---------------------------------- ---------------------------------- درخواست افزایش سرمایه 150درصدی"خاهن" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌ درحالی پیش از این در اوایل آبان و اواخر بهمن سال گذشته برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را مطرح کرده بود که در سومین دفعه این برنامه را تغییر داده و به رغم ایجاد مشکلاتی در افزایش سرمایه 400 درصدی سال 92 ، بار دیگر این موضوع را پیگیری کرده است.

هیات مدیره "خاهن" این بار در جلسه 26 اسفند سال گذشته تصویب کرده که سرمایه 32 میلیارد تومانی این شرکت از مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به بیش 80 میلیارد تومانی برسد که معادل 150 درصد است.

این درحالی است که با توجه به مشمول شدن مالیات تا 25 درصدی برای مازاد تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها از یک سو و مسائلی که این شرکت در گذشته برای سهامداران ایجاد کرده ، باید دید که سازمان بورس به درخواست افزایش سرمایه 150 درصدی "خاهن" چه پاسخی می دهد؟

پیش از این غلامرضا ابوترابی رئیس نظارت برانتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس 17 آبان ماه گفته بود: مدیران شرکت طبق روال جاری، صرفا" درباره برنامه افزایش سرمایه شفاف سازی کرده اند و تاکنون مدارک و مستنداتی ارایه نداده اند. نکته دوم این است که پیش از این هم درخواست افزایش سرمایه مطرح شده بود که به دلیل عدم پیگیری مسئولان و مدارک، پرونده ایی برای آن تشکیل نشد و برگشت داده شد. اما نکته سوم و مهم است سازمان بورس مسائل قبلی این شرکت در افزایش سرمایه 400 درصدی و بروز مشکلاتی در واریز وجه به حساب سهامداران مشمول را مدنظر قرار داده و در صورت ارایه مدارک و مستندات برای افزایش سرمایه ، این موارد را حتما" در تصمیم گیری ها لحاظ خواهد کرد.

این شرکت بعد از افزایش سرمایه 400 درصدی ، بعد از ماه ها از طرح مشکل حق تقدم ها، از 6 دی سال 93 حاضر به واریز 429 ریال به هر سهم شده اما بنابر اعلام مدیران این شرکت ، تا اواخر دی 93 حدود دو سوم سهامداران مشمول، شماره حسابی به شرکت نداده بودند.

بهمن 92 بود که بعد از افزایش سرمایه 400 درصدی این شرکت و عدم مشارکت سهامدار 27 درصدی و عدم فروش سهام حق تقدم های استفاده نشده، شرکت تامین سرمایه امین نسبت به تامین حدود 16 میلیارد تومان نقدینگی جهت ثبت افزایش سرمایه اقدام کرد اما پس از بازگشایی نماد معاملاتی "خاهن" با سرمایه جدید، تعداد قابل توجهی از سهام شرکت بین سهامداران حقیقی و حقوقی متعدد معامله شد. بنابراین امکان ثبت سرمایه به میزان استفاده شده از حق تقدم ها نه تنها وجود نداشت بلکه ضوابط سازمان بورس و انتشار بیانیه ثبت نیز چنین اجازه ای نمی داد.

در این میان نحوه محاسبه وجوه حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده سهامدارانی که در افزایش سرمایه شرکت نداشته اند موکول به تعیین میزان هزینه های ناشی از طی فرایند افزایش سرمایه از سوی تامین سرمایه امین بوده و این امکان زمانی فراهم شد که کلیه حق تقدم های استفاده نشده طبق مجوز سازمان بورس به سهام تبدیل و فروخته شد.

سپس مبلغی از 59 تومان وجوه حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده بصورت علی الحساب به حساب سهامدارانی که شماره حساب را اعلام کرده بودند، واریز شد. مابقی مبلغ حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده از سوی شرکت هم با احتساب هزینه های مترتب بر این افزایش سرمایه به سازمان اعلام شد.

با این حال تعدادی از سهامداران ار دریافت مبلغ محروم ماندند و خواهان پرداخت مبلغ به همراه سود 20 درصدی شدند که در نهایت با تصمیم مدیران شرکت به واریز وجه همراه شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی