---------------------------------- ---------------------------------- خبر خوش"دماوند" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

"دماوند" با عرضه اولیه 7 درصد سهام در 24 اسفند سال گذشته و کشف قیمت 7400 تومانی هر سهم وارد فرابورس شده و با قیمت حدود 7 هزار و 483 تومانی هر سهم ، برای مقطعی گرانترین سهم بازار سرمایه ایران تا قبل از افزایش سرمایه 1000 درصدی بشمار می رفت.

مجوز افزایش سرمایه این شرکت در دو مرحله و از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته بود و طی آن سرمایه اسمی آن از 46 به 506 میلیارد تومان خواهد رسید.

در مرحله اول از محل سود انباشته، افزایش سرمایه 500 درصدی اعمال شد و طی آن سرمایه اسمی به 276 میلیارد تومان رسد. مجوز افزایش سرمایه 500 درصد دیگر هم برای دو سال به هیات مدیره تفویض خواهد شد که از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته تامین خواهد شد.

این شرکت عملکرد 12 ماهه گذشته را با تعدیل منفی 13 درصدی سود ( از 9477 به 8275 ریال ) همراه کرده که به دلیل کاهش مبلغ فروش ناشی از پایین تر بودن متوسط نرخ فروش واقعی هر کیلووات ساعت برق نسبت به رقم پیش بینی شده در بودجه است.

سیامک میرزایی مدیرعامل مدیریت تولید برق دماوند در گزارشی مقایسه ای، عملکرد نیروگاه از سال 92 را مورد ارزیابی قرار دا و گفت: این نیروگاه با مساحت 193 هکتار دارای 12 واحد گازی و 6 واحد بخار با مجموع تولید 2868 مگاوات است که دارای سهم تولید 6 درصدی از سهم کل و همچنین سهم تولید 14 درصدی در کل نیروگاه های چرخه ترکیبی است.

وی ادامه داد: تولید خالص این نیروگاه نسبت به سال 92 معادل ،21 درصد و در سال 94 (رکورد بخش تولید) نسبت به امسال 19 درصد افزایش داشته است. در این نیروگاه تا 40 درصد که معادل 4 درصد آب دریاچه چیتگر  در مصرف آب خام و معادل 750 بشکه نفت خام در مصرف سوخت صرفه جویی شده، کاهش 6 برابری ضریب خروج اضطراری بدون خطا و پایدار صورت گرفته و در سال 95 ساعات خروج اضطراری 96 درصد کاهش و به صفر رسیده است.

به گفته میرزایی این نیروگاه توانسته بدون افزودن واحد ،موجودی را به لحاظ راندمان در سال 95 یک درصد افزایش دهد.

جمال الدین عزیزی مالک نیروگاه دماوند در مورد پیش روی سیاست گذاری دولت که بازار صادراتی را برای برخی شرکت ها باز می کند گفت:نیروگاه دماوند نسبت به بقیه نیروگاه ها در این زمینه و در حوزه انرژی و فروش برق در ساعت های مختلف روز موفق عمل کرده است. تقاضایی که از وزارت نیرو در زمینه ضرایب سال مالی که از ابتدای تیر تا انتهای خرداد سال بعد را شامل می شود دارد این است که این بازه را از ابتدا تا انتهای سال جهت سوداوری و بهینه سازی قرار دهند.

وی افزود: امسال بر اساس کاهش درآمد ناشی از تولید، نرخ دهی 424 ریال شده که 13 درصد افزایش نسبت به نرخ متوسط کل نیروگاه های کشور داشته است. شاخص قیمت دهی در بازار برق در سال 94 نیز 2 درصد بوده که امسال به 14 درصد رسیده یعنی رشد نزدیک به 600 درصدی.

عزیزی خبرخوشی هم داد که مربوط به این بود طبق مصوبه ایی، هیات ننظیم بازار برق به عنوان مرجع قیمت گذاری، از وزارت نیرو به شورای رقابت منتقل شده است.

وی در مورد تقاضای اجرای قانون که 2 سال است قیمت برق افزایش پیدا نکرده گفت: این نیروگاه همراه با 13 نیروگاه، پرونده ای را به دیوان عدالت اداری ارایه داده که در صورت اجرا، طی سال جاری از بودجه منفی 14-15 درصد به مثبت 5 درصد خواهند رسید.

به گفته وی ، نیروگاه دماوند به عنوان بزرگترین تولیدکننده برق کشور با بزرگترین مصرف کننده برق قرارداد فروش دو جانبه می بندند که روزانه 200 مگاوات بطور ثابت برق به فروش خواهد رسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی