---------------------------------- ---------------------------------- رعایت نکردن ماده قانونی در تعدیل ۸۰۶ درصدی"کگاز" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شرکت شیشه و گاز از تک سهم های نوسانی حاضر در بورس است که پیش از این اولین سود سال مالی اسفند جاری را 257 ریال پیش بینی کرده بود اما در اصلاحیه ایی ، این متغیر مهم را با رشد خیره کننده 806 درصدی به 2328 ریال افزایش داده که از قرار معلوم غیر عملیاتی و ناشی از محاسبه زمین ها است.

 "کگاز" با سرمایه 25 میلیارد تومانی دارای سه سهامدار حقوقی و شامل گسترش پایاصنعت سینا با 51 درصد، سرمایه گذاری ملی ایران با 16.8 و بنیاد مستضعفان با 7.6 درصد مالکیت است که مجمع سالانه را با حضور 77 درصدی سهامداران برگزار کرد.

در مجمع این شرکت و به رغم وجود حدود 110 میلیون تومان سود خالص و 26 میلیون تومان سود انباشته، بر خلاف ماده 90 اصلاحیه قانون تجارت مبنی بر تقسیم سود حداقلی 10 درصد عمل شد و سودی تقسیم نشد.

هیات رئیسه مجمع برای توجیه این تصمیم به بندهای 4 و 5 گزارش حسابرس مبنی بر احتساب ذخیره استناد کرده اما ذخیره گرفتن بر حساب های بسته شده سال 94 در عمل بی معنا بوده و امکان پذیر نیست.

از سوی دیگر هر گند سود تقسیمی 10 درصدی این شرکت مبلغ ناچیزی را شامل می شود ولی رعایت قوانین و مقررات باید همواره مدنظر کرد. به طوریکه برخی شرکت ها با هدف رعایت اماده 90 اصلاحیه قانون تجارت ، کمترین سود و حتی سود یک ریالی را تصویب کرده اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی