار یکی از مهمترین اصول خصوصی سازی است، ادامه داد: مشکلات تولید باید در چارچوب قانون، برپایه تولید ، محور قرار دادن نیروی انسانی، ملاحظات مربوط به توسعه و فضای سرمایه‌گذاری رفع شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شهر زنجان باید یکی از قطب‌هایIT  کشور تبدیل شود،بیان کرد: در حال حاضر بهترین نیروهای تحصیلکرده و جوان کشور در ایران‌ ترانسفو مشغول به فعالیت هستند که باید اسباب ارتقای آنها فراهم شود. در راستای شبهات ایجاد شده در واگذاری پیگیری های لازم صورت می گیرد و نتیجه آن به استحضار مردم می‌رسد.

احمدی با تاکید براینکه از آنجاکه این شرکت توسط قانون واگذار شده هرنوع تصمیم دیگری باید در چارچوب قانون انجام شود، افزود: موضوع واگذاری از وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری می‌شود و دولت نیز باید برای بدهی پیمانکاران چاره‌ای جدی بیندیشد.ایران ترانسفو از شرکت مپنا و از سیستم دولت رقم قابل توجهی حدود 1000 میلیارد تومان طلب دارد که این رقم ثابت است اما بدهی ایران ترانسفو به برخی بخش ها با کارمزد و جرائم محسوب می‌شود. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند این بنگاه آسیب می‌بیند. در تمامی امور کشور فصل‌الخطاب قانون است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی