---------------------------------- ---------------------------------- دو علت اصلی افزایش تقاضا در گروه ساختمانی :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

سهام شرکت های فعال در گروه انبوه سازی در حالی طی روزهای اخیر با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند و دیروز به صورت دسته جمعی با صف خرید سهام همراه شدند که بسیاری از فعالان بازار سرمایه و کارشناسان معتقدند که افزایش حجم معاملات در نیمه اول سال جاری موجب شده تا بخشی از نقدینگی به سمت این گروه سوق یابد.

در همین ارتباط، مدیر سرمایه گذاری های شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن عنوان کرد:

موج افزایش تقاضا برای خرید سهام در گروه انبوه سازی طی چند روز اخیر آغاز شده بود و این مجموعه در این مدت اقدام به حمایت از سهام زیر مجموعه های خود کرده است. به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی توجه سهامداران به شرکت های فعال در این گروه ارزنده بودن قیمت سهام آنها پس از تجربه یک دوره نزول است. چرا که شاخص این گروه طی ماه های اخیر حدود 17 درصد افت یافته است.

حمزه علی میر فندراسکی به افزایش حجم معاملات در بازار مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که حجم معاملات طی سه ماهه تابستان سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته و بخشی از فروش واحدهای قراردادهای شرکت های ساختمانی در نیمه اول امسال فروش رفته است.

علاوه بر این، طی شش ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته حجم فروش در شرکت های زیر مجموعه شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن همچون "ثشرق"، "ثغرب"، "ثالوند" و "ثپردیس" مناسب ارزیابی می شود و بطور کلی سیاست و برنامه کلی این شرکت و زیر مجموعه های آن بر این اساس بنا نهاده شده که پرتفوی قابل عرضه در دوره افزایش تقاضا برای خرید مسکن در اختیار شرکت قرار داشته باشد.

وی کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن به 9.5 درصد و برای بافت فرسوده به 8.5 درصد را به عنوان یکی دیگر از دلایل ایجاد رونق در حجم معاملات بازار مسکن اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب شده تا تقاضا برای ثبت نام دریافت وام مسکن افزایش یابد چرا که در حالی پیشتر روزانه کمتر از 200 ثبت نام جهت دریافت وام مسکن انجام می شده که این رقم به 350 رسیده است و تاکنون ثبت نام 70 هزار متقاضی دریافت وام انجام پذیرفته است.

مدیر سرمایه گذاری های شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه شرکت های زیر مجموعه "ثمسکن" حتی در دوران رکود بازار مسکن پروژه های خود را متوقف نکرده و حتی پروژه های جدید نیز تعریف نموده اند، در این خصوص ابراز داشت: طی سال جاری شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران اجرای پروژه مسکونی 300 واحدی بامداد را آغاز کرده و شرکت سرمایه گذاری الوند نیز با تأسیس زمین و ساختمان نارون پس از دریافت مجوزهای لازم پروژه احداث 144 واحد مسکونی را در سال جاری در برنامه های خود قرار داده است.

در کنار آن "ثپردیس" در حال اجرای پروژه اداری تجاری سپهر تهران پارس است که تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است و دو تا سه پروژه مسکونی نیز تعریف نموده و پروژه های جدید دیگر نیز در دست بررسی دارد.

میرفندراسکی با اشاره به پروژه های شرکت های سرمایه گذاری مسکن شمالشرق و شمالغرب در این خصوص اظهار داشت: "ثشرق" چندین پروژه بافت فرسوده همچون مهیا، رواق دو و نارجستان را در دست انجام دارد که مراحل اجرای آنها از سال جاری آغاز شده است. علاوه بر این، "ثغرب" در کنار برخی از پروژه ها که از سال های گذشته در دست اجرای داشته پروژه جدید رشدیه شامل چهار قطعه 200 واحدی دارد که کار ساخت تعدادی از آنها آغاز شده و تعدادی نیز از ماه های آتی شروع می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تعدیل مثبت سود برآوردی زیرمجموعه های "ثمسکن" در نیمه دوم سال جاری وجود دارد، گفت: سال مالی اغلب شرکت های ساختمانی پایان شهریور ماه است و با توجه به اینکه تبعات مثبت ناشی از اجرای قراردادها و فروش واحدها در نیمه دوم سال جاری نمود پیدا می کند، می توان گفت آثار مثبت ناشی از این امر در گزارش های عملکرد سال مالی 96 شرکت ها نمایان خواهد شد. آنچنان که برخی از زیر مجموعه ها همچون "ثالوند" و "ثپردیس" این موضوع را در بودجه سال مالی 96 خود لحاظ کرده اند و پیش بینی درآمد سال مالی آینده خود را با رشد سودآوری ارائه نموده اند. حال آنکه امکان رشد سودآوری شرکت ها در ماه های آتی در پی تداوم افزایش حجم معاملات و گردش نقدینگی در بازار مسکن دور از انتظار نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی