---------------------------------- ---------------------------------- رشد 106 درصدی سود "شنبدر" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

پالایشگاه بندرعباس که اقدام به تعدیل 53 درصدی سود (از 165 به 245 ریال) در عملکرد 6 ماه اول سال جاری کرده بود، بعد از پوشش سود 408 ریالی در عملکرد 9 ماهه معادل 167 درصد که دیروز اعلام شد، سود جدید هر سال مالی را اعلام کرد.

"شبندر" با سرمایه بیش از 1.38 هزار میلیارد تومانی ، این متغیر را با 106 درصد افزایش نسبت به سود 245 ریالی قبلی، 505 ریال در نظر گرفته و پیش بینی جدید را با مفروضات 8 گانه  اعلام کرد:

الف) افزایش نرخ نفت خام، میعانات گازی، و فرآورده‌های نفتی نسبت به پیش‌بینی اولیه، به دلیل افزایش نرخ بین‌المللی موارد ذکر شده بوده است.

ب) نرخ ارز برای ماه های فروردین لغایت بهمن،معادل میانگین نرخ بانک مرکزی برای ماه های یاد شده و برای  اسفند، با احتساب  افزایش بهمن نسبت به دی ماه، 32.382 ریال فرض شده است. با توجه بهاین مفروضات، میانگین نرخ تسعیر ارزدر سال 1395 ، برابر با 31.382 ریال خواهد بود.

ج) نرخ خرید  انواع نفت خام و میعانات گازی در دوره پیش‌بینی، براساس میانگین صورتحساب‌های دریافتی از شرکت ملی پالایش و پخش در هشت ماه اول سال 95 و ماه آذر نشریه‌ی پلاتس و به ترتیب 39.67 و 40.65 دلار برای نفت خام و میعانات گازی منظور شده است.

د) نرخ فرآورده‌های اصلی، بر اساس نرخ نرخ گذاری وزیر محترم نفت، و نرخ فرآورده های ویژه و نفتا، بر اساس نرخ های اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برای فروردین لغایت آذر محاسبه و منظور شده است. شایان ذکر است نرخ‌های اعلامی اعم از مصوبه‌ی وزیر نفت وشرکت ملی پخش، بر اساس میانگین نشریه پلاتس محاسبه و به شرکت‌های پالایشی و بورس کالا اعلام می‌شوند.

ه) کارمزد صادرات (2درصد فروش های صادراتی، ارزی وبنکرینگ) معادل 37 درصد از هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی شرکت است.

و) نرخ های اعلامی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش، با توجه به شاخص کیفیت محصولات محاسبه و به شرکت اعلام گردیده است.

ز) کلیه‌ محاسبات بر اساس نرخ‌های اعلامی از سوی شرکت ملی نفت، شرکت ملی پالایش و پخش، و مفروضات فوق‌الذکر انجام شده است و همچون سال‌های گذشته، احتمال تغییر اطلاعات دریافتی و در نتیجه تغییر پیش‌بینی سود و زیان وجود دارد.

ح) با توجه به اهمیت راه‌اندازی طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین، برنامه‌ی تعمیرات اساسی پیش‌بینی شده در سه ماه پایانی 1395، به نیمه‌ی دوم سال 1396 موکول گردیده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی